På bar bund

Diverse d.  15. juni. 2015, skrevet af pansertjald
Vist: 1068 gange.

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2015 01:29:17
Svar/Indlæg:
1119/58
Hej folkens.

Jeg har fået et stort problem og jeg kan ikke finde ud af, hvad fejlen skyldes.

i onsdags begyndte min pc at genstarte uden at give nogen BSOD. Da den havde gjort det 2 gange inden for en time, tjekkede jeg temps og de var ikke unormale. CPU ligger på 48-55 grader, når jeg spiller og GFX ligger på 68-75 grader. Jeg har kørt div stres programmer til både CPU og GFX og intet for min pc til at crashe eller genstarte.

Jeg har også kørt Memtest86 uden den fandt nogen problemer. Den kørte i 1 time uden fejl.

Så nu vil jeg gætte på at det sikkert er et eller andet program/fil der laver lort i den og derfor vil jer høre om der er en måde at finde ud af det på, uuden at skulle instalere windows om igen (orker det ikke, da win10 jo er lige på trapperne).

PS.
GFX driver har jeg fjernet helt og instaleret igen. Det hjalp ikke. De to spil jeg spiller er wow og D3 og der har aldrig været problemer med genstart før.
M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2015 04:18:11
Svar/Indlæg:
4112/53
KAn lyde som om du har et problem med varmen på bundkortet, SSD/HDD eller CPU.

Har selv engang oplevet at CPU kæleren sad en LILLE smule skævt, som var slemt nok til at den genstartede 1 gang, men derefter blev den "stabil".
Det var grundet dårlig kontakt mellem CPU og køleren, grundet den ene af de 4 "klemmer" som holdt 775 kølerne fast til MoBo ikke havde ordentligt fat.

Køling af mosfets/chipset der er blevet for beskidt kan også resulterer i nævnte symptomer.

Guerillasmurf

Nørd
Tilføjet:
15-06-2015 07:27:13
Svar/Indlæg:
18/3
Hey.

Hvad er specs på dit system?
Jeg har i to år bøvlet med random boots, BSOD, xxxx has stopped working.
Jeg kørte med 2x8GB mem klodser. Da jeg trak den ene ud har maskinen kørt smooth lige siden. Så det viser sig at det var den ene klods der var semi defekt.
Jeg har også kørt hele palletten med Re-installation, forkellige memtest, burn in test, GFX test, re-installation igen og igen, haft køler af CPU en 3-4 gange for at sikre at køling var OK.

cellkill

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2015 07:56:05
Svar/Indlæg:
246/26
Har du prøvet Bluescreen viewer?
http://mrcellkill.asuscomm.com...

Nik92

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2015 07:57:57
Svar/Indlæg:
338/59
Prøv evt at køre memtest længere end 1 time. Mener at man anbefaler en 7 - 8 passes for at være sikker på dine ram ikke er defekte. tager dog røv lang tid hvis du har mange ram.
Nok en god ide at sætte den over mens du sover eller ikke er hjemme.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
15-06-2015 08:40:03
Svar/Indlæg:
5039/109
En time i memtest er ikke nok. Random genstart kan også være strømforsynings fejl.

pawer

Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2015 08:47:58
Svar/Indlæg:
409/13
tror os det er din strømforsyning, prøv at køre en stresstest, og helst en der suger mest strøm, jeg har haft held med furmark til at finde dårlig strømforsyning.

001+

Overclocker
Tilføjet:
15-06-2015 10:40:47
Svar/Indlæg:
67/2
Der er højere sandsynlighed for defekt ram-blok / ram-socket end andre fejl, men selvfølgelig svært at sige uden fysisk adgang til maskinen

Prøv at starte den op med kun en ram blok siddene i. Hvis fejlen ikke stopper, så skift ram-socket. Gentag processen med din anden ram-blok

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
15-06-2015 11:47:02
Svar/Indlæg:
5039/109
#7 Det er noget af et statement. På hvilke undersøgelser er det baseret?

Hvis den ikke fejler i Memtest86 efter mange timer, så er det nok ikke RAM.

Prøv at køre en test på SSD'en hvor dit Windows ligger på med software værktøjet fra producenten.

foyn44

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2015 14:19:33
Svar/Indlæg:
262/72
Jeg har haft et ligende problem. Computeren genstartede. Dog kun under spil, dog ikke ved alle af dem. Testede alt. Det viste sig at være en bøjet pin i cpu socket.

pansertjald

Superbruger
Tilføjet:
15-06-2015 19:22:51
Svar/Indlæg:
1119/58
Tak for de forskelige svar alle sammen.

Jeg har nu testet alt hvad jeg efterhånden har kunne teste og jeg kan ikke få den til at genstarte i andet end spil.

i dag genstarted den første gang efter ca. 30 min i D3.

Jeg gik derfor i gang med at teste min pc i div test programer igen, for at stresse den så meget jeg kunne uden at den genstarted en eneste gang.

jeg gik derefter i gang med at spille wow og det kørte godt i ca. 4 timer før den genstarted. Det der irritere mig mest er at den ikke laver nogen BSOD dump file.

Det eneste jeg mangler at prøve nu er at kører med kun et ram modul af gangen. Hvis det heller ikke virker, så må jeg prøve at instaler windows igen :(

Guerillasmurf

Nørd
Tilføjet:
16-06-2015 07:26:59
Svar/Indlæg:
18/3
#8. Jeg har i mit forsøg på at finde ud af om det var ram i min maskine der var galt med, kørt diverse memtest i op til 24 uden at der er kommet fejl frem på det.
Så en Memtest er ikke en entydig indikator på defekt ram. Så jeg støtter #7 i hans statement.
Jeg testede min maskine i hjel inden jeg tog ram ud. Og jeg har ikke haft nogen problemer siden.

001+

Overclocker
Tilføjet:
19-06-2015 20:51:37
Svar/Indlæg:
67/2

Det er baseret på at rode med hardware siden jeg tog tandpasta og rensede NES hardware med det

Som #11 er inde på, kan du ikke bruge Memtest til særlig meget, det kunne man forestille sig du vidste med 4k+ svar

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2015 21:08:38
Svar/Indlæg:
3799/43
hvad siger din event viewer ?
Der må stå noget i din log (event viewer), som kan hjælpe dig.
http://windows.microsoft.com/d... =windows-7

Så henter du Bluescreenview og benytter det til at udlæse hvad din log skriver.

http://download.cnet.com/BlueS...

Du kan også benytte denne guide fra Microsoft.
http://answers.microsoft.com/e...