Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2015 21:32:42
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Jeg har en udfordring, som jeg håber I kan hjælpe mig med at finde en løsning på.
Lidt om problemet:
Jeg vil gerne synkronisere en mappe, imellem flere computere (min arbejdes- og hjemme-PC).
Løsning/idéer:
Jeg har i forvejen Dropbox (2,8 GB) og OneDrive (1 TB). Problemet med OneDrive er, at det ikke fungerer på min arbejds-PC. Eller, dvs. jo, det gør det - men fordi jeg logger ind på min arbejds-PC med en anden konto, vil det "indbyggede" OneDrive ikke lade mig logge ind på min private OneDrive. Det kan, i sig selv, jo være en fordel af flere årsager.
Dropbox, er det bedste alternativ jeg kan komme på, men det koster penge hvis jeg skal have mere kapacitet.
Indtil videre, har jeg gjort brug af et program der hedder 'Sync'/'Bittorent Sync'. Det fungerer sådan set ok. Det eneste minus, indtil videre, er at begge computere skal være tændt og at jeg ikke må have dokumenter åbne mens den synkroniserer.
Det har, som nævnt, indtil videre kørt upåklageligt - indtil i går/i dag.
Af en eller anden grund, er der noget der er blevet synkroniseret skævt, og et Excel-dokument indeholdende en masse elevresultater er blevet overskrevet med et tidligere dokument.
Vores NAS er pt. ikke oppe at køre, men jeg tænkte på følgende løsninger:
a) DIY DropBox på en NAS?
b) Bide i det sure æble, og smide penge efter en opgradering af DropBox?
Hva' ville I gøre?
Det er, som sådan, ikke mission critical. Allerhøjest, en anelse irriterende og spild af tid. Som sagt, det [Sync], har fungeret upåklageligt, indtil i aftes/i morges. Der var bare en situation, jeg ikke havde taget højde for - som jeg helst gerne vil undgå i fremtiden.
På forhånd tak 🙂