Okay så har prøvet at sætte pci-e frekvensen til '105' ved 3.4GHz, men den fejlede stadig i Prime95.
**
Mere interessant så har jeg opdaget at en højere vcore end 1,300 under IBT kan gøre systemet meget ustabilt. Eksempelvis så kan systemet køre 50 runs helt stabilt under IBT ved 3.3GHz med vcore 1,2750, men hvis jeg sætter vcore til fx. '1,400', så lukker PC'en brat ned efter få sekunder. Altså at den crasher uden BSOD og med 'kernel-power 41' fejl i Event Viewer. Temps kommer også op på over 85c her. Det er varmt. 😳
Hvis vi kun snakker IBT, så virker det som enten at PSU'en faktisk ikke kan klare mosten eller at CPU'en bliver ustabil ved så høje temps og frekvens. Kan fortælle af systemet er stabilt ved 2,4GHz med 1,4 vcore under IBT. Hvad tror I er mest sandsynligt her?
Hvis vi kun snakker Prime95 så forstår jeg stadig ikke helt, hvad der sker her. Eksempelvis så fejler Prime95 ved 3,4GHz ved 127500-1,3500, mens ved 3.3GHz er den stabil ved 1,2750-1,3500, som jo burde være mere ustabil, hvis det kun var et varmeproblem/PSU'en problem, ikke? IBT kan gennemføre 50 runs ved 3,4GHz med vcore på '1.2750' til sammenligning.
Jeg syntes der er nogle nuancer som er lidt svære at forstå på spil her, når vi taler resulter mellem Prime95 og IBT, mens resultatet fra IBT alene er ret tydeligt.
Ved ikke om I kan følge helt med i alt det forskellige jeg skriver, men ellers så spørg gerne. 🙂
@JanVen
Tak for linket, det er interessant 🙂
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Kenneth T d. 05-08-2015 10:30:10.