Jeg vil gerne lave en clean install af mit windows 10 ved at bruge mit usb-stick og dette program/tool http://www.microsoft.com/da-dk... Og er så kommet i tvivl om jeg skal vælge USB-flashdrev eller ISO-filen når jeg skal lave en bootable usb så jeg kan installere windows 10 derfra. På forhånd tak. ThielsT ❤
(skal lige siges at jeg altid har brugt windows dvd til at installere win 7 fra førhen, men har ikke noget optisk drev pt.)
Hvis du har en win 10 key så er det hurtigst at boote fra USB har du ikke en key men en lovlig win7/win8 key så er det bare at opgradere direkte og så efterfølgende lave en clean install ved at boote fra USB
#1 Takker for svaret .. Så må det være ISO-filen jeg skal bruge!? (har en helt lovlig win 7 pro som er opgraderet via windows update til win 10 pro 😉 )
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af ThielsT d. 09-08-2015 14:51:22.
Når du laver clean install, bliver du spurgt om dit Win 10 Key. Der er en "spring over" knap, men jeg ved ikke lige 100% hvad den gør. Jeg havde gemt min key inden jeg lavede clean install, og det virkede fint.
#1 Takker for svaret .. Så må det være ISO-filen jeg skal bruge!? (har en helt lovlig win 7 pro som er opgraderet via windows update til win 10 pro 😉 )
Som skrevet i den anden tråd, så bruger du blot USB-flashdrev, så bliver du guidet igennem resten, og står til sidst med en bootable USB.
Når du laver clean install, bliver du spurgt om dit Win 10 Key. Der er en "spring over" knap, men jeg ved ikke lige 100% hvad den gør. Jeg havde gemt min key inden jeg lavede clean install, og det virkede fint.
Jeg brugte "spring over" 2 gange ved indtastning af key, da jeg lavede clean install. Da alt var installeret og Windows var bootet op, var Windows igen aktiveret, uden at indtaste key.
Jeg har lige lavet en clean install her i weekenden, og det virkede helt efter hensigten.
1. Først opgraderede jeg mit win 8.1 til win 10, og kiggede efter, at win 10 var aktiveret over internettet. Så gik jeg ind og DL win 10 igen og lavede en ISO fil via microsofts egen tool.
Den skulle ikke bruge en kode, siden det var samme maskine, som installationen skete på, der svarede jeg bare at aktiveringen skulle ske via internet, og det virker for mig uden problemer.