Ved godt p0Pe er mesteren på vandområdet. Jeg vil dog sige at jeg køler mit 6970 samt en 2500k på en Mora3 (9x140) som for det meste er passiv da jeg ikke lige altid for tændt for blæserne. Starter jeg fra ambient temp lander jeg på ca. 35-37 grader efter en dag hvor jeg ikke har spillet og bare surfet osv. Ved 3-5 timers gaming kommer den op på ca. 55 grader.
Tænder jeg for blæserne kører de 7v og er faktisk lydløse. Det bringer min idle temp ned på ca 30+- en par grader alt efter årstiden og ved spil ender jeg på ca 36.
Jeg må tilslutte mig pOPe i delen med at en passiv radiator simpelthen ikke kan smide varmen hurtigt nok, især ikke ved spil, selv for min store radiator. Jeg vil dog sige, at for mit vedkommende kan jeg godt kører passiv idet min computer sjældent står tændt i døgndrift og derfor køler ned selv i løbet af natten.
Jeg har et 1½ slots reservoir for at have lidt ekstra vand i systemet. Jo mere vand jo længere tid vil du kunne holde lav temp ved passiv.
Det korte af det lange er at med mit forbrug, selv på passiv overstiger jeg ikke de temps jeg havde før jeg skiftede til vand. Ligger stadig ca 30 grader under selvom den er passiv.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af morcheeba d. 27-07-2015 22:10:58.