Fiber + tv fra Bredbånd Nord (Waoo!)

Diverse d.  06. august. 2015, skrevet af atuz
Vist: 1161 gange.

atuz
 
Superbruger
Tilføjet:
06-08-2015 14:27:56
Svar/Indlæg:
1/1
Hej,

Mine svigerforældre har fået tilsendt materiale fra Bredbånd Nord ( http://www.bredbaandnord.dk/ ), fordi de er ved at rulle fiber ud i det område de bor i. De har spurgt mig om jeg ikke kan finde nogle informationer om det, da de ikke selv har den store viden om det.

Så vidt jeg kan se, er deres internet blevet rost for at levere den lovede hastighed, og endda mere til. Men deres tv kender jeg ikke det store til. Der er 5 tv i mine svigerforældres hus som skal kunne se digital tv. Så vidt jeg har forstået skal der sættes en boks til samtlige tv for at man kan se digitalt tv - er dette korrekt forstået?

Jeg håber der er nogen herinde der har erfaring med, især tv-delen, fra Waoo!

Vh.
Michael
Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2015 16:42:11
Svar/Indlæg:
833/98
Vi har TV og internet fra bredbånd nord, og har haft det i 4 år efterhånden. Der har kun været et udfald i den tid jeg har bemærket.

Tv delen, der kunne du i hvert fald med den fiberboks vi har fået trække et coax kabel ud af, og sætte tv til. Givet du for ikke alle deres fancy ting som man kan med boks, men det er meget nemmere, og vi har koblet 4 tv til via den metode og det spiller max.

Har hørt lidt om at man med de nye bokse ikke kan det længere, men vi kan i hvert fald.


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2015 17:56:30
Svar/Indlæg:
1349/11
Det hele afhænger af om man skal have al den funktionalitet, som spol frem og tilbage osv. samt optage, eller afspille tidsforskudt tv, så skal du have en boks. Ellers for at se digitalt tv, kræver det et digitalt tv, så hvis man har en stor gammel kasse, så skal man have en boks til. Waoo sender de fleste kanaler analogt, dog er de kanaler der et mærket "HD" osv. i den dur naturligvist digitale.


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2015 18:36:51
Svar/Indlæg:
5421/53
#2 Ah rolig nu, de fleste TV der ikke koster under 1500 kr. kan optage TV, pause osv. Men selvfølgelig intet on demand, udover det du kan finde på DR osv.

Hos vores hus i Rynkeby, som Waoo styrer, der er Coax TV et tilvalg, som koster lidt ekstra. Men så slipper man for de elendige bokse.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsAG d. 06-08-2015 18:37:48.


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2015 19:27:18
Svar/Indlæg:
4112/53
JEg havde WAOO TV nede i Henne Stationsby (Sydenergi dengang), og dengang (2007) SKULLE du have en boks for hvert TV der skulle have tv, med mindre man kunne leve med det var det samme på alle tossekasserne der var tilsluttet til den enkelte boks.

Det samme var gældende da jegflyttede tilbage til Esbjerg i 2012, her skulle vi også have en boks pr tv, med mindre man accepterede samme signal på alle enheder.

Jeg havde yder mere problemer med at boksene frøs.
Har et 60" TV, og derfor ønsker jeg selvf. at køre HD, hvilket var problematisk for boksene sydenergi havde helt op til 2013, hvor jeg afmeldte det til fordel for netflix og viaplay, men beholdt internet forbindelsen og telefonen.

Internettet kan levere hvad det lover, og lidt til, så slv når jeg har haft gang i noget download af linux o.l. har jeg maxet min forbindelse ud flere dage i streg, og det er først efter et par timer deres system har fået "fin-tunet" anlægget til kun at levere det jeg betaler for.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
06-08-2015 22:22:36
Svar/Indlæg:
2826/100
#4

Da jeg flyttede til Christiansfeld (SydEnergi område) var der normal kabel udgang som der kunne sættes en splitter på, og som derefter kunne deles til alle værelser..

Tror det er lettest hvis du ringer og spørger, de skifter de bokse ret ofte.