Ekstrem dårlig Stofa router. Spendere penge på en ny??

Diverse d.  10. august. 2015, skrevet af 8kilo
Vist: 9850 gange.

8kilo

Ny Bruger
Tilføjet:
10-08-2015 10:51:58
Svar/Indlæg:
1/1
Hej.

Jeg har fået 60/30 mbit internet i min nye lejlighed fra Stofa, da de er de eneste der leverer i min ejendom. Problemet er dog at routeren er så ufattelig dårlig, at bare jeg er 2-3 meter væk fra den, så falder hastigheden til 15-20mbit.

Jeg er godt klar over at der er noget overhead på trådløs, men vel ikke så meget?? Jeg har også sørget for at finde den bedst mulige kanal, da der er mange lejligheder i ejendommen.

Stofas kundeservice siger man selv kan købe en bedre router. Tak for lort:/

Jeg vil helst ikke bruge for mange penge på en ny router. Hvis jeg køber en billig 5ghz AC router, vil det så hjælpe på mine problemer, og i så fald hvilken router vil i anbefale?
Xoferif

Overclocker
Tilføjet:
10-08-2015 11:18:30
Svar/Indlæg:
464/7
Hvilken router er det du har? og hvordan får du dit internet fra stofa?
Umiddelbart er min opfattelse at det er et coaxial kabel du har ind i lejligheden til routeren?

Hvis dette er tilfældet, så skal du have 2 routere i røven af hinanden, da den første kommer til at fungere som modem for coaxial kablet.

Dette har jeg oplevet fra yousee nemlig, og havde selv samme problem.

Jeg købte sådan en her til at klare det alt andet end modem delen: http://bit.ly/1HB4U8B

Håber det hjælper lidt. (:

Vichy

Superbruger
Tilføjet:
10-08-2015 12:42:56
Svar/Indlæg:
419/47
Jeg læser lige med her.

For har også en UFATTELIG overdrevet RINGE router levert fra vores teleselskab (jeg kan ikke huske hvor det er fra) men den er 54mbit forbindelse. Har engang ringet og spurgt om jeg ikke kunne få en ny, fordi det måtte være på tide at skifte den ud.
men nej det var den nyeste de havde.. 😐

Har ellers en lækker Cisco liggende, men jeg skal have omsat signalet. Fordi det er et almindeligt antennestik internettet kommer med. Og da min Cisco router kun har "normale" ethernet stik og ikke en han/hun adapter. Så skal jeg jo forbinde lorte routeren til min Cisco WiFi.
Hvilket kabel skal jeg bruge?

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2015 13:04:42
Svar/Indlæg:
2676/147

Hvis vi snakker WIFI her, så er det HELT SIKKERT fordi der skal skiftes kanal. De kommer altid ud på kanal 7 - så når alle køre på den kanal, så vi det blive dårligt for alle :)

Skift kanal på minesider, så garantere jeg for at det bliver bedre.

Kan du ikke selv finde ud af det, så kan du ringe til Stofa og håber at du får fat i en der kan hjælpe dig, da deres support er lige til at lukke op og .... jaah 😳

8kilo

Ny Bruger
Tilføjet:
10-08-2015 13:13:54
Svar/Indlæg:
1/1

Hvis vi snakker WIFI her, så er det HELT SIKKERT fordi der skal skiftes kanal. De kommer altid ud på kanal 7 - så når alle køre på den kanal, så vi det blive dårligt for alle :)

Skift kanal på minesider, så garantere jeg for at det bliver bedre.

Kan du ikke selv finde ud af det, så kan du ringe til Stofa og håber at du får fat i en der kan hjælpe dig, da deres support er lige til at lukke op og .... jaah 😳

Tahiti skrev d. 10-08-2015 13:04:42

Det har jeg allerede gjort, og det hjalp da en smule. Men når jeg er et stykke væk fra routeren, så dykker hastigheden helt vanvittigt :/

Modellen er en Thomson 870. Det er den samme router Stofa har brugt i årevis. Forstår ikke de kan sælge 300mbit, når de ikke kan give den hastighed. Stofa kundeservice sagde "Vi garanterer kun hastigheden ind til lejligheden, ikke den trådløse". <- lol? Jeg er godt klar over at man ikke kan garantere hastigheden på trådløs, da der er utrolig mange faktorer der spiller ind. Men det er vel ikke ok at de forsvarer de 15-20mbit når jeg betaler for 60mbit, bare fordi de kun garanterer hastigheden ind til routeren.

Så sagt på en anden måde: Man skal betale ekstra af egen lomme (ny router) for at få den hastighed de faktisk reklamerer med på hjemmesiden.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2015 13:19:23
Svar/Indlæg:
2676/147

Stofa er på ingen måde kendt for hverken support eller kundeservice - har dem selv, og kender til deres skod support! :no:

Prøv evt. deres Cisco router, den kan i nogle områder være bedre end deres Thomson. Du kan til enhver tid få den byttet ud, uanset hvad de siger. Jeg er på min nummer 9 boks, og den fungere faktisk nogenlunde. Men ikke perfekt på nogen måder desværre - men det er den bedste jeg har haft til dato. Det er deres Thomson jeg har nu, og den bedste i mit område.

Så vil helt sikkert prøve at bytte den ud inden du køber en router.

Problemet er at tager du en router på, men ikke har så meget forstand på det - så har de heller ikke, og de vil KUN hjælpe dig hvis du kører fra deres router ind i en pc - ikke til en router. bare et headsup :) :yes:

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
10-08-2015 13:21:43
Svar/Indlæg:
1349/11
-> #2 hvis du kan så skal du ind i din router og slå det trådløse net fra, så skal du bare sætte et normalt rj45 kabel i teleselskabets router, der plejer at være 4 porte, og så sætte din egen i. Så har du 2 bokse sat til. Det er umiddelbart det nemmeste.

Lidt sværere bliver det, men man kan få en adapter der omformer dit antennestik(også kaldet COAX) til et rj45 stik. Så er spørgsmålet om din udbyder tillader at du gør dette, og så sætter din lækre Cisco router til, din udbyder har jo normalt en standardkonfiguration de skyder ud til deres boks, og det er ikke sikkert at det vil fungere.

Xoferif

Overclocker
Tilføjet:
10-08-2015 13:30:14
Svar/Indlæg:
464/7

Jeg læser lige med her.

For har også en UFATTELIG overdrevet RINGE router levert fra vores teleselskab (jeg kan ikke huske hvor det er fra) men den er 54mbit forbindelse. Har engang ringet og spurgt om jeg ikke kunne få en ny, fordi det måtte være på tide at skifte den ud.
men nej det var den nyeste de havde.. 😐

Har ellers en lækker Cisco liggende, men jeg skal have omsat signalet. Fordi det er et almindeligt antennestik internettet kommer med. Og da min Cisco router kun har "normale" ethernet stik og ikke en han/hun adapter. Så skal jeg jo forbinde lorte routeren til min Cisco WiFi.
Hvilket kabel skal jeg bruge?

Vichy skrev d. 10-08-2015 12:42:56

kan se du har samme problem som jeg havde.

Du kan godt bruge din lækre cisco router 😉

MEN..
Du skal gå ind på din router som du bruger PT (den dårlige)
Den skal sættes op i "Bridge Mode" dvs. at den kommer til at fungere som modem for antenne kablet.
Du kan ikke undvære den gamle router desværre.

Dernæst kobler du din nye router til den gamle via Ethernetkablet (port 1 i modems routeren(den gamle dårlige)) til WAN i din lækre cisco.
der kommer til at gå min. 5 min før din cisco router får en ip fra jeres udbyder, så hav lidt tålmodighed 😉
når den så har fået det, er det bare plug and play, med din cisco router istedet.

her er link til hvordan man sætter den i bridge mode, hvis det er en yousee router: http://bit.ly/1J5M6FX

Håber det giver mening.

Vichy

Superbruger
Tilføjet:
10-08-2015 13:44:36
Svar/Indlæg:
419/47
#6+7 takke for rådende 😲

Det er drøn irriterende ikke at kunne bruge WiFi særlig godt, når roomie ser Netflix og jeg evt også skal se film på den bærbare..
Så er der ikke nogen grund til at have 100/50..