Jeg har et xfx 290. Havde tidligere et msi gtx 970 gaming.
Med lidt oc, så får jeg bedre ydelse ud af et 290 bemærk ikke x end mit gamle 970. Specielt ved 1440p.
XFX kortet er langt mere lydsvagt end msi 970 gaming. Selvom det ikke har zero fan. Men det kan opnåes med en lille bios mod, hvis man ønsker det ;)
Okay jeg er nået til enten Msi gtx 970 gaming til ca. 2865kr eller Sapphire VAPOR-X R9 290 Tri-X OC til ca. 2540kr.
Det har jo ikke noget med strømforbruget og varme atgøre.
Ja, 290 bliver varmere og bruger mere strøm.
Derfor kan blæserne vel godt være bedre og støje mindre?
Selvom det er varmere end nvidias 😉
Altså de test i 22# kan du jo ikke bruge til en skid . Det er jo std kort , og ja de larmer OG throttler . Men de er jo længder dårligere end alle de fine udgaver med custom køling .
Du fokuserer på noget, som egentlig slet ikke har den store betydning overhovedet, nemlig strømforbrug.
Jeg har lige ringet til vores elforsyning, for at få at vide hvad vores elpris er her i husholdningen, og den er: 26,55 øre pr kilowatt, incl moms, afgifter og tillæg.
Mit R9 290 Tri-x OC fra Sapphire trækker i gennemsnit 215 watt.
1 år er 8760 timer
Pris pr watt er 0,2655:1000 x 215 watt i gennemsnit
gang det op i antal timer og du ender med en pris på 500,- pr år, som kører 24/7/365 hvilket for mig ligger nok på det halve, set over et helt år.
250,-(plus det løse) pr år, jamen det vil jeg da springe op og falde ned på. Det gør hverken fra eller til i min bog og betyder så absolut intet som helst, så længe jeg får den ydelse, som jeg efterspørger.
26# Nu er det AMD´s kort jeg snakker om,. 290 serien med originalkøleren.
Du fokuserer på noget, som egentlig slet ikke har den store betydning overhovedet, nemlig strømforbrug.
Jeg har lige ringet til vores elforsyning, for at få at vide hvad vores elpris er her i husholdningen, og den er: 26,55 øre pr kilowatt, incl moms, afgifter og tillæg.
Mit R9 290 Tri-x OC fra Sapphire trækker i gennemsnit 215 watt.
1 år er 8760 timer
Pris pr watt er 0,2655:1000 x 215 watt i gennemsnit
gang det op i antal timer og du ender med en pris på 500,- pr år, som kører 24/7/365 hvilket for mig ligger nok på det halve, set over et helt år.
250,-(plus det løse) pr år, jamen det vil jeg da springe op og falde ned på. Det gør hverken fra eller til i min bog og betyder så absolut intet som helst, så længe jeg får den ydelse, som jeg efterspørger.
Vil da nok påstå det har noget at sige i forhold til varme og hvor meget blæserne skal kæmpe for at holde bare fornuftige temperature uden at de larmer