Studievalg?? Soft&Hard

Diverse d.  04. august. 2015, skrevet af thias-
Vist: 838 gange.

thias-

Superbruger
Tilføjet:
04-08-2015 02:49:30
Svar/Indlæg:
396/229
Hey

Jeg er blevet godt forvirret omkring uddannelsesudvalg og håber at i kan hjælpe?

Jeg kunne tænke mig en uddannelse med både hard og software som primær. problemet kommer når jeg kigger på uddannelser som datateknikker så bliver jeg lidt i tvivl omkring arbejdssituationen efter uddannelsen.

jeg vil gerne arbejde med it men vil heller ikke uddanne mig til arbejdsløshed, jeg kunne godt tænke mig noget server, men er i tvivl om det overhovedet er en mulighed nu hvor cloud er ved at være på banen!

jeg tænker at it kan være mange ting og synes egentligt at alt kunne være spændende men hvor ridder bølgen hen efter jeres vedkomne?? hard/software eller server??

på forhånd tak!
Mikkel1242

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2015 08:12:40
Svar/Indlæg:
230/15
Hej 🙂

Jeg er ved at uddanne mig som Datatekniker her efter jeg tog min IT-supporter.
Jeg arbejder meget med server og systemer som ikke kan komme i cloud. Mange servere er stadig nød til at være i hus for at få den bedste ydelse ellers er der for lange svar tidere og brugerne vil begynde at klage. 🙂
Hard/Software kan jeg ikke sige så meget om da jeg ikke arbejder med det men kun har en kammerat der gør og det virker til at mærket stadig er godt igang da men gerne vil have personlige løsning/programmer som virker til ens systemer 🙂

hvis du vil uddanne dig ind i IT vil du ikke uddanne ud i arbejdsløshed da der vil altid være nogen som skal styre "skyen" 😉 og så er der mange af de ældre systemer som skal opgrederas. Man bliver overasket over hvor mange "gamle" systemer som stadig kører rundt omkring 😐

Men hvis du vil vide mere er du velkommen til at spøger 🙂

Wombat6328

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2015 09:51:30
Svar/Indlæg:
85/7
Hvordan mener du at du vil arbejde med hardware? Jeg har arbejdet som eneste IT mand på en skole, der var ikke noget i skyen, andet end Lectio.
Det hardware jeg havde med at gøre, var opsætning af AP'er, udskiftning af switches og sætte stik i computere og servere.
Man kommer ikke rigtigt ind i HW mere, alt er jo stort set købt som færdige maskiner.
Server skal du ikke være bange for ikke at komme til at arbejde med, jeg har været uddannet it-supporter i 14 år, og har altid haft fingrene i servere, også selvom skyen er kommet over os.
Lige nu arbejder jeg i et hostingcenter, og jeg administrerer op til flere servere ad gangen hele dagen.

Mikkel1242

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2015 10:37:12
Svar/Indlæg:
230/15
Det eneste sted jeg kan komme i tanke om man vil komme til at arbejde med Hardware er ved videre salg af udstyr. eks Atea, Dustin eller Komplett.
Indkøb af standard udstyr og ligger det ekstra udstyr i som er bestilt som ekstra 🙂 Ellers kan jeg ikke komme i tanke om noget hvor du vil komme til at "arbejde" med hardware.

Xoferif

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2015 15:12:32
Svar/Indlæg:
464/7
Er selv igang med datatekniker uddannelse, som programmør, da det er dét jeg brænder for. Og det tænker jeg da at der fortsat vil være arbejde med Længe!

når det så er sagt, så hvis man tager infrastruktur uddannelsen, så vil næsten alle mellem / mellem store / store virksomheder have en infrastruktur på den ene eller anden måde hvorpå der skal arbejdes, og vedligeholdes. så der tror ejg også der vil være arbejde om selv 25 år.
Som Mikkel1242 skriver, så er det ikke alt man kan smide op i en cloud service som firma, mange ting bliver holdt lokalt. ;)

ellers så tag datatekniker, og derefter datalog / data ingeniør. da dette er nogen der er stor efterspurgsel på, og nok også forsat vil være.

Anywho!... held og lykke med Uddannelsen. (:

yeyeftw

Overclocker
Tilføjet:
04-08-2015 15:14:57
Svar/Indlæg:
40/3
Hvilket niveau snakker vi. Arbejde med kan være mange ting. Fx arbejder jeg også meget med hardware, software og servere. Men som software ingeniør, hvilket jo er noget helt andet end fx IT Supporter. Men ihvertfald et erhverv der ikke bliver arbejdsløshed i lige foreløbigt.

Edit: altså hvad snakker vi om med "arbejde med"?, udvikling, vedligeholdel, anvendelse, samle eller noget helt andet?.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af yeyeftw d. 04-08-2015 15:31:22.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2015 20:18:03
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg ville ikke tage Dataprogrammør uddannelsen. Kammarat er uddannet uden arbejde. Ved ikke om på grund af kriminalitet eller han bare er uheldig...

tage uddannelse indenfor Wifi osv. Der er meget fremtid i det, men meget jobs offshore indenfor opsætning og vedligeholdes af internettet på olie industrien.

Kammarats far ejer firmaet har leveret og installeret alt wifi osv. (uddannet ingeniør)

Tjener også ganske udmærket. Han tidligere har eget en gamle taxa Mercedes med V6 og kompressor...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 04-08-2015 20:22:20.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2015 20:31:07
Svar/Indlæg:
5474/39
Vi arbejder indenfor blandt andet:
Radiokædeudstyr
VSAT-udstyr
4G LTE og Wimax-systemer
Vejrmoniteringssystemer
Radiosystemer til luftfartsindustrien
VHF/UHF radiosystemer til marinen
Tetra-system
Telefonsystemer
Tv distributionssystemer

meget mere til offshore industrien.

det er masser af jobs indenfor.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 04-08-2015 20:31:55.