Test: ASRock Z170 Extreme6

Litteratur d.  01. oktober. 2015, skrevet af freak_master
Vist: 10186 gange.

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
01-10-2015 00:00:00
Svar/Indlæg:
6367/477
Så blev det ASRock's tur til at besøge HWT...

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
03-10-2015 09:59:20
Svar/Indlæg:
726/496
På grund af at bundkortet har et nyt chipset og kun benytter sig af USB porte fra dette chipset, har Windows 7 ikke driverne hertil. Et problem jeg selv blev mødt med da jeg skulle i gang med bundkortet. Windows installation ville ikke reagere på musebevægelser eller tryk på tastaturet, indtil det medfølgende program Win 7 USB Patcher blev brugt. Det tillader dig at installerer de nødvendige USB drivere, det kræver dog at man har Windows 7 liggende som ISO fil, ellers skal man selv lave en ud fra sin CD, og brænde en ny CD

Betyder det, at man ikke kan installere windows, hvis man ikke har et optisk drev? Lidt problematisk synes jeg, men måske går det bedre med Win10?
Ellers en fin test :yes:


wind89
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
03-10-2015 11:05:11
Svar/Indlæg:
131/13

På grund af at bundkortet har et nyt chipset og kun benytter sig af USB porte fra dette chipset, har Windows 7 ikke driverne hertil. Et problem jeg selv blev mødt med da jeg skulle i gang med bundkortet. Windows installation ville ikke reagere på musebevægelser eller tryk på tastaturet, indtil det medfølgende program Win 7 USB Patcher blev brugt. Det tillader dig at installerer de nødvendige USB drivere, det kræver dog at man har Windows 7 liggende som ISO fil, ellers skal man selv lave en ud fra sin CD, og brænde en ny CD

Betyder det, at man ikke kan installere windows, hvis man ikke har et optisk drev? Lidt problematisk synes jeg, men måske går det bedre med Win10?
Ellers en fin test :yes:

cmnielsen skrev d. 03-10-2015 09:59:20

For lige at gøre det kort:
Der er ingen USB 2.0 porte på dettte bundkort.
Windows 7 er så gammelt at der ikke er USB 3.0 drivere i installationsfilen, så når du tilslutter diverse ting til USB porten virker det ikke.

For at komme udover det problem, bruger man det medfølgende program til at ændre installationsfilen således du netop får USB 3.0 drivere i din installationsfil.

Windows 10 har allerede USB 3.0 drivere fra starten.


cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
03-10-2015 11:07:24
Svar/Indlæg:
726/496
Tak til #2