Digitalt tv signal - Trådløst

Diverse d.  17. juni. 2015, skrevet af martinta
Vist: 622 gange.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
17-06-2015 12:59:39
Svar/Indlæg:
2826/100
Hejsa.

Sidder med en lille udfordring hvor jeg mangler lidt gode forslag og idéer til en løsning.

Sagen er den at kæresten gerne vil have et fjernsyn i køkkenet, hvilket er fair nok, desværre består vores lejlighed af massive beton elementer. Dette betyder at det er en større opgave at få trukket et antenne kabel fra stuen og ud i køkkenet.

Jeg var derfor ved at undersøge om der fandtes noget der kunne ændre det digitale kablede signal til trådløs i den ene ende og så igen fra trådløs til kablet i den anden ende.

Legede også med tanken om det kunne lade sig gøre at benytte det eksisterende trådløse netværk og så lade det digitale signal "piggy bagge" den traffik, men heller ikke her kunne jeg finde nogen løsning.

Så hvordan har i andre gjort det? Er jeg virkelig tvunget til at finde det store slagbor frem og lave et hul i muren eller kan jeg komme udenom det?
187man

Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2015 13:22:44
Svar/Indlæg:
3340/386
Netværk gennem dit el-udtage?
Dine stik kontakter.

http://www.proshop.dk/Products...

Det laver en A->B forbindelse.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
17-06-2015 13:28:51
Svar/Indlæg:
2826/100

Tak for svaret 🙂 Men det er ikke netværk jeg mangler. Det er det digitale signal til fjernsynet.

Kan godt være jeg fik forklaret det lidt forvirrende i #0. jeg prøver lige igen (med risiko for det bliver mindst ligeså forvirrende 🙂)

I dag har jeg et stik i væggen hvor yousee sender deres TV signaler ind, dette stik går over i fjernsynet hvorefter det kan tage alle kanaler som jeg betaler for. So far, so good. Det signal vil jeg gerne have delt, så et fjernsyn der står i køkkenet også kan modtage dem. Hvis jeg kunne gøre dette kablet ville det være let nok, her kan man bare sætte en splitter på, men jeg vil gerne udenom at skulle trække det kabel. Derfor leder jeg efter en løsning der kan sende de tv kanaler videre trådløst 🙂

Håber det gav mere mening.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
17-06-2015 14:26:43
Svar/Indlæg:
2086/124
Ja, men kun pebberet løsninger, desværre :(

Dvs. du kigger på over 2500 kroner for det ene TV, fremfor blot at sætte en kanal op.

Personligt ville jeg nok vælge kanalen hvis det var lejer, ejer eller andel derimod, ville jeg fræse skidtet.
Det med TV over netværk er lidt af et projekt.