Nu har jeg åbnet og alt sidder perfekt... Nu er idle på 45-50... Men jeg tror det er kølepasta, for kan huske at jeg tog resterne fra den gamle cpu over til den nye her.. Så måske skulle jeg få fjernet det og sætte noget nyt på.
Men bare mærkeligt, for i starten kørte den 35-40 i idle.. og 50-55 i load...
#4 Okay det vil jeg gøre. :) Nu har jeg også et andets spørgsmål..
Det er ang, grafikkortet.. Den kører 59-60 i idle, er det fint? Mit grafikkort virkede bare varmt da jeg åbnede computeren.
#4 Okay det vil jeg gøre. :) Nu har jeg også et andets spørgsmål..
Det er ang, grafikkortet.. Den kører 59-60 i idle, er det fint? Mit grafikkort virkede bare varmt da jeg åbnede computeren.
Ændre din skærm hz til 120 så falder idle temp
Æv, det hjalp ikke at rense og tage nyt kølepasta på... 😕
Synes stadig den er høj.
Idle: 40-45
Normal: 45-55
Max: 65-85
Pumpen virker, blæserne kører, XMP i bios er sat til(kan det ha noget med det at gøre?)
#15 Okay.
Men kan jeg blive ved med at køre med disse temps? Ikke at det genere mig, men vil bare gerne vide at det ikke lige pludselig går i smadrer. :P
#17 kan du anbefale en god køler så? Er h100i et godt valg?
Hvad med denne: Corsair H105 Hydro Series CPU Køler
den får da imponerende gode karakter inde på komplett :)
#21 jeg er ikke så detajleret, vil bare gerne have et stabilt køligt system. :P Så bare en enkel CPU køler
#23 Nu er det måske et lidt dumt spørgsmål jeg kommer med... Men skal CPU køleren ikke kobles til så luften kommer ud af kabinettet, eller er det ligemeget med denne Noctua NH-D15 ? 🤡
Ah ja, men har et fractal r5, så frontens dørklap er stort set lukket konstant
Har et Fractal R5 Kabinet, har de to standard blæsere, en i fronten og en bag på, og så sidder min corsair h100 i toppen af kabinettet.
Har et Fractal R5 Kabinet, har de to standard blæsere, en i fronten og en bag på, og så sidder min corsair h100 i toppen af kabinettet.
Så burde du sætte den som du ser på foto nr 2.
Sad lige og læste noget reviews og NH-D15 er max 2-3c varmer end H105 under load.
Men alligevel så koster den 200 kr mindre og larmer meget mindre.
Snup en NH-D15 H105 kan ikke betale hvorfor skulle du betale 200 kr mere for så lidt og så få en masse extra støj.
Det er en H100 han har ikke en H100i så Corsair Link software virker ikke til hans.
Der er en grund til det i kom på efter navnet det er netop til Corsair Link.
Det hedder blæsere ikke kølere.
#59, okay og hvis den begynder at gøre det, ville du så sige at jeg skulle købe en ny køler?
#72, kan du give mig et link til nogle nye blæsere jeg burde købe så? :P og jo det er de blæsere..
edit:
og hvad med den standard blæser som fulgte med mit fractal r5 som sidder på bagpladen, kan man ikke skifte den til noget bedre blæser os?
#72, kan du give mig et link til nogle nye blæsere jeg burde købe så? :P og jo det er de blæsere..
edit:
og hvad med den standard blæser som fulgte med mit fractal r5 som sidder på bagpladen, kan man ikke skifte den til noget bedre blæser os?
Noctua NF-F12 er nogle af de bedste jeg kender men Be Quiet har vist også nogle gode blæsere.
Jeg har også hørt godt om EKWB EK-Vardar og Noiseblocker NB-eLoop serien
http://www.coolerkit.dk/shop/1...
Jeg er ikke blæser expert jeg ved bare at de Bitfenix er noget bras da jeg selv har haft dem, de ser meget godt ud men de støjer alt alt for meget i forhold til hvor lidt luft de faktisk flytter.
Og jo den blæser der kommer med til dit kabinet kan også godt udskiftes.