Okay, muligt min formulering ikke var den bedste, så prøver lige igen. 😀
Har en NAD D1050, en Blue Nessie mic. samt Sennheiser HD 650.
Er kommet frem til at jeg tilfreds nok med lyden fra NAD+HD650 (dog en lille negativ detalje ift. NAD'en, men kan vi vende tilbage til, hvis og såfremt, ikke så vigtig i denne sammenhæng), men er blevet træt af bord mic. (ej heller "brug" for den, da jeg ikke streamer, eller laver YouTube videoer) og ønsker så at finde et headset /headphone til kun gaming og så bruge HD650 til musik - min tanke gik så på et headset: Sennheiser One, da det jo er en nem løsning ift. mic. og easy mute/volume samt har fået en del ros - eller et andet headphone (ved så pt. Ikke lige hvilket), med en ModMic påsat.
Mit problem med denne løsning og NAD'en, er at den ingen mic. indgang har, så kan jeg ikke, er så faldet over Creative's X7, som jeg tænker så kunne afløse NAD'en, som netop har en mic. indgang.
Så ville egentlig bare høre om nogle evt. selv havde været ude og investere i X7 og kunne fortælle lidt om den, har læst side op og side ned om den, men hører gerne mere, læste bl.a. at den havde et problem med at når den var slukket og tændt igen, så kunne den ikke "se" headphone stik der var sat i den og skulle derfor ud og ind igen - men om dette problem evt. er blevet rettet i software, ved jeg så ikke, men er da noget træls hvis man hver gang skal have stik ud og ind igen, hvis stadig et problem (så også spøjst det kun er et sted der nævner dette, hvad kunne jo tyde på det ikke længere er aktuelt)
Er også i tvivl om selve lyden vil være markant ringere med X7, så selv jeg kan høre dette, end med NAD'en samt den har et hav af muligheder jeg i sidste ende nok ikke skal bruge (ikke at de så vil være i vejen, som sådan), men er vel også med til at sætte prisen og ift. hvor de ellers skulle spare for at holde prisen nede (tænker her lyd kvalitet), så at sige.
Håber det denne gang gav lidt mere mening. 🙂