Vi lavede skiftet tilbage i 2014 hvor vi skiftede alle vores 1131'ere og 1142'ere til 3702'ere (små 1400 AP'er), og vi oplevede ret store problemer med enheder der røg af. Så efter en del måneders fejlfinding og mange utroligt sure brugere kom vi frem til følgende:
- Der er en fejl i en del af Intels wireless drivere i samspil med cisco AP'er, derfor er opdatering af det trådløse netkort på de bærbare ret vigtig.
- Sammen med cisco opgraderede vi vores controller til beta software, som også så ud til at hjælpe med at løse problemet. Jeg forventer lidt at det der var i betaen i 2014 er i produktion i dag.
Derfor, opgrader jeres drivere på enhederne og firmware på controlleren.
Der er naturligvis også en chance for at i har en konfigurations fejl på jeres controller, i så fald vil ovenstående ikke hjælpe. Men det løste i hvert fald vores problemer.
Men for at komme tilbage til trådens egentlige emne.
Jeg kører personligt med Ubiquiti AP'er hjemme og har gjort det i 1½ år, indtil videre uden nogen problemer. Konfigurationen er let og ligetil og virker upåklageligt.
Derudover benytter vi dem til kunder på mit nye arbejde hvor de også kører perfekt. Så de kan klart anbefales. I hvert fald så længe det ikke er til store installationer