Well hvis de kun er 1-5% hurtigere per clock li som sidste gen, og forrige gen osv osv, så bliver det jo ikke nødvendigt at opgrade forløbigt, (kommer dog an på hvordan mit rig klare VR når det kommer i 2016). men stadigvæk. neppe nogen opgradering værdig. Jeg håber seriøst AMD kan få smidt noget ud i 2016 der kan sætte lidt skub i CPU markedet og få ydelsen hævet, + at DX12 ændre lidt på ting og sager.
#2 enig, til small form factor, bliver det vigtigt.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 20-06-2015 14:01:35.
Indtil nu har de største forskelle ligget i chipset og ikke i cpu ydelse. I ren ydelse er en gammel 920'er clocket til 4ghz jo fuldt på højde.
Og til spil viser flere tests at det næsten ingen betydning har hvilken cpu man har. Specielt de foreløbige tests af Dx12 hvor en i3 næsten klarer sig lige så godt som de store i7.
Jeg glæder mig til at se hvilken betydning Skylake kommer til at få for deres mobile processorer. Min sandy bridge bærbar kunne jeg godt tænke mig at få skiftet ud.
Den er kommet, sidste model til LGA 1150, er de 2 modeller der hedder Broadwell, der kom i Maj/Juni i år.
Efter August, så er mainstream soklen, LGA 1151 i stedet for.
Skylake kommer så med en fordel, som ingen af Intels platforme har idag, nemlig understøttelse for både DDR3 og DDR4. Så er det jo op til bundkort producenterne og levere bundkort til de forskellige sigmenter.
Jeg tror, at lowend/ og visse af midend bundkortene kommer med DDR3 og DDR4 kommer til topkortene, da Skylake jo egentlig er den CPU, som skal bringe DDR4 frem og gøre det mainstream.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ebo d. 24-06-2015 12:22:07.