#5 Det er ny teknologi der fra starten performer bedre, så mon ikke vi kan forvente forbedringer hen ad vejen? Det er jeg ihvertfald ret sikker på :)
Firmware og drivere skal tweakes før vi får et retvisende billede af ydelsen, men jeg kan allerede nu sige: Jeg er glad for at jeg ikke blæste penge af på 980Ti 🤡
Mangler ret meget dit opslag omkring 'ikke godt nok fra Nvidias hånd'... 😕
Først er der en tråd der hagler AMD for deres endnu ikke officielle pris på et ikke udgivet kort. Lad os endelig gå efter dem igen nu de tillader sig at være med i toppen af poppen igen. 😐
Har selv brugt primært nvidia de sidste par år, men det her er meget lovende takter i min optik fra AMD
Har selv indtil for en uge siden haft AMD i 6 år, så det er slet ikke fordi jeg ikke kan lide dem... havde bare forventet noget mere.... noget der virkelig slog mig i ansigtet og wow.... noget der kunne få mig til at ærgre mig over mit nye 980Ti...
Det skete så ikke... godt det samme så jeg ikke blev ked af mit indkøb 😛
Så bliver det jo spænende at se om hvad de kan OC til, var ellers så sikker på at jeg skulle til at bestille en GTX 980TI, men nu er jeg blevet i tvivl 😐
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Karlog d. 18-06-2015 18:01:54.
Synes da 20% er rimelig fornuftig! :D Det er MANGE procent forbedring i forhold til f.eks intel cpu'er fra gammel til "ny" teknologi ;) Kan jo være mit 7950 snart skal skiftes ud med noget hurtigere! :D
Tror sku det er fake, det kan næsten ikke passe nvidia ikke vinder i nogle af titlerne , når forskellen ikke er større plejer der altid at være nogle hvor det kører bedst på nvidia. Ikke at jeg tror amd kortene er langsomme , tror nu nok de "vinder" bare ikke alle på den måde.
Det bliver sjovt at se hvor meget ydelse de får over tid, hvis man ser på 290/290X da det kom ud og nu, så er der kæmpe forskel. Det samme med 7950/7970 -> 280/280X.
Det er min erfaring at AMD er bedre til at hive mere power ud af deres chips over tid hvor Nvidia nærmest gør det modsatte, hvor de gimper deres chips -> Kepler, efter Maxwell udkom... 🤣
Coilwhine og pumpe forbliver det helt store problem på kortet. Noget som mange folk ganske enkelt ikke kan leve med.
Ydelsen på Fury X er som sådan ikke dårlig, 980 Ti er bare bedre. Havde de dog bare udgivet kortet med en bedre køleløsning og til en lavere pris, havde Fury X været fint. Til samme pris som 980 Ti, får de ikke solgt mange kort.