Sidder med en PC, som jeg har så fint beskrevet på min profil; syntes personligt den begynder at trække lidt langsomt, om man vil.
Ville høre jeres mening om, eventuelle opgraderinger af CPU/GPU, eller om det ikke kan betale sig, og jeg i stedet hopper ud i at købe en helt ny computer?
Havde personligt tænkt at opgradere CPU til en i7-4970K og en GPU noget henad EVGA GTX 970.
Hvis det er gaming du mener, når du siger trække langsomt, så får du næsten intet ud af at opgradere din cpu. Den du har nu trækker fint selv de største grafikkort på markedet i dag, i høje fps. http://www.techpowerup.com/for...
Mht grafikkort, et (brugt) gtx 970 med en ordentlig køleløsning og oc potentiale vil klart være din bedste investering lige nu 🙂
Edit: og en ssd - giver intet i spil, men får din computer til at føles som om den er fra år 2015 😉
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af zubrowka01 d. 04-07-2015 15:31:41.
Enig med #1... Din CPU fejler intet. Smid en 250 GB SSD i og så et gtx 970, så er du rigtig godt kørende. Dog ikke enig i at en SSD ikke giver noget i spil, for hvis spillene installeres på SSD'en, så vil du mørke en kæmpe forbedring i loadtiderne og det er i min verden det der gør at en computer føles langsom, som du snakker om.
#1 og #2 så altså, til konklusion, vil i bare anbefale at opgradere til et større grafikkort og en SSD?
Ja det er det de gør og vil give dem begge ret, vedr. SSD så er det altså for Naaaejs at alle ting bare loader hurtig og man føler snart man sidder med en helt ny maskine ift. en alm. gammeldags HDD.
Går du all ind og køber ny cpu også, feks. 4690/4790 skal du nok opdatere BIOS til sidste nye inde du smider den nye CPU i. Hvis du ikke OC'er så behøver du ikke smide penge efter en K model.
Skulle det alligevel ende med en helt ny spand kunne du måske gøre en god handel her: http://hwt.dk/Marked/351018/Vu... (kender ikke sælger)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dMITIj d. 04-07-2015 17:41:18.
#4 Okay super! Så må jeg jo lige kigge på hvordan man smider sådan en SSD fætter i sin computer. Ender nok med en enkelt opgradering af grafikkort og en SSD i sidste ende. Jeg takker mange gange! 🙂
EDIT: Tilføjer lige om der er nogen bestemt version af 970'eren jeg skal tage? Altså MSI, EVGA, osv. Hvilket ville være det bedste? Eller er det bare personligt omtanke?
EDIT2: Og hvad med SSD? Er ikke lige så god på det punkt, hehe.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af emaal d. 04-07-2015 18:03:22.
Gigabyte har den bedste køler men er også den der støjer mest. Asus er den mest stille men også den der bliver varmest. MSI Gaming er midt imellem de to.
Kender ikke til EVGA og de andre så kan ikke sige hvor de ligger i forhold.
Så må du selv afgøre hvad du helst vil have, jeg valgt selv Gigabyte G1 Gaming kort fordi den har den bedste køler.