Har lige skiftet min snart 4 år gamle Crucial M4 128 GB ud med en ny og lækker Samsung 850 EVO 250 GB synes den viser gode tal AS SSD :) hvad synes i??
Så med ny ins af Win7 venter vi bare på Windows10 :D
#9 Det ligner meget Sata 2 hastigheder. Du har enten slet ikke sata 3 på dit bundkort, eller også er det en (middelmådig) sata 3 controller det er sat til. De tal som #10 fremviser er fine SATA 3 tal fra onboard Intel chipsæt controller.
De 2 sata-3 porte, er det fra Intel's chipsæt? Eller er det en ekstra onboard controller? Hvis det er en Marvell eller Jmicron controller, så bliver dine tal ikke bedre 😕
#14 Det er Marvell controller, fik lige hentet driveren til det. Det gav lidt, men ikke meget. Må leve med det indtil den dag jeg skal have nyt bundbrædt. 🙂
Kan nogle fortælle mig, hvorfor der er så stor forskel. Ved godt at mængden af data er forskellig, og har en stor indflydelse, men derfor mener jeg stadig at i AS SSD burde mine read og write lige meget tættere og hvis der skulle være forskel burde det være lige omvendt!!!
#22 Jo, men det hjælper jo ikke på sammenligningen 😉 Hvis vi hver især vælger den "meter-stok" der passer bedst til vores stue, så bliver det jo lidt svært at sammenligne størrelser 🤣
Rapid mode giver groft set intet nyt udover fuskeri i benchmarks. funktionen er allerede indbygget i windows.
#8 yups. problemmet er at rapid mode cached write/read request der er bedt om at blive ucachet ( f.eks faa at maale den relle disk hastighed/ eller for at sikre sig data ER skreve til disken). Saa rapid mode leget lidt farlige lege med dine data for a kunne fuske sig til an hoejere score der ikke er der i real world applicationer anyway.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 31-07-2015 18:00:15.