GTX 560 - har nogen set det her før?

Grafikkort d.  08. juli. 2015, skrevet af Orakk
Vist: 776 gange.

Orakk

Newbie
Tilføjet:
08-07-2015 18:49:42
Svar/Indlæg:
6/3
Hey folks!

Satte min computer til at downloade nogle lydfiler fra en Dropbox mappe tidligere, og da jeg kom tilbage til computeren var den genstartet og stod på login screen med en meget mærkelig fejl jeg ikke har kunne søge mig til lignende tilfælde online.

Det ser sådan her ud:

Som I måske kan se på billedet, så står der "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)" i Device Manager, og jeg har både prøvet at afinstallere grafik kortet, opdatere driveren igennem Device Manager og opdateret driver igennem GeForce Experience - alt til ingen hjælp.

Er der nogle som har set dette før eller har umiddelbare løsninger jeg kan prøve? Er ikke den vildeste tech geek, men kan vel regne ud at den kører på mit integrerede grafik kort nu hvor den anden er stået af (og det kan vel være de ter mit motherboard som laver disse mærkelig hvide striber? I dunno)

Mine specs er således:

Club 3D Geforce GTX 560 TI
MSI P67A-G45
Corsair/Kingston 8 GB DDR3
Windows 8.1

Alt hjælp modtages med kyshånd - tak på forhånd! :)
Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
08-07-2015 21:27:13
Svar/Indlæg:
2045/273
Prøv at flytte grafikkortet til et andet PCIslot og se om, det hjælper.

Har du prøvet at slukke helt for computeren på kontakten eller endnu bedre fjerne strømledningen 5 min.

Google søgning indikerer at det måske også kan være USB relateret så hav kun mus og tastatur tilsluttet.

En anden mulighed kunne være at prøve med en ældre driver. 🙂

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Renissen2 d. 08-07-2015 21:34:47.

Orakk

Newbie
Tilføjet:
08-07-2015 22:29:09
Svar/Indlæg:
6/3
Renissen2, jeg prøver dine idéer ASAP!

Kan dog midlertidigt se at det billede jeg screencappede ikke fangede de mærkeligste fejl, som screen flickering og hvide linier der bare hopper rundt på skærmen. Sådan her ser det ud:

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2015 22:37:47
Svar/Indlæg:
709/10
Prøv lige med en ældre driver først.

Orakk

Newbie
Tilføjet:
08-07-2015 22:56:16
Svar/Indlæg:
6/3
Har prøvet alt nu og stadig intet fix :(. Tog strømmen i 10 minutter og tændte med kun mus og tastatur, har installeret en 2 måneder gammel driver og så bagefter en ny igen...

Andre idéer?

En ven har foreslået at smide den i ovnen for 200 grader i et kvarter, men syntes det er lige hidsigt nok :). Men han mener at selve chippen lever på det sidste (den er også fra 2010) men ja ...

Tak indtil videre!

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
09-07-2015 00:18:07
Svar/Indlæg:
2045/273

Tja det kan godt være din ven har ret. Han kan godt have ret med hensyn til (ovntricket) da det måske er chippens lodninger der er blevet dårlige.

Har han ikke et grafikkort du kan låne og se om det kører uden fejl? 🙂

Orakk

Newbie
Tilføjet:
09-07-2015 16:36:23
Svar/Indlæg:
6/3

Desværre nej, men støvsugede den + gjorde den ren med alkohol på en q-tip (som heller ikke virkede) og så var jeg ved at give op. Tænkte "fuck it" og smed den i ovnen på 200 grader i 15 minutter, og så virkede skidtet igen.

Det havde jeg godt nok ikke regnet med ... Men tusind tak for hjælpen ellers folks! Nu ved jeg fremover den bare skal have en tur i ovnen ;).