LG ULTRA HD TV 65UF772V - Optisk lydudgang reguleres?

Diverse d.  24. juli. 2015, skrevet af Morten-Val-Marq
Vist: 3704 gange.

Morten-Val-Marq

Superbruger
Tilføjet:
24-07-2015 06:03:03
Svar/Indlæg:
322/70
Hey.

http://www.lg.com/dk/tv/lg-65U...

Har netop købt dette fremragende Tv, og hiver lyden ud af Tv gennem Optisk udgang. 🙂
Tv styres med den Magix-fjernbetjening der fulgte med, som styrer det hele. 🙂
MEN, har følgende problem, lyden kan IKKE reguleres med Tv fjernbetjening!, ALT andet virker. 😲

Har snakket med LG support igår aftes, og får at vide jeg skal køre lyden gennem HDMI, for at kunne regulere lyden med Tv fjernbetjening. :no:

Det er No-Go for mit setup, som er:
Tv > D/A Converter > Bi.Amping effektblokke > Sub's/Højtalere. 😀
Der er 3 digitale indgange på D/A Converter som er:
USB
Optisk
Coax
Har valgt optisk, da der kun er den + mini jack analog, og ikke andre 😕

Er der en mulighed jeg ikke har set/tænkt, som gør at lyden kan reguleres med fjernbetjening?... tror det ik!

Skal jeg virkelig købe andet udstyr, eller?

NB, som det kører nu, regulerer jeg lyden manuelt på D/A converter!... OG det er fandme ik godt, da jeg så skal rejse mig op hvergang, der skal justeres, Damnn 😩

PFT, Morten 😉
keld43

Overclocker
Tilføjet:
24-07-2015 08:07:19
Svar/Indlæg:
833/39
Du skal have et anlæg med Hdmi arc for at kunne styre højttalere gennem fjernsynet.

Det virker med mit sony surround og lg tv :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af keld43 d. 24-07-2015 08:07:34.

Bossmann_dk

Superbruger
Tilføjet:
24-07-2015 08:29:13
Svar/Indlæg:
463/25
Ved du om d/a kan justere lyden via optisk signal, hvis den bare får lyden fra tv, skal du vel bruge remote til d/a?
Ellers da jeg købte em Lg soundbar til mit lg tv, virkede fjernbetjening heller ikke, skulle i lydindstillinger og vælge Lg soundsync tror jeg det hed, så kunne jeg styre lyde på baren med tv remote.

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
24-07-2015 09:09:09
Svar/Indlæg:
1300/30
Har lige nøjagtig samme tv bare i 49".. Så lækkert!! 😎

cmnielsen

Nyhedsskribent
Tilføjet:
24-07-2015 09:47:40
Svar/Indlæg:
726/496
Hvis du ikke lykkes med at få det til at virke, så prøv at spørge her, der plejer at være nogen der har en ide til en løsning

http://forum.recordere.dk/

JanVen

Overclocker
Tilføjet:
24-07-2015 13:49:13
Svar/Indlæg:
122/1
Ifølge den her tråd: http://forum.recordere.dk/foru... kan man ikke. Starter godt nok med at omhandle et SONY tv, men man kommer vist hele raden rundt mht fabrikater i tråden.

Kunne også godt tænke mig det, da jeg har en soundbar sat til via optisk og er lidt bøvlet at have en separat fjernbetjening bare til den.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2015 01:16:14
Svar/Indlæg:
2246/14
Det er helt korrekt at det er teknisk umuligt (usandsynligt/dyrt).
Brug den korrekte fjernbetjening eller få gang i noget HDMI arc.

Du kan bruge høretelefon ud (3.5mm jackstik) hvis du kun har lyd i to kanaler. Så kan du justere vha. fjernbetjeningen.
(og gå helt udenom D/A - brug tv'ets indbyggede)
Det kan dog godt være springene i volumen er lidt store... (hvis dine effektblokke er sjove ;))