Caselabs undskylder overfor Thermaltake!

Diverse d.  18. juli. 2015, skrevet af Gripen90
Vist: 1312 gange.

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-07-2015 01:13:34
Svar/Indlæg:
15982/637
Der var åbenbart intet hold i Caselabs anklager overfor Thermaltake omkring krænkelse af patent rettigheder og undskylder bl.a. i et åbent brev til Thermaltake.

http://thermaltakeusa.com/cont...






Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af Gripen90 d. 18-07-2015 05:08:14.
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 04:25:57
Svar/Indlæg:
3100/53
CaseLabs har aldrig sagt at de har "krænket" et patent, da CaseLabs fra start har sagt at de ingen patenter har på deres designs, da det ikke kan betale sig at prøve at tage den kamp som sådan en lille virksomhed.

At ThermalTake så har fået nogle dyre advokater til at tage sagen som dette, og åbentlyst har kørt "hvem har flest penge til retsagen" kampen.

Enhver der vil prøve at have en holdning til dette bør læse brevet godt og grundigt, samt kigge lidt på hvordan sagen egentligt har forløbet sig. Dog læser de fleste bare overskriften hovedløst og danner sig en mening.

Dette er intet andet end et usselt forsøg på at betale sig til at ligne "vinderen" af kampen.

A: Tag kampen op, og stå over for et firma som vil blive ved med at køre en retsag til du løber tør for penge.

B: Giv efter for deres krav om en lang offentlig undskyldning, over noget som sagen egentligt ikke handlede om, så det ser ud som om ThermalTake intet forkert har gjort.

Adder badder er nok den korteste måde jeg kan formulere denne måde at køre et firma på. Og jeg håber folk i denne hobby aldrig glemmer dem for det.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-07-2015 05:03:32
Svar/Indlæg:
15982/637
Nej men det har fået det til at lyde som om der var krænket et patent mv. - det er bl.a det undskyldningen går ud på (brevets første side, andet afsnit, linje 2-3) og dertil udtalelsen på facebook (brevets anden side, første afsnit, linje 2-4).

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 18-07-2015 05:11:34.


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 07:00:48
Svar/Indlæg:
1881/22
Og det ændre ikke en millimeter på mit syn på TT.
...de er stadig blacklistet fra min side 😴

Det er så åbentlyst et plagiat, at sådan et firma vil jeg ikke støtte. Jura eller ej.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 18-07-2015 07:01:06.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 07:46:32
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja, en typisk "Hven er størst" kamp. Det er klamt og ulækkert.
For hvis man kigger på lignende kopi sager der er ført i domstolene i USA, så er der jo ingen tvivl om at CL ville vinde en sådan.
Men sådan et søgsmål har et så lille firma bare desværre ikke råd til.

Men ThermalTake er spækfykdt med uærlige mennesker og folk der tager æren for andres arbejde.


Lillehamer
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 08:11:46
Svar/Indlæg:
72/3
Nej har selv et Caselabs til at stå her, famne et dejligt kabinet, og nej vil heller ikke støtte TT, har nu heller aldrig haft lyst til det.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 11:40:56
Svar/Indlæg:
1300/30
enhver der har bare lidt melle ørene ville også kunne se at tT er de klamme her og derfor forhåbentligt tænke sig om en ekstra gang før de bestiller et tT produkt... har man da lov at håbe!


TtMarcus
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-07-2015 11:50:22
Svar/Indlæg:
2/0
#1 Der har været tale om at "Caselabs" havde et såkaldt "patent" på denne her slags vognklasse kabinetter.

Så er vi blevet svinet til af deres VP "Kevin Keating" som ikke er acceptabelt. Der er også blevet vist kunde information frem, som ikke er lovligt, da man under alle omstændigheder holder kunde information fortroligt. (Det billede var verificeret fake hurtigt, og taget ned af OP)

Derfor, har vi som firma taget juridisk action.

- Thermaltake Nordic


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-07-2015 11:59:06
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg er klam, ulækker, dum med intet mellem ørerne for jeg køber stadig af og til Thermaltake produkter og går nogle gange på McDonald's 😛

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 18-07-2015 11:59:48.


TtMarcus
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-07-2015 12:12:09
Svar/Indlæg:
2/0
#8 Haha, det er vi glad for at høre!

- Må jeg spørge hvor du køber dine Thermaltake produkter? Lige PT er der ikke rigtig nogen retailers her i Norden der sælger vores produkter.

Proshop.dk har lige listet en del af vores sortiment. 😲


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 12:31:40
Svar/Indlæg:
3907/73
#7

Hvad der ikke er acceptabelt er at stjæle andres designs. Så er hvad der er foregået af efterspil ligemeget. For hvis "I" ikke havde kopieret produkter, var intet af dette sket.


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 13:13:34
Svar/Indlæg:
704/19
Jeg er sku lidt ligeglad med om TT har vundet den retssag eller ej... De får aldrig så meget som ÉN øre fra mig eller nogen i min omgangskreds igen overhovedet never ever again!
Jeg og dem jeg kender støtter mest asus og corsair og sådan bliver det ved!

Håber TT går bankerot, ps. jeres marketingsmand ham den fede der er perfekt til jer, han viser præcis hvad i er for en virksomhed. 🤣


#12
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 13:13:58
Svar/Indlæg:
3100/53
#2

Ja, undskyldningen går ud på intet af det som sagen handler om. ThermalTake har fået det til at lyde som om, at CaseLabs siger Thermaltake bryder et patent. Læs den originale udtalelse fra CaseLabs.

#7

Ud fra deres originale udtalelse som i har bedt dem om at tilbagetrække, kan jeg intet læse om at der har været tale om at CaseLabs har sagt de har patent på noget som helst.

Kunne CaseLabs have håndteret det bedre? Måske, men hvis min lille tomandsvirksomheds produkter blev kopieret så drastisk, så ville jeg nok også ryge op i det røde felt. Der er nok en grund til at alle de virksomheder i er beskyldt for at kopierer designs fra, er virksomheder som ikke har den økonomiske kapacitet til at køre en retsag.

Så uanset hvad i har taget juridisk handling imod, så står det originale problem stadig fast:

At ThermalTake groft har kopieret det samme ydre design, ned til mindste detalje.

Thermaltake lavede nogle bedre produkter dengang jeg startede i hobbyen. Mozart TX kabinettet blandt andet. Så hvorfor så synke så dybt nu?

Man behøver ikke skabe den dybe tallerken fra bunden af igen, men man kan i det mindste ændre lidt på formen, og udseendet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 18-07-2015 13:20:17.


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 13:22:39
Svar/Indlæg:
704/19
#12 Grunden til at Thermaltake kopierer er fordi ingen gider købe deres skrammel mere efter at Corsair for alvor indtog kabinet markedet..
Derfor ser de sig nødsaget til at kopiere andre fordi de ikke selv kan være innovative.

Desuden håber jeg ikke de kunne finde på at kopiere dit Hexa kabinet og masseproducere det for så er det da for alvor slut for TT!!!!


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 13:47:16
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja, hvorfor kopierer de ikke kabinetter fra Corsair?
Det er nok ikke et tilfælde.


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 14:03:05
Svar/Indlæg:
704/19
#14 Fordi Corsair er blandt de mest succesrige i verden indenfor hardware og har et meget stort kapital 😉


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 14:14:12
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja, jeg ved godt hvorfor, nemlig fordi Corsair er større end Thermaltake. Så havde de også nappet designs fra dem. Så var CaseLabs og Fractal nok bare gået sammen med Corsair om et søgsmål mod Thermaltake og sådan en sag ville de højst sanynligt tabe.


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 14:39:53
Svar/Indlæg:
704/19
#16 Kunne ikke være mere enig 🙂 😀


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
18-07-2015 17:00:20
Svar/Indlæg:
833/39
Synes dælme der er en grim tone her....

Hvad end i synes om produkter og mennesker bag dem, så er der da ingen grund til tilsvininger og navne kalden.
Lad være med at købe det omtalte produkt, hvis det generer jer.

Jeg må også være åndsvag, for jeg har da heller ingen problemer med at købe thermaltake.
Efter denne personlige sviner herinde, så har jeg SLET ingen problemer med at sige at mit næste kabinet skal være et Thermaltake!

Hvis jeg får et bedre kabinet til mindre penge, så er det da en "no brainer" for mig. Om det ligner et andet, det er jeg da også ligeglad med.

Hvor mange hardware firmaer kan se sig fri for at have "lånt" lidt inspiration?

Så slap nu lige af folkens... Man tror jo næsten at jeres sponsor penge fra andre firmaer er i fare ;)


#19
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 17:02:51
Svar/Indlæg:
3100/53
#18

"Hvis jeg får et bedre kabinet til mindre penge"

🤣


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 17:11:35
Svar/Indlæg:
3907/73
#18

Hvem er det der går over grænsen om jeg MP spørge?

Fint at du er for kopiering. Men prøv lige at tænk det igennem en gang mere, for mon så ikke du ændrer mening. For hvor ender vi henne, hvis store kinesiske virksomheder bare frit kan kopiere alt og sælge det frit over hele verden.
Kan du selv regne det ud eller skal jeg fortælle dig det?

"Lånt lidt inspiration"

Ved du overhovedet hvad denne sag handler om?


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
18-07-2015 17:19:14
Svar/Indlæg:
3636/386
#7

Hej Thermaltake Marcus,

Sagen er, at jeg staar og skal bruge et Silverstone Milo ML07 kabinet.
Det koster ca. 650 kr., men kan I ikke lave en kopi af det og saelge det for 450 kr. i stedet?
Saa skal jeg nok koebe det kabinet med jeres navn paa.

Eller er Silverstone for store til, at I bare vil gaa ind og lave en kopi her?

Svar gerne hurtigt tak, saa jeg ikke faar bestilt et fra Silverstone foerst. Dette ville jo vaere dumt.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 17:22:25
Svar/Indlæg:
3907/73
#21

Haha, ja du skal nok finde et kabinet fra en mindre producent. For de store tør Thermaltske ikke røre ved.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
18-07-2015 17:31:17
Svar/Indlæg:
833/39
Selvfølgelig kender jeg sagen ellers ville jeg ikke kommentere derpå.

Kopiering af andre ting, sker ikke? Er det udelukkende et hardware problem? Sådan ser jeg det i hvert fald ikke 😛

Og der er da heller ikke nogen tvivl om at caselabs og
fractal har nogle kabinetter der er lånt kraftigt af!

Men der er dælme også mange andre kabinetter fra andre firmaer der ligner hinanden.

Har man et produkt, der er så absolut fabelagtigt og enestående, hvorfor søger man så ikke patent på det?

At Thermaltake har valgt den nemme vej, er vel i bund grund kun Thermaltakes problem. Hvis produktet er så meget dårligere kvalitet, så sælger de nok ikke mange og derved bliver problemet udelukket helt automatisk.

Jeg har ejet både Fractal og Thermaltake dog ikke caselabs. Jeg kan på ingen måder sige at byggekvaliteten er bedre hos fractal. Om caselabs er bedre skal jeg være usagt, men nok også derfor at de tager betydeligt mere for et kabinet.

Så personlige holdninger, hvor man kalder repræsentanter for diverse firmaer for grimme navne, er måske en smule unødvendigt og en hel del barnligt!

Så i bund og grund, lad være med at købe deres produkter, hvis det pisser jer så meget af.
Mon ikke Caselabs, Fractal og andre involverede er voksne nok til at kæmpe deres egne kampe?


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 17:46:38
Svar/Indlæg:
3907/73
#23

Du har ikke særlig meget styr på jura kan jeg regne ud. Men det er selvfølgelig også fair nok.
Der er forresten ingen der har sagt noget usandt omkring nogen parter i denne tråd


#25
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 17:56:16
Svar/Indlæg:
3100/53
#23

"Har man et produkt, der er så absolut fabelagtigt og enestående, hvorfor søger man så ikke patent på det?"

Fordi et design patent er meget nemt at omgå. Og hvordan vil du have at en lille familie virksomhed skal tage sagen op mod en stor international virksomhed som Thermaltake for at bevise noget som helst i en retsag? Retfærdighed sker kun fyldest hvis du har pengene til at forsvare den.

"Men der er dælme også mange andre kabinetter fra andre firmaer der ligner hinanden."

Kodeordet her er "ligner". Markedet udvikler sig hele tiden ved at firmaer tager koncepter, og udvikler dem, eller finder på helt nye. Det er ikke hvad der sker lige pt.

"Mon ikke Caselabs, Fractal og andre involverede er voksne nok til at kæmpe deres egne kampe?"

Det bliver bare aldrig nogen fair kamp når den ene virksomhed er familieejet og startet for nyligt, og den anden virksomhed bare kan bruge millioner på advokater.

Folk i hobbyen har en stemme, og de skal have lov til at bruge den. Det er i denne sag blevet yderst tydeligt, og det viser bare at der er nogle folk som ikke er helt ligeglade med hvilken retning markedet bevæger sig i.

"At Thermaltake har valgt den nemme vej, er vel i bund grund kun Thermaltakes problem."

Det vil jeg nu ikke helt sige. ThermalTake udgiver produkter, som jeg aldrig nogensinde kunne finde på at sætte i min computer. Tag for eksempel deres "full cover" vandblok, som kun køler selve GPU´en og rammene på dit grafikkort, men ikke VRM? Prøv du at smide det på dit 970 kort, og se hvad der sker når du uvidende clocker kortet fordi du jo har vandkøling på, så det kan du jo godt ikke?




Eller radiatorer opbygget helt af bar aluminium?

I mine øjne er problemet at en virksomhed lemper på kvaliteten, som i sidste ende skader uvidende forbrugere. Dette handler om langt mere end "bare" at lave en firkantet kasse magen til en anden firkantet kasse.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 19:10:20
Svar/Indlæg:
2957/206
Jeg må nu nok alligevel indrømme - Hvis Thermaltake kommer med et Mozart TX - Version 2, så køber jeg det højst sandsynligt.

Vil efterhånden gerne prøve noget nyt, men kan bare så godt lide det kabinet.
... Også er overkill for mig et smukt ord. ❤


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 18-07-2015 19:10:42.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
18-07-2015 20:18:37
Svar/Indlæg:
833/39
Hardware forums er helt sikkert med til at få forbrugernes ønsker og idéer videre til producenterne, som jo er helt fantastisk.
Men der skal heller ikke herske den mindste tvivl om der skrives fantastisk meget vrøvl på de samme sider...

Så hvis man skal tage alle oplæg 100% alvorligt, så betyder det vel at Thermaltakes produkter er af så dårlig kvalitet at ingen vil købe dem og alle der arbejder der er tykke? Alligevel må de da sælge lidt af og til for at holde det kørende, inden de alle dør af blodpropper 😀

#24, når du siger at de lokker uvidende forbrugere til at købe dårlige produkter, så understreger du vel min pointe, med at så burde problemet løse sig selv.
Jeg kender i hvertfald ingen, som vil købe det samme dårlige produkt 2 gange efter hinanden.

Ps. hvor mange har du oplevet at have investeret flere tusinde i vandkøling uden at sætte sig ind i hvad de køber. Jeg gør i hvert fald ikke.

Skal man bekymre sig om hvilket retning markedet er på vej hen, så synes jeg at der er langt større bekymringer, så som prisen på grafikkort lige pt og knap så meget om hvorledes diverse kasser ligner hinanden.

Bonus: De små firmaer, som i ligger ud som ofre, er bestemt også godt tjent med al den reklame de får lige nu.

Jeg fornemmer at vi kunne køre den her laangt ud.
Jeg har ytret min mening og lader den ligge her.

Fortsat god lørdag til Hwt.dk


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af keld43 d. 18-07-2015 20:35:32.


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2015 20:36:29
Svar/Indlæg:
704/19
#27
Jamen så køb du da dit TT kabinet velvidende at du skader branchen... Det da lige meget, bare du kan få din kopi kasse billigt, jojo det går jo nok..
Der er ingen der siger at TT kabinetter er pivringe, men de er en VÆSENTLIG dårligere kvalitet, end originalen.
Du tænker aldrig "hold da kæft det kvali det her" med TT produkter.
MANGE folk køber hardware uden at researche så meget som et review og derfor er det vigtigt netop at påpege at "kvaliteten" hos TT er yderst Svingende!!!

Det er netop bekymrende indenfor hardwaren branchen at TT har kunnet tillade sig at gøre dette og så endda prøve at få Caselabs til at fremstå som synderne i denne sag. DET er bekymrende, for det viser blot at den med den største pengepung vinder, ikke den som har ret.

Din bonus kommentar giver jeg ikke en rød reje for 😲


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
18-07-2015 21:16:18
Svar/Indlæg:
833/39
Mit gamle Armor+ var på ingen måde ikke af ringe kvalitet.
Jeg synes da ikke der er grundlag for at sige at alle deres produkter er af dårlig kvalitet.

Jeg er godt tilfreds med mit valg af en thermaltake f51.
Og nej, jeg kan ikke se at det skader industrien.

I værste tilfælde får caselabs og fractal et gratis stempel som værende top notch og thermaltake underminerer deres eget selskab. Jeg tror nu ikke det ender således.

Det kan godt være du ikke giver meget for min bonus kommentar, men det vil jeg garantere at både caselabs og fractal design gør. Jo mere omtale, jo bedre.
At der er følelser på spil, fordi caselabs er et lille familiefirma, gør det stadig ikke til dårligere forretning for dem. Om det er fair eller ej, sådan er forretning.
Når egoerne er faldet til ro, vil de opdage at de er blevet fremvist steder, hvor der plejer at være større markedsandele for thermaltake. Og de nu står som værende bedre kvalitet...

Bare en tanke ;)


Men det er heller ikke pointet.

Mit point er at hvis en producent laver konsekvent dårlig kvalitet, så skal gennemsnits forbrugeren nok selv regne den ud. Uanset hvem der vinder hvad i retten.

Ellers skal det også nok kunne findes på hardware forums ;)

Men jeg synes derimod at personlige angreb på repræsentanter fra pågældende firmaer, er fuldstændig unødvendige. Hvad skulle der opnåes med det? De har jo ikke valgt hvad skal produceres eller ikke produceres...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af keld43 d. 18-07-2015 21:19:14.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-07-2015 21:37:30
Svar/Indlæg:
15982/637

#8 Haha, det er vi glad for at høre!

- Må jeg spørge hvor du køber dine Thermaltake produkter? Lige PT er der ikke rigtig nogen retailers her i Norden der sælger vores produkter.

Proshop.dk har lige listet en del af vores sortiment. 😲

TtMarcus skrev d. 18-07-2015 12:12:09

Jeg plejer at købe Tt produkter fra proshop, da de har det største sortiment synes jeg. Jeg har overvejet at skifte enten mit Corsair Vengeance C70 eller Aerocool XPredator X3 ud med et Thermaltake Core V71.


Så vil jeg da også gerne tilslutte mig omkring tonen. Jeg respekterer folk har andre meninger eller holdninger, men jeg kalder dem ikke åbenlyst dummeste, klamme eller andet ukvemsord - så er man jo ikke en døjt bedre selv! Jeg nøjes med blot stille at sidde og tænke det.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 18-07-2015 21:40:59.