Audio råd søges?

Gaming d.  11. august. 2015, skrevet af Whatever4ever
Vist: 1064 gange.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2015 15:27:44
Svar/Indlæg:
415/86
Hey guys

Er sgu lidt i vildrede ift. lyd setup.

Er yderst tilfreds med min NAD D1050 som sådan, men ikke min bord mic. og da der ingen mic. indgang er i NAD'en, søger jeg anden løsning og er faldet over X7 http://dk.creative.com/p/sound...
Planen var så enten et headset (evt. Sennheiser One) da det jo er en nem løsning og så smide det i X7'eren, samt easy mute/volume tilgang på headset - men igen, har også overvejet ModMic http://www.modmic.com/ og så bare sætte den på Sennheiser HD 650, for er vel i sidste ende bedre kvalitet end Sennheiser One/363D.

Har sågar overvejet at købe Sennheiser PC 363D, kontra One, grundet USB lydkortet, som man nemt kunne tage med sig hvis/når man skulle til LAN og deraf pakke det mindre, men det måske også lidt ude i skoven, især med tanke på der er længe mellem LAN's heh.

Mht. X7 - er det for meget at det gode, synes som udgangspunkt at der er et hav af indstillinger/muligheder jeg nok i sidste måske heller ikke vil bruge(?), men umiddelbart en fin løsning hmm.

Hvad ville I gøre?
svedel77

Grafiker
Tilføjet:
11-08-2015 18:28:32
Svar/Indlæg:
2263/307
Jeg har en Blue Yeti, som giver fantastisk lyd. Ellers er der Samson Meteor USB, til næsten det halve, også af en hæderlig kvalitet.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
11-08-2015 18:37:50
Svar/Indlæg:
415/86

Nu er det selv konceptet bord mic. jeg ikke er tilfreds med. 🙂

Cmose

Overclocker
Tilføjet:
14-08-2015 11:03:44
Svar/Indlæg:
28/4
hvad er det lige præcis du søger? Er det et headset med mic ? eller er det en bord mic du skal bruge hvis du skal recorde?...evt hvis du skal lave commentary? :) er lidt forvirret!

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
14-08-2015 18:28:07
Svar/Indlæg:
415/86

Okay, muligt min formulering ikke var den bedste, så prøver lige igen. 😀

Har en NAD D1050, en Blue Nessie mic. samt Sennheiser HD 650.

Er kommet frem til at jeg tilfreds nok med lyden fra NAD+HD650 (dog en lille negativ detalje ift. NAD'en, men kan vi vende tilbage til, hvis og såfremt, ikke så vigtig i denne sammenhæng), men er blevet træt af bord mic. (ej heller "brug" for den, da jeg ikke streamer, eller laver YouTube videoer) og ønsker så at finde et headset /headphone til kun gaming og så bruge HD650 til musik - min tanke gik så på et headset: Sennheiser One, da det jo er en nem løsning ift. mic. og easy mute/volume samt har fået en del ros - eller et andet headphone (ved så pt. Ikke lige hvilket), med en ModMic påsat.

Mit problem med denne løsning og NAD'en, er at den ingen mic. indgang har, så kan jeg ikke, er så faldet over Creative's X7, som jeg tænker så kunne afløse NAD'en, som netop har en mic. indgang.

Så ville egentlig bare høre om nogle evt. selv havde været ude og investere i X7 og kunne fortælle lidt om den, har læst side op og side ned om den, men hører gerne mere, læste bl.a. at den havde et problem med at når den var slukket og tændt igen, så kunne den ikke "se" headphone stik der var sat i den og skulle derfor ud og ind igen - men om dette problem evt. er blevet rettet i software, ved jeg så ikke, men er da noget træls hvis man hver gang skal have stik ud og ind igen, hvis stadig et problem (så også spøjst det kun er et sted der nævner dette, hvad kunne jo tyde på det ikke længere er aktuelt)

Er også i tvivl om selve lyden vil være markant ringere med X7, så selv jeg kan høre dette, end med NAD'en samt den har et hav af muligheder jeg i sidste ende nok ikke skal bruge (ikke at de så vil være i vejen, som sådan), men er vel også med til at sætte prisen og ift. hvor de ellers skulle spare for at holde prisen nede (tænker her lyd kvalitet), så at sige.

Håber det denne gang gav lidt mere mening. 🙂

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
19-08-2015 16:56:05
Svar/Indlæg:
415/86
Bump 🙂

Zeelock

Overclocker
Tilføjet:
22-08-2015 19:55:17
Svar/Indlæg:
233/22
Det er noget billigere at købe et keyboard med mulighed for tilslutning af mic og headset.
M.H.T Lyden kan jeg godt forstå du er faldet over
X7 dac den er fed og får gode anmeldelser

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Zeelock d. 22-08-2015 19:58:15.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2015 13:32:42
Svar/Indlæg:
415/86

lol...

Zeelock

Overclocker
Tilføjet:
23-08-2015 16:59:26
Svar/Indlæg:
233/22
# 7 flabet svar.
Du skriver du kun skal bruge mic/headset til gaming og M.H.T X7 Får man ofte flere indstillingsmuligheder end man har brug for ved køb af nyt hardware.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2015 19:31:19
Svar/Indlæg:
415/86

Hmm - at du tolker mit "lol..." som flabet - tja må du jo så om, var såmænd ikke ment sådan, men efterhånden kan man sgu ikke andet end at grine i dette Forum.

Tendensen er efterhånden at folk tilsyneladende ikke læser hvad man skriver - man spørger i øst og folk svare i vest.

Har på intet tidspunkt spurgt om råd ift. til en "billig løsning", som du er inde på - har det tastatur jeg skal have, så er heller ikke en løsning og hvis det endelig var jeg søgte en billig løsning, så ville et køb af kun et headset være billigere, og så bare smide det i onboard lydkort, fremfor din løsning; at købe et headset OG et tastatur.

Du pointere at jeg skriver at jeg kun skal bruge et headset til gaming og vil da mene at hvis dét er hvad du er kommet frem til ift. det jeg har skrevet - 2 gange sågar, så synes jeg da godt nok du bør læse det endnu engang, omformuleret det da #2/#3 åbenbart heller ikke forstod hvad jeg havde skrevet (som så heller ikke har været hér siden?), men synes nu stadig det giver okay god menig i #0, hvis man giver sig tid til at læse det hele, måske dér problemet er, folk skimmer og læser kun det halve - hvad ved jeg.

Zeelock

Overclocker
Tilføjet:
23-08-2015 20:14:29
Svar/Indlæg:
233/22
#9 At grine højt af folk som prøver at hjælpe er flabet.

Ja du søger efter flere løsninger som med f.eks. modmic

du efterlyser også en nem løsning som kunne være X7 da den har tilslutning for mic/headsæt Hvilket du mangler på Nad D1050.
#4 Citat; >/headphone til kun gaming og så bruge HD650 til musik< Derfor mit forslag om headsæt tilslutning via keyabord som både er nem og billig.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
23-08-2015 22:51:59
Svar/Indlæg:
415/86

Igen; at du tolker ethvert "lol" som flabet og jeg samtidig har skrevet det ikke var hensigten, må så være dit problem. (hvis det er dér du er, så er der godt nok mange flabet svar i dette Forum)

Præcis, søger flere løsninger for den sags skyld, men har på intet tidspunkt specificeret at jeg søgte en billig løsning, som du så selv understreger, ved at komme med din; billigere at købe nyt tastatur og at det er baggrunden for dit forslag. Bevares, skriver sidst i #0 hvad I ville gøre, men igen, ikke ud fra en økonomisk vinkel.

Kort kan man sige jeg spørger ind til om X7 er okay sammenlignet med NAD D1050 ift. lyd kvalitet og om nogle evt. allerede har den og kan komme med inputs ift. hvad jeg ellers har skrevet/spurgt/læst om den.

Om Sennheiser One er okay (i X7, hvis og såfremt) kontra et andet headphone, med ModMic.

Zeelock

Overclocker
Tilføjet:
24-08-2015 13:04:57
Svar/Indlæg:
233/22
#11 Nej jeg tolker ikke ethvert lol som værende flabet, og
du har forklaret det ikke var din hensigt.

Jeg mangler vist at forklare mit råd har på fornemmelsen det ikke giver dig nogen mening.

Du lytter til kvalitets musik i waw format ?

#11 Du mangler mic eller headsæt inc. mic indgang men kun når du gamer eller er til lan party og du benytter team speak eller andet ? Hvis det er tilfældet burde Kvaliteten fra et onbord lydkort være tilstrækkelig. En ledning tværs over ens bord til tower kan være ret irriterende derfor har mange keybords tilslutning for mic/headsæt.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Zeelock d. 24-08-2015 13:07:15.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
25-08-2015 17:59:14
Svar/Indlæg:
415/86

Pt. består musikken bare af iTunes.m4a samt Youtube af og til.

Onboard lydkort er på ingen måde godt nok, ej heller til games, så ikke en løsning. :no:

Tror bare jeg prøver X7, når jeg engang får skrabet penge sammen til den - er tidligere faldet over et par dac's med mic. indgang (der er ikke mange af dem), men kan ikke købes herhjemme - og er nok heller ikke af samme kvalitet som X7 i sidste ende, så...

Mine ledninger hænger under bordet, så... 😉