Asus T1ooT notebook

Bærbar d.  12. juni. 2015, skrevet af J.Hansen
Vist: 1215 gange.

J.Hansen
 
Overclocker
Tilføjet:
12-06-2015 16:22:00
Svar/Indlæg:
28/15
Hej
Jeg har arvet ovenstående fra et dødsbo, iden forbindelse ville jeg have resat BIOS for at slette koder, jeg kan bare ikke lokalisere det lille Cmos batteri, er her nogen med erfaring i netop denne lille sag ?

Det er klart jeg har ledt rundt på nettet omkring dette.

Jørn
187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2015 18:35:36
Svar/Indlæg:
3340/386
http://www.transformerforums.c...


Der stå lidt om den... tror det er den model.
F2 enters the BIOS and F9 enters the recovery screen (or I have it backwards).

Volume+power will also get you to the recovery screen on startup.

Or you can go through Reset and Recovery settings, or whatever the exact name is, and do the same.

As for the end result, yes, if you do a full recovery, it'll be exactly like when you opened the box. Everything will be removed from it (just the internal memory, it won't wipe any micro SD cards) and all settings will be restored to how they were factory fresh.



J.Hansen
 
Overclocker
Tilføjet:
12-06-2015 22:07:54
Svar/Indlæg:
28/15
Hej igen
Måske jeg ikke er tydelig nok og jeg er nu også helt ukendt med Uefi-BIOS, der ligger 2 koder jeg skal igennem, den ene kom jeg desværre selv til at oprette, og kan nu slet ikke komme ind i BIOS eller bruge f9, for at komme videre skal jeg som minimum have slette den sidste kode igen, derfor lettest med Cmos-batteriet, hvis jeg altså kunne finde det / eller jumperen /knappen.

Nogen må bare vide det...derude :))
Jørn


J.Hansen
 
Overclocker
Tilføjet:
13-06-2015 09:37:19
Svar/Indlæg:
28/15
Hej
Jeg fandt løsningen,,,, tak


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-06-2015 11:10:12
Svar/Indlæg:
3340/386
#3, måske skrive løsningen, så andre kan bruge din tråd om emnet også :yes:


J.Hansen
 
Overclocker
Tilføjet:
16-06-2015 20:04:10
Svar/Indlæg:
28/15
187man
Jamen
Sæ'fø'li da, selvom min løsning ikke er speciel, al den stund jeg trods flere dages forsøg, pludselig gled forbi og kunne komme ind via f9, og således ad den vej, kunne genoprette den lille maskine til fabriksstandard, jeg har mange gange forsøgt den f9, men altid stødt imod login-siden, det er ikke til at vide hvad der pludselig ...og lige den ene gang, gav mig muligheden.
Nu mangler jeg blot at fjerne den x'tra kode, jeg selv kom til at oprette, men idet mindste kender jeg da den kode jo... :)

Jørn


J.Hansen
 
Overclocker
Tilføjet:
20-06-2015 11:04:57
Svar/Indlæg:
28/15
Hej igen!
Iler med at bringe videre.

Jeg kunne jo intet Cmos batteri finde, af den enkle grund der intet er, så jeg frakoblede hovedbatteriet (man skal have bagbeklædningen af på skærmen, brug et plektra) og trykkede en række gange på tænd-knappen, så lod jeg gå vel 1-døgns tid, da jeg igen kom i tanke om den lille maskine, samlede jeg det hele igen og 'viola'... nu kunne jeg tilgå BIOS.... :))


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af J.Hansen d. 20-06-2015 11:05:26.