[Scratch Build] Mobile Family Entertainment Unit (næsten færdigt)

Case-modding d.  07. juli. 2015, skrevet af storm_83
Vist: 1653 gange.

storm_83
 
Newbie
Tilføjet:
07-07-2015 08:10:31
Svar/Indlæg:
8/1
Forsøg #2...

Jeg startede dette build da behovet for et dedikeret gaming område efterhånden er ikke-eksisterende. 2 små børn og fuldtidsarbejde levner ikke meget tid til hardcore gaming sessions.

Så jeg tog min datters bogreol på hjul, som hun ikke bruger længere:



byggede en ramme som passer til reolen, med hjælp fra papa:



Migrerede hardware:



"et voilà":

storm_83
 
Newbie
Tilføjet:
07-07-2015 08:34:13
Svar/Indlæg:
8/1
Min vandal switch er monteret under neden for at ungerne ikke får gode idéer når puteren er tændt. Dette blev gjort ved at kanibalisere et gammelt kabinet jeg fandt på en genbrugsplads - bore bunden af, nippe toppen af en af fødderne (det var meget højteknisk med fire buler i stålet 🤡 ), bore hullet op med en undersænker og montere skidtet på min ramme:


Bundkort og i/o pladen kommer fra samme kabinet...

Der blev efterfølgende boret igennem bogreolen, således knappen kan bruges. Har forsøgt at tage et billede om aftenen:



Rammen er sammenføjet vinkel aluminium i 30x30x3mm, med undersænkede sorte skruer. Cablemanagement er udført med kabeltwistere som er ført gennem 2 tætte huller. Disse sidder der 8 - 9 stykker af rundt omkring. Gitteret for og bag er perforeret stål:



og det næsten færdige resultat:



storm_83
 
Newbie
Tilføjet:
07-07-2015 08:39:26
Svar/Indlæg:
8/1
Som det kan ses i det sidste billede, blev den forreste ramme bugget lidt skævt, men det vigtigste lige nu er at maskinen er funktionsdygtig og kan bruges til "Ellevilde Ella", "Peter Pedal" og "Dora the explorer" dvd'er når børnene skal have lidt nede tid.

Jeg venter lige nu på at modtage en Silverstone sfx psu "sx500-lg" som erstatning for min gamle psu. 1kw blev brugt til sli 660ti, men det ene kort er afgået ved døden, så der er ikke brug for al den power...

Det gamle kabinet, den gamle psu og det meste af mit løse nørd gejl som ikke er blevet brugt i det nye build er solgt for at kunne investere i den nye psu, et wifi usb kort, trådløst tastatur og andre smådele.

Mangler at montere hdd'erne "rigtigt" og lave et eller andet cable management bag på reolen


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
07-07-2015 10:48:13
Svar/Indlæg:
5039/109
Kunne også være en idé at sure skærmen fast så den ikke kan vælte.


storm_83
 
Newbie
Tilføjet:
07-07-2015 10:59:17
Svar/Indlæg:
8/1

Kunne også være en idé at sure skærmen fast så den ikke kan vælte.

MazdaMadsen skrev d. 07-07-2015 10:48:13


Det er på min "todo" liste 🙂
Skal bare lige have fundet en fornuftig måde at gøre det på...

*EDIT*
Heldigvis er skærmen så tung at det endnu ikke har været et problem - selv at køre over dørtrin


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af storm_83 d. 07-07-2015 11:17:42.


storm_83
 
Newbie
Tilføjet:
07-07-2015 14:27:19
Svar/Indlæg:
8/1
hov, glemte et billede i post #1
der er monteret håndtag i den ene side af reolen for at gøre det nemmere at rulle den rundt:




Endnu et TODO punkt er at montere et i den anden side også... de koster heldigvis ikke en bondegård...


storm_83
 
Newbie
Tilføjet:
29-07-2015 10:52:35
Svar/Indlæg:
8/1
skærmen er blevet monteret - havde en gammel arm til to skærme liggende. i stedet for at klemme omkring et bord, er den blevet boltet fast...


der ud over har jeg monteret en plade bag på reolen til at gemme og kabler og hjælpe med at holde styr på dem. pladen er den som er skåret ud af reolen til pc'en...

og jeg har fået en ny psu. har solgt den gamle, mit gamle kabinet og lidt tilbehør til ta kammerat


den er lidt under halv størrelse af den gamle


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af storm_83 d. 29-07-2015 10:55:12.