Hvis Windows SecureBoot mode er slået til i din BIOS, så vil du kun kunne se din USB-key i bootmenu'en hvis den opfylder kravene til WSB. Når jeg laver en bootbar USB-pen med f.eks Rufi, så skal jeg slå WSB fra i BIOS for at boote fra den, men den USB-pen som Windows 10 Mediatool laver, den kan godt boote med WSB slået til, og det kan min Acronis USB-pen også. Så det kan lade sig gøre, jeg ved dog ikke hvordan man opfylder de krav der er til WSB 😳
Nej, det tror jeg desværre ikke. Jeg ved i hvert fald ikke hvordan det skulle kunne lade sig gøre. Du har ikke nogen mulighed for at slå WSB (hedder sikkert noget andet i din BIOS) fra? Hvordan har du lavet den bootbare USB-pen? Hvis du ikke har gjort som her, så prøv det engang:
Det virker stadig ikke, har prøvet en anden usb med win7 starter Og den registrere overhovedet ikke, at den sidder i under boot dog blinker den ene, men der kommer intet frem og hvis jeg trykker på f8 kommer der kun den win boot manager frem jeg kan vælge 😕
Nu kan det godt være jeg spamer min egen tråd, men er der seriøst ikke en der kan hjælpe, det her pisser mig så meget af.
Jeg har været herinde og finde guide http://www.eightforums.com/tut... Og det jo simpelt nok at slå det fra, men den vil stadig ikke boote, jeg har prøvet anden hdd og alle indgange, det lader til at det er den pisse "InsydeH20" Bios der fucker det hele op.
Jeg har desværre ikke et usb dvd drev så jeg kunne prøve det, der er dog slot til et dvd drev i siden, men det har jeg heller ikke.
Det virker stadig ikke, har prøvet en anden usb med win7 starter Og den registrere overhovedet ikke, at den sidder i under boot dog blinker den ene, men der kommer intet frem og hvis jeg trykker på f8 kommer der kun den win boot manager frem jeg kan vælge 😕
Det "Windows 7 Starter" program har jeg heller aldrig fået til at virke med UEFI. Eneste måde jeg kan få til det er med den vejledning jeg sendte tidligere, hvor man bruger Rufus.
Windows 7 Starter er lavet FØR UEFI bios blev almindeligt, nok derfor det ikke virker. Prøv at følge vejledningen (med det nævnte program!!) fra #5.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 05-08-2015 18:26:55.
Jeg har fået den op og køre. Jeg måtte ligge win10 på og den køre fint, og tøsen er glad for den igen 🤣
Tak for hjælpen,- Men forhelvede noget juks at lave man, så noget kan bringe mit pis ret meget i kog. Godt det ikke var min egen computer, så havde den nok ikke levet mere.