Danmarks bedste biograf?

Diverse d.  13. juli. 2015, skrevet af DuckHunter
Vist: 1720 gange.

DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2015 20:00:15
Svar/Indlæg:
1889/115
Hej kære hwt!

Jeg er igang med at lave en TV dokumentar. Kort fortalt handler det om:

Biograferne kom for at blive; men de skal tilpasse sig et eksplosivt medielandskab, der giver stadig flere muligheder for kunderne. Dokumentaren undersøger nutiden og fremtiden i en jagt efter den hellige gral, der sikrer overlevelsen for biograferne.

Dokumentaren bliver filmet her i august, og allerede nu kan I følge dokumentarens udvikling på facebook, hvis I lyster.

https://www.facebook.com/tourd...

På nuværende tidspunkt har vi en del aftaler med Danmarks største/mindste/skøreste/osv biografer, men vi kunne godt tænke at høre jeres mening.

Hvilken biograf i Danmark mener du, er Danmarks bedste? ... og hvorfor? 🙂 ... og hvis du slet ikke benytter Danmarks biografer - hvorfor gør du så ikke det? 🙂

Skyd løs!

// Jesper
på vegne af TOUR DE BIO.

(Dokumentaren bliver frit tilgængeligt for alle i efteråret)
Grogak
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2015 20:05:41
Svar/Indlæg:
113/32
Rødding bio er ret nice ! De har 2. En som er virkelig lille og deres "store" som heller ikke er verdens største, men de er up to date med noget af det nyeste hele tiden. De har f.eks lige fået installeret Dolby Atmos i deres "store" bio for et stykke tid siden + deres projekter er vist også noget af det nyeste

Jeg har været i Kolding, Esbjerg og Århus bio og synes den i Rødding slår dem alle, selvom de ikke har flest sæder. Selvom Rødding ligger ude i ingenting hehe


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2015 20:23:21
Svar/Indlæg:
4217/223
Har desværre ikke prøvet så mange steder, andet end Ro's kino(tidligere kino 1-2-3), Cinmaxx i københavn og Imperial.
De er gode, men synes nu mest at jeg har det bedst med og sidde hjemme og se en film, da jeg er mindre generet, kan gå wc uden og miste noget, har mulighed for flere forskellige sidde stillinger, og er fri for reklamer eller forfilm.

Dog er det tit oplevelsen værd, og være afsted med venner, selv om man får smidt ret mange penge afsted til det. Dog holder jeg mig fra slik hos kinoerne da det er ALT for dyrt, i forhold til og gå i den nærmeste supermarked og tage ting med ind

OK jeg trailede lidt off, men håber det forståes

Og en sidste ting, fuck 3D og op efter


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
13-07-2015 20:28:39
Svar/Indlæg:
5678/460
wow .. findes rødding bio stadig? :) .. ca. 13 år siden jeg var der sidst )= .. meget hyggelig så vidt jeg husker :)


Grogak
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2015 20:29:28
Svar/Indlæg:
113/32
Ja, jeg er enig. Vil MEGET hellere ha et godt 2D billed over 3D. Synes 3D er en gimmik

Jeg har nu også en hel god hjemme kino, men det er stadigvæk ikke helt det samme, som at tage i en rigtig bio. Bare så længe folk kan respektere det. Hader når folk tager deres telefon frem, eller larmer helt vildt. Lidt hvisken er helt fint, hvis der er en fed scene eller noget i den stil, men sidder at snakke højlydt skulle være bandlyst.


Grogak
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2015 20:32:11
Svar/Indlæg:
113/32
#3 Hvis der er 13 år siden, tror jeg det er det den gamle bio du har været i, som ikke er noget at råbe hurra for. Deres "nye" er oppe i røddings Rødding hallerne, hvor der er svømmehal osv samlet.

Den bio er iorden ! Kan ikke sammenligne med imperial osv, da jeg kun har været i Esbjerg, århus og kolding bio, men i forhold til hvor lille Rødding er, så er det vildt, at de som allerede har dolby atmos osv


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Grogak d. 13-07-2015 20:33:16.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2015 20:34:31
Svar/Indlæg:
1881/22
Med forbehold for at jeg ikke har prøvet den nye IMAX på fisketorvet endnu, er det klart Imperial som er min favorit. -det er uden sammenligning der jeg har fået de bedste oplevelser.

Har prøvet Bio City I Hillerød og Tåstrup, Flere sale i Palads, den gamle Cinemaxx på fisketorvet samt biografen i Helsingør. Ingen af dem har leveret bedre billed og lyd end Imperial.


cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
13-07-2015 20:35:25
Svar/Indlæg:
1451/40
Nu går jeg ikke så tit i biografen, men det henner da nu engang imellem 🙂
I dem i mit nærområde er det klart Klovborg Kino jeg helst vil i. Lile biograf med 3 sale mener jeg, men det er som regel rimelig godt med på det nyeste lyd og så kan de finde ud af at skrue op for lyden. Når der springer en bombe i filmen, så skal bassen fanme være sådan, at den næste skubber en ud af sædet, sådan syntes jeg det er i Klovborg, men ikke i Vejle og Horsens.

Billede mæssigt syntes jeg det er sådan lidt det samme over alt. 😉


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2015 20:49:01
Svar/Indlæg:
1978/216
Har ikke været meget i biffen de sidste mange år (4-6 år) men vil tro at Imperial stadig er nr. 1 her i København. som den jo har været de sidste 20-30 år


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
13-07-2015 20:55:51
Svar/Indlæg:
5678/460
5# nåå ok .. for den var hyggelig .. men ikke noget specielt :) .. den nye kender jeg ikke flytted til esbjerg for 12 år siden :)hehe


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2015 21:06:55
Svar/Indlæg:
4217/223

#3 Hvis der er 13 år siden, tror jeg det er det den gamle bio du har været i, som ikke er noget at råbe hurra for. Deres "nye" er oppe i røddings Rødding hallerne, hvor der er svømmehal osv samlet.

Den bio er iorden ! Kan ikke sammenligne med imperial osv, da jeg kun har været i Esbjerg, århus og kolding bio, men i forhold til hvor lille Rødding er, så er det vildt, at de som allerede har dolby atmos osv

Grogak skrev d. 13-07-2015 20:32:11

En gang var imperial speciel fordi den var så stor. Men med tiden synes jeg ikke den er så god. Lærredet er alt for lille i forhold til hvor mange de kan ha siddende. Lyden og sæderne er rigtig gode.

Hvor med cinemaxx, der skal man næsten sørge for og ha vip sæder hver gang for og få en ordenlig oplevelse. Lyden desværre ikke så godt lavet hvis man sidder lidt for meget til den ene eller anden side, så mister man en del af effekterne som de virker til at være så stolte over


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2015 21:40:15
Svar/Indlæg:
3385/80
Besøg verdens ældste biograf i Korsør :)


Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2015 21:53:29
Svar/Indlæg:
486/37

Biohuset i Lemvig

Alt for lang og alt for smal sal, lyden er rigtig fin (Dolby Atmos) Fremviserne særdeles gode også kommer det afgørende. De har en altan med 3-4 rækker. Kommer man på første række på Altanen = WIN

Dertil har de haft verdens bedste operatør arbejdende, dengang da han var ung.


Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
13-07-2015 22:29:11
Svar/Indlæg:
394/3
Har prøvet imax fisketorvet til avengers 2. Ikke noget som imponerede mig og slet ikke til 170kr.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2015 22:30:55
Svar/Indlæg:
4217/223

Har prøvet imax fisketorvet til avengers 2. Ikke noget som imponerede mig og slet ikke til 170kr.

Waskus skrev d. 13-07-2015 22:29:11

170kr?!
Håber da det var vip pladserne i midten


MadsYde
 
Overclocker
Tilføjet:
13-07-2015 22:56:55
Svar/Indlæg:
51/5
Thisted Bio og Apollon bio i Struer.. Af dem jeg har prøvet er det et kig værd. Thisted's store sal ligner til forveksling en slags teater, med røde gardiner, trægulv og røde sæder.
Apollon's store sal har et kæmpe lærred, mener vist den er på 96kvm, oplever ingen lag og sæderne er dejlige bløde.
Står mere om bio'en her:
http://www.apollon-struer.dk/S...


Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2015 06:11:51
Svar/Indlæg:
2211/331
Panorama bio Middelfart,Fantastiske omgivelser,både ude som Inde
http://www.0024.dk/


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2015 10:38:24
Svar/Indlæg:
833/98
Hjørring bio center, ret nyt, med på den nyeste lyd og film fremvisning. Ikke kæmpe stor, med 4 sale, men hyggelig og gode sæderne gør den ret god


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2015 11:04:02
Svar/Indlæg:
1889/115
Tusinde tak for alle svarene! Altid rart at se der stadig er fuld gang i forummet herinde! :yes:

Nogle af de nævnte biografer skal vi faktisk forbi, så det glæder mig at I har nævnt dem.

Nu kunne det være sjovt at høre jer ad:
- Hvad er vigtigst? Lyden eller billedsiden? Eller prisen for biletten?




cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-07-2015 11:09:11
Svar/Indlæg:
1451/40
#18
Helt sikker god lyd, billede mæssig skal det bare stå flot, jeg tror ikke personligt at jeg kan se forskel på de biografer jeg har været i alligevel 😛


Anonym202031110209
 
Superbruger
Tilføjet:
14-07-2015 11:40:23
Svar/Indlæg:
388/15
Helt sikkert IMax på Fisketorvet. Er fra Esbjerg, men har allerede været der 2 gange 😀


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2015 12:57:52
Svar/Indlæg:
1881/22
#18
Lyd, skarpt efterfulgt af billedet. Derefter "lækkerheden" i biografen -stole ect. For mig kommer prisen et stykke nede af listen.

Jeg går i biffen for at få en oplevelse, og hvis man sammenligner med koncertbillet eller en tur i teateret, så kan jeg godt leve med ~150,- for en bilet.

Det er så også årsagen til at det kun er de film hvor der for alvor er forskel på at se den hjemme og i biffen, hvor jeg bruger pengene på det.


tneken
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2015 14:12:54
Svar/Indlæg:
42/14
apollon i struer. super moderne. Dolby atmos, 3D og hfr. Lydløs klimaanlæg så der er altid en behagelig temperatur. super stole. brede og bløde. Masser af benplads og ikke de der klap stole, så børn kan sidde helt tilbage uden de klapper op. lærrede i salens bredde. Hyggelig cafe hvor man kan få god mad, men savner dog deres ta'selv buffet. ca 90kr for en normal film mener jeg. Svært at sige hvad der er vigtigst. Billedet først og så lyden. men hvis man sidder i en træls stol i 30 graders varme så er man måske i det øjeblik tilbøjelig til at ændre prioritet 🙂


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2015 16:40:04
Svar/Indlæg:
5874/1287
Imperial i Kbn #1 tæt forfulgt af Nordisk films nybyggede biograf i Næstved.
Lyden er vigtigst, og med god lyd menes IKKE kun "brian-bas", men kanaladskilleldelse, fuld frekvensgang (hvilket kniber gevaldigt i THX-godkendte biografer IMO).
Dernæst billede. Lærredet i Imperial er ganske rigtigt mindre end flere andre ( i forhold til ens siddeplads, men vore dages billedkvalitet passer bedst til den størrelse, IMO, bliver billedet større, ligner det for meget 1920x1080 på en 30"
Dernæst gode stole, og behageligt klima/luftkvalitet. Hader når der stinker af popkorn og væltet cola.

3D bør kun vises som sene natforestillinger til de få interesserede, 2D er helt klart at foretrække. Det er jo alligevel heller ikke 3D, det man ser. Hvis det var det, ville der være forskel om man sad på sæde 1 og sæde 16, som der jo er i et teater 🙂. Uanset hvilket sæde man sidder i, så kommer spydet, pilen, bilen, skibet mv farende lige direkte imod DIG. Når der engang kommer holografiske film, er det _måske_ på tide at lukke 2D ned, men ikke før!

En behagelig forhal, hvor man kan nyde en sodavand, øl eller kop kaffe mens man opbygger forventningen til den film man skal ind og se, er heller ikke at kimse af 🙂


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2015 02:23:09
Svar/Indlæg:
4217/223
#18 stortset det hele. Komfort, pris, billede og lyd har ca lige stor betydning