Ny Skribent
Tilføjet: 09-07-2015 20:12:16
Svar/Indlæg:
494/66
Jeg købte mig en Asus MG279Q skærm da de kom frem, der blev så fundet et problem med dem og dette gjorde at Asus byttede dem uden beregning. Jeg fik min fejlbehæftede afhentet i dag og fik i samme omgang en ny fra Asus.
Problemet er at jeg ikke kan køre displayport->minidp på den, den vil simpelthen ikke registrere den så intet vises på skærmen. Kablet jeg bruger er det nye som fulgte med i kassen og jeg har prøvet det gamle som virkede med den fejlbehæftede skærm, det er samme resultat = sort skærm.
Kører jeg det over almindelig HDMI virker det fint men der kan jeg kun sætte den til 120hz hvis jeg kører skærm opløsning i 1920x1080. Den skal kunne klare 144hz i 2560x1440.
Jeg mener ikke jeg gjorde noget specielt da jeg satte den anden til.
Er skærmen mon gået til da den ikke vil vise noget igennem minidp eller gør jeg noget forkert ? Kan HDMI ikke køre mere end 120Hz ? -hvad kan jeg prøve ?
Havde lignede problemer med min PG278Q - Det var kablet den var galt med.
Forsøgte med 2 Displayport kabler som jeg havde brugt til 120Hz@1920x1080.. Den mistede signalet ved 144@1440P
Havde så et andet kabel, og det har virket med det siden. Jeg vil prøve med et ordenligt kabel, og ikke blot det billige fra AV-cabels. Der er åbenbart forskel.
Ny Skribent
Tilføjet: 10-07-2015 08:56:02
Svar/Indlæg:
494/66
Jeg har også prøvet med det gamle kabel som virkede fint med den skærm de afhentede, noget tyder desværre nok på at minidp porten er i stykker på den nye skærm 😢
Man burde bare sætte den til og den skulle virke, gør man ikke ?
Okay du har ikke mulighed for at prøve, displayport fra grafikortet, altså det almindelige stik også køre det til skærmen med det almindelige kable, altså ikke mini displayport, men det er der måske ikke i den skærm.?????
Nej du skal bruge det displayport til displayport, kør ikke med det mini displayport haløj, som du selv er inde på, tror at der er noget galt i mini porten til din skærm. Og ja ingen DVI ville virke.
Jamen du skal da bare købe et nogelunde kabel, det er jo nemt at se forskellen på dem, altså hold dig væk fra billig bras, det jeg har der fulgte med min Asus skærm, er ikke videre fancy, det er uden guldbelægninger o.s.v, men køb da et fornuftig kabel. Måske det har. http://www.av-connection.dk/?P...
Men på det Clicktronic, hvis du køber det, så se lige godt på kablet (inden) du sætter det til din skærm, bare så du ved hvor du skal trykke på udløser, når/hvis du vil have kabler ud af grafikkort/skærm, der sidder jo 2 modhager i hver side, de er famne ikke til at få ud, hvis du ikke trykker det rigtige sted. Har selv prøver med det kable. Men famne et fin kabel.