Hjælp til OC af i5 4670 og MSI Z87

Overclocking d.  03. august. 2015, skrevet af cmnielsen
Vist: 1275 gange.

cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
03-08-2015 19:08:01
Svar/Indlæg:
726/496
Hej.

Da jeg købte min pc, fik jeg hjælp af ham der samlede den til at OC den.

Som jeg husker det justerede han på cpu ratio (sat til 45, har kørt uden problemer siden).

Desuden justerede han på CPU Core til 1,25V og CPU ring, tror det var 1,3V, men er langt fra sikker.

Problemet opstår i weekenden, hvor jeg opdaterer til win10. Ingen problemer der, men da jeg er inde på MSI's hjemmeside for at se om der er drivere jeg skal have, får jeg installeret MSI Fastboot. Dette resulterer i at pc'en cracher under opstart og kommer med en meddelelse om at oc settings fejlede og derfor er nulstillet. (jeg ved det, det havde været smart at have gemt en oc profil, men af skade ..........)

Jeg vil selvfølgelig gerne have oc'et min pc igen, men er det kun de tre nævnte ting jeg skal justere på?

Jeg har fundet denne video på youtube, men jeg synes det er noget andet han ændrer på og ikke på cpu ring?

https://www.youtube.com/watch?...

Er der nogen der har nogle gode råd om hvad jeg skal stille på og kan jeg bare følge videoen uden at ændre andet?

Tak på forhånd til dem der bidrager konstruktivt. ❤
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2015 15:30:17
Svar/Indlæg:
3661/82
overclocking er an trial and error art. dvs det er ikke det samem fra cu til cpu. selv af samme type.

det du siger lyder umiddelbart ikke helt ringe. men det eneste jag kan reelt foreslaag er at forsoege dig forsigtigt frem.

husk at at teste din pc for stabilitet. Hvis du vaegter stabilitet hoejt vil jeg klart anbefale mit Project Phoenix som du kan hente fra
www.techcenter.dk

Det er bygget til at give din maskine en saa hard belastning som muligt saa hvis dit oc kan gennefmore dette, sa kan det sgisme gennemfoere alt ( naesten)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 04-08-2015 15:38:47.


cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
04-08-2015 21:43:48
Svar/Indlæg:
726/496
Hej SB.

Tak for dit indput.
Jeg ved det er forskelligt fra cpu til cpu, men ville være sikker på hvilke "knapper" jeg kan dreje på.

Jeg forsøger mig frem.