iPhone 6 "Sidder fast" i opdatering og kan ikke bruges

Apple d.  08. august. 2015, skrevet af martintosti
Vist: 2420 gange.

martintosti

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2015 21:00:08
Svar/Indlæg:
263/40
Hej HWT!
Jeg skriver til jer fordi at jeg er utroligt presset! Min elskede iPhone er ubrugelig!
- Jeg har i flere måneder fået en fejlmelding når jeg forsøgte at opdatere min iPhone.
I dag besluttede jeg mig så for at prøve at indstille den til fabriksindstillinger for så at se om det så var muligt at få opdateret IOS. Da jeg gjorde det går den igang med gendannelsesprocessen, og kommer så halvvejs igennem hvorefter den giver mig en fejlmeddelelse med at der er opstået en fejl og at den ikke kan gendanne den (Fejltype 53).
Jeg har prøvet at gendanne den på 2 computere via itunes, jeg har downloaded forskellige versioner af IOS og har ligeledes prøvet den vej igennem - Men samme fejlmeddelelse kommer igen.
- Det skal siges at skærmen er blevet smadret for en lille uge siden, men fejlmeddelelsen har været der i meget længere tid, så skærmen burde ikke være grunden til noget. Dog har jeg kunnet læse mig til ift. fejl 53 at det enten kan være hardware eller software fejl som forudsager at den ikke kan opdateres og nu ikke kan bruges til noget som helst.
- Det er ekstremt frustrerende da den er en livline for mig og jeg virkelig får brug for den fra næste uge af i form af at skulle være "kontaktbar" over for en masse nye studerende der starter på mit studie og som jeg skal agere vejledere for - Derfor har jeg brug for at den virker. Jeg håber at nogen af jer kan hjælpe! Så giver jeg fandme en ramme bajere 😀

På forhånd tak og håbefulde hilsner,
Martin.
bmwnp

Elitebruger
Tilføjet:
08-08-2015 21:11:40
Svar/Indlæg:
611/4
Prøv en Android?

martintosti

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2015 21:19:55
Svar/Indlæg:
263/40
Tak for det yderst brugbare og konstruktive svar...
P.S - Har prøvet flere androids, og det var bare ikke mig!

cmnielsen

Nyhedsskribent
Tilføjet:
08-08-2015 21:58:34
Svar/Indlæg:
726/496
Det lader til at du ikke er den eneste med den fejl (ikke at det hjælper dig ret meget)

Jeg går ud fra at du har fulgt denne slavisk? https://support.apple.com/da-d...

Har du prøvet at ringe til Apple Support, det lader til at nogle på nettet har haft held med denne løsning?

Faldt desuden over dette

So, if you damage your iphone, be sure the repair service uses the existing home/touch id and ribbon cable or you'll end up with error 53. Appearantly, each iphone is linked to this button/ribbon cable and will not work if replaced. If you do have it replaced, you won't be able to update and if you try to update via itunes, your iphone will never work again.

1. Try using Lan or USB dongle for the internet. No wiifi

2. Uninstall all the antivirus software (on pc). Do not add into exceptions i tried that but failed.

After this my iphone got restored successfully but now my touch-id is not working is saying "Failed" apart from this every things is working ok.

og dette som du nok ikke bliver mere glad for at læse?

If you check the error code list in the support document, Get help with iOS update and restore errors - Apple Support Error 53 is listed and is listed as a hardware error. There are a couple of troubleshooting steps to try, but generally it requires a trip to the Genius Bar.
Se evt side 3 her for links: https://discussions.apple.com/...

Check for hardware issues

Errors: 1, 3, 11, 12, 13, 14, 16, 20, 21, 23, 26, 27, 28, 29, 34, 35, 36, 37, 40, 53, 1002, 1004, 1011, 1012, 1014, 1667, or 1669.

Your device or computer might have a hardware issue that stops the update or restore from completing.
1.Check that your security software and settings aren't blocking your device from communicating with the Apple update server.
2.Then try to restore your iOS device two more times while connected with a cable, computer, and network you know are good.
3.Make sure that your security software and settings are allowing communication between your device and update servers.
4.If you still see the error message when you update or restore, contact Apple support.

If you still see the error message, check for outdated or modified software.

martintosti

Overclocker
Tilføjet:
08-08-2015 22:03:27
Svar/Indlæg:
263/40

Så hvis jeg allerede har haft brugt et andet kabel (har jeg) - Så er der ingenting at gøre eller hvordan? :(

mooboo

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2015 07:00:20
Svar/Indlæg:
606/20
Har du prøvet via recovery mode? https://support.apple.com/en-u...

cmnielsen

Nyhedsskribent
Tilføjet:
09-08-2015 12:06:14
Svar/Indlæg:
726/496
#4.
Jeg har ikke selv Iphone, det er kun hvad jeg har fundet på nettet.

Prøv at ringe til Apple Support, de må kunne hjælpe dig videre?

Ellers er alternativet at du sætter simkortet i en billig telefon til du får løst dit problem, så dine studerende kan få fat på dig ind til da.

Dyrhoej

Erfaren rotte
Tilføjet:
09-09-2015 14:37:12
Svar/Indlæg:
8/0
Har du fundet svar på din problemstilling. Jeg beskæftiger mig til daglig med iPhone 6, fordi jeg rådgiver danskerne om de bedste priser og svarer på udfordringer og problemstillinger. Der er rigtig mange på http://i6pris.dk , som har samme problem så det kunne være dejligt, hvis der er en god løsning på på problemet 😕