Dx 12 Dedikeret GPU sammen med Intel GPU

Software d.  09. august. 2015, skrevet af wind89
Vist: 941 gange.

wind89

Erfaren rotte
Tilføjet:
09-08-2015 21:26:34
Svar/Indlæg:
131/13
Som mange godt ved bliver det nu muligt at sætte AMD gpu sammen med et fra nvidia, men jeg synes ikke at have set det andet som i overskriften. Hvis det er sandt, så ville mange bærbare computere vel få et kæmpe boost i GPU kraft?

"Dette er klart en af de største nyheder ved DirectX 12, og det kan vise sig at være en stor gamebreaker. For mens du også kan blande grafikkort, så kan du også udnytte både den grafiske chip i mange af Intels CPU'er sammen med en dedikeret GPU"

Read more at http://www.computerworld.dk/ar... .99

Er der nogle som ved lidt mere om det?

Tak 🙂
Sven

Superbruger
Tilføjet:
09-08-2015 23:52:10
Svar/Indlæg:
3661/82

Bland posen og grafikkortene
DirectX 12 kommer med en rigtig smart feature, som betyder, at du nu kan blande grafikkort imellem forskellige producenter.

Førhen har du kun kunnet have to grafikkort fra samme producent - for eksempel Nvidia, men nu kan du altså sætte et AMD-kort ved siden af.

Softwaren skal aktivt bruge funktionen, men spil som Civilization: Beyond Earth bruger allerede noget lignende via AMD's Mantle API, som langt hen ad vejen er det samme.

WHAT? hvad fandeh har mantle med to forskellige graffikort maerker at goere.
Eet virker som det har rodet lidt rund i den artikel eller misforstaae noget gevaldigt

derudover reffere de til benchmark som jo kun er til at benchmark forskellen og ikke reelt system ydevene.
50% foroegelse i en subdele af hele opgaven er ikke det samme som 50% foroegelse af den smalet ydelse.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 09-08-2015 23:54:54.

wind89

Erfaren rotte
Tilføjet:
09-08-2015 23:57:37
Svar/Indlæg:
131/13
Jeg er også lidt uforstående, men jeg mener bestemt også at det med forskellige gpu'er fra amd og nvidia skulle kunne arbejde sammen var ønske tænkning lige som det er med feks. 2 gtx980 giver 8 gb ram med dx12 istedet for 2 x 4.

Det som lige fangede min interesse var at man nu skulle kunne bruge forskellige GPU'er sammen i en form for "SLI" funktion lige meget hvad mærke det er eller om det er en CPU GPU sammen med en nvidia GPU eller en AMD GPU + nvidia GPU det virker bare for godt til at være sandt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af wind89 d. 10-08-2015 00:01:03.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
10-08-2015 00:06:03
Svar/Indlæg:
3661/82

at du med 2 stk 4gb kort pludselig for 8gb ram tror jeg er mere marketing gimmick end noget andet nar det kommer med flere korts i sli/xfire. problemmet ligger i de skal ligge naer identisk data i begge de 4gb klumper. saa om du har 2x4gb med 4gb data i hver eller om du har 8gb samlet ram med 2x 4gn data i saa ender du stadigvaek kun med at have 4gb data i dine vram.

Hvis man virkelig ville kunn have 8gb forskellgie data paa de tot kort betyder det at kortA healvdle af tidne skal hente data over pcie bussen fra kortB og det vil gaa enormt langsomt

men ser da frem til hvordan det virker

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 10-08-2015 00:06:53.

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2015 08:14:58
Svar/Indlæg:
1881/22

at du med 2 stk 4gb kort pludselig for 8gb ram tror jeg er mere marketing gimmick end noget andet nar det kommer med flere korts i sli/xfire. problemmet ligger i de skal ligge naer identisk data i begge de 4gb klumper. saa om du har 2x4gb med 4gb data i hver eller om du har 8gb samlet ram med 2x 4gn data i saa ender du stadigvaek kun med at have 4gb data i dine vram.

Hvis man virkelig ville kunn have 8gb forskellgie data paa de tot kort betyder det at kortA healvdle af tidne skal hente data over pcie bussen fra kortB og det vil gaa enormt langsomt

men ser da frem til hvordan det virker

Sven Bent skrev d. 10-08-2015 00:06:03

Det er netop noget af det DX12 medfører muligheden for.
...altså at de to gfx-kort kan deles om framebufferen, fremfor at de begge skal have en kopi liggende i vram.
Det kræver dog formentlig at spil-motoren er skrevet til det.