langsom pc

Bundkort / CPU d.  10. juli. 2015, skrevet af BUUTI
Vist: 1994 gange.

BUUTI
 
Overclocker
Tilføjet:
10-07-2015 08:45:46
Svar/Indlæg:
71/26
min computer er blevet meget langsom. og var sikker på det var nok min hdd.
så skiftet den men problemet er der stadig. nogen ider til hvad det kan være ? ved godt min pc ikke er ny mere men den tager 8min om at starte op selv om den er frisk formateret.
cpu er en gammel I7 950
den har 12gb Corsair Dominator 1600hz
radeon hd 5870
og så en 7200rpm hdd (køber en ssd) men anden fejl skal først fines :) håber nogen har nogen ider.
martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-07-2015 09:02:19
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Hvilken del tager mest tid? Er det selve opstarten af windows? Eller står den allerede og hænger når den kører igennem POST?

Prøv evt. at tage et kig i din pc's event viewer og se om den melder nogen fejl derinde der kunne forklare problemet.


BUUTI
 
Overclocker
Tilføjet:
10-07-2015 09:22:01
Svar/Indlæg:
71/26
det er selve opstarten af windows tror jeg :)
jeg er ikke den store pc kender. kan godt finde event viewer men ved ikke hvad jeg skal se efter hehe


BUUTI
 
Overclocker
Tilføjet:
10-07-2015 09:25:01
Svar/Indlæg:
71/26
er det her noget slemt ?

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.
...............................................................

The description for Event ID 16 from source Adobe Reader cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

The following information was included with the event:
...........................................................

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected
...............................................................




MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
10-07-2015 09:39:52
Svar/Indlæg:
5039/109
Prøv at flyt disken til en anden port. Hvis du har installeret nyt windows på en anden disk, så er det nok ikke en software eller disk fejl.

Har du andre boot enheder tilsluttet?


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-07-2015 10:06:31
Svar/Indlæg:
5258/240
Geninstaller windows

og som du er inde på køb en ssd så kan du ikke hive mere fart ud af den maskine.

Ud over et nyt grafikkort altså


BUUTI
 
Overclocker
Tilføjet:
10-07-2015 10:10:30
Svar/Indlæg:
71/26
Kan godt prøve at skifte port :) der er ikke andre ting der booter når jeg starter op. Men ja køber en 250gb ssd da jeg kan se de er ved at være godt nede i pris nu:) men grafikkort hvis den er iorden så beholder jeg den da den køre alt jeg spiller på max endnu :)


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
22-07-2015 01:44:27
Svar/Indlæg:
3661/82
jeg bliver altsaa noedtil at spoerge. hvordan kan det vaere du kun TROR det er opstarten af windows der er langsom.
Du maa sgisme da have oplevet noget der var langsomt siden du lavede et indlaeg.
Hvis du end ikke selv ved hvad det er du vil have fikset saa er det satme svaert at hjaelpe dig.

#5
hvor meget vil et graffikkort hjaelpe hvis det er opstart af windows?


Back to OP
Hvis det ER din opstart der tager for lang tid og det har varet korter foer (maa jeg antage siden du poster nu og ikke tidligere) saa er det ikke sikkert din SSD vil hjaelpe paa selve problemmet med mindre det er pga dit nuvaerende lagermedie er defekt.

Har du evt koerts en "chkhdsk" og en "sfc /scannow" ? eller proevet reinstallert windows?

evt koer msconfig fra din start menu>Koer og ga under taenb "opstart" tror jeg den heder paa dansk og se hvor mange ting der starter op med windows der og om der er ting du kan se du ikke bruger.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 22-07-2015 01:49:01.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2015 11:15:16
Svar/Indlæg:
5474/39
Du har smidt alle drivers ind?

Slå sidefil fra har mange gb ram.
Evt slå tøming af Windowshukommelse..

Fjern masse windows effekter.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 22-07-2015 11:20:26.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
23-07-2015 17:04:51
Svar/Indlæg:
3661/82
til OP slaa ikke din sidefil fra. det eneste du opnar ved det er at minimere din diskcache.

Folk der anbefaler dette, forstaer ikke hvordan windows haandtere hukkomelsen.
medmindre du absolut kun bruger din pc som konsol dvs starter op start spil. slukker spil og slukker pc. saa kan der vare under `% gevist ved ikke at have pagefil i sjaeldne tilfaelde


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
23-07-2015 17:09:05
Svar/Indlæg:
3661/82
til OP slaa ikke din sidefil fra. det eneste du opnar ved det er at minimere din diskcache.

Folk der anbefaler dette, forstaer ikke hvordan windows haandtere hukkomelsen.
medmindre du absolut kun bruger din pc som konsol dvs starter op start spil. slukker spil og slukker pc. i saa tilfaelde kan der vare under 1% gevist ved ikke at have pagefil... i sjaeldne tilfaelde


Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
26-07-2015 18:38:35
Svar/Indlæg:
355/1
Har du undersøgt hvor varm CPU'en bliver?
Og ellers ville jeg nok køre en ram og cpu test.
Men lyder mest som om cpu prøver at beskytte sig selv i mine øre.


BUUTI
 
Overclocker
Tilføjet:
03-08-2015 10:51:35
Svar/Indlæg:
71/26
nu har jeg skiftet hdd ud med en ny og køre win 10
når den står uden at skal køre andet syntes jeg måske grafikort er lidt varm ellers ser det fint ud. men den er stadig langsom tager 5-6 min om at starte op

Motherboard 41g
cpu 58g
cpu 72,5g
hdd 29g


Xoferif
 
Overclocker
Tilføjet:
03-08-2015 11:05:29
Svar/Indlæg:
464/7
... din cpu er godt nok varm....
er det i idle?, hvis ja... så den meget varm! (vil jeg mene)

som #11 siger... så tror jeg også det er CPU'en der throttler(eller hvordan det staves) ned for at beskytte den

når det nu er et gammelt system, så er det måske tid til at skifte kølepasta på cpu'en (:

jeg fik min gamle bærbar ned med 20 grader og stationæren ned med 10 grader da jeg skiftede kølepasta, og de var da kun 2½ år gamle. (:


BUUTI
 
Overclocker
Tilføjet:
03-08-2015 11:10:23
Svar/Indlæg:
71/26
ja ok. da jeg købt den her fik jeg sådan en h60 corsair vand køler på min cpu men det er jo også ved at være nogen år siden kan da godt være man skulle gå den igennem. :)
min cpu er en i7 950 som skulle køre 3.07HGz men den køre altså 3800. det er cpu-z der siger det. jeg har ikke lavet noget oc men kan godt være en af mine venner har da han skulle få den til at køre godt igen. kan være jeg skal købe sådan noget pasta og få den tilbage til std. det er først nu jeg ser den høre så højt


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
03-08-2015 17:24:46
Svar/Indlæg:
3661/82
Du kan evt hente Mit Project Phoenix fra www.TechCenter.dk og koere en cpu test. hvis du kigger i bunden af monitor delen ( realtemp) saa maa der ikke staa hot eller log. Hvis der gaar saa har din cpu overheated og droslet ned i hastighed for ikke at braende af.


Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
04-08-2015 15:38:23
Svar/Indlæg:
355/1
Eh joh den er i hvert fald oc'ed.
og 72 grader er over den CPU's max case temp på 67.9

Du kan nemt fjerne oc ved at lade bios nulstille til standard.
Det er meget muligt det vil være nok til at få temp under max.

Men ellers så hænger jeg også til lidt nyt kølepaste.
Med vand burde du ikke ligge meget over 30 grader i idle.
min er 28 og 50 ved 100%


BUUTI
 
Overclocker
Tilføjet:
21-08-2015 20:45:58
Svar/Indlæg:
71/26
nu er der kommet ny køle pasta på cpu og andet hdd godt nok ikke en ssd endnu. det hele er pustet godt igennem og er rigtig fint. ny win8.1 er lidt kommet på den og der er kun win 8.1 og virusprogram og den er hurtig nok op til hvor jeg skal taste koden for at komme ind i win men der fra og til den er klar tager 6-7 min :( nogen ider ?


Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
28-08-2015 17:50:45
Svar/Indlæg:
355/1
Hmm måske du skal prøve at starte jobliste og holde øje med fanen ydeevne.
Giver en ide om hvad i din computer der arbejder hårdest.
Under processer kan du også se hvilke programmer der bruger mest.

Mener du kan åbne den med højreklik på start ikon og vælge jobliste...
ellers ctrl+alt+delete og starte den vej.


KHisdaKing
 
Nørd
Tilføjet:
28-08-2015 17:56:19
Svar/Indlæg:
97/2
har du tjekket i BIOS om harddisken står som IDE eller AHCI? hvis den står til IDE så kan det godt være grunden til den er langsom