Hej. jeg har opgraderet til windows 10, fra min tidligere windows 7 Home. jeg har desværre fået virus og vil formatere min pc.
efter jeg har downloadet og opgraderet til windows 10 vil jeg nu gerne downloade en kopi af windows 10 på Microsofts hjemmeside, til at formatere og herefter installere igen. https://www.microsoft.com/da-d...
jeg har brugt programmet "Magical jelly bean keyfinder" til at finde min originale windows key.
programmet generere dette:
Windows 10 Home Product Part No.: [xx]xxx-x Installed from 'Full Packaged Product' media. Product ID: xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx match to CD Key data CD Key: xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx Computer Name: "min oc" Registered Owner: "mig" Registered Organization:
OBS: Xérne er naturligvis skrevet for at kryptere mine keys!
det store spørgsmål er: kan jeg bruge denne key til at geninstallere/formatere min pc, hvorefter at installere windows 10. eller er det min gamle windows 7 key som bliver genereret?
jeg har talt med microsoft kunde support, og de kunne ikke hjælpe mig!
Nogen som har erfaring med dette, og kan hjælpe mig? :)
Hvis det er den samme PC, som HAR kørt en aktiveret windows 10 (pro) tidliere, så skal du slet ikke bruge en key overhovedet. Gå herind og bed den lave en bootbar USB-key eller en bootbar DVD med windows 10 i x86 eller x64, hvad du nu vil køre:
Boot fra den netop lavede enhed på den PC som HAR kørt en aktiveret windows 10 (pro). Slet ALLE drev på din SSD/HDD og lad den så ellers selv oprette de drev den vil have. Når den spørger om CD-key under installationsprocessen, så skal du bare klikke på "skip dette" (eller hvad det nu er den skriver), og LADE VÆRE MED at indtaste nogen cd-key. Når den er færdig installeret og der er hul igennem til Internettet aktiverer den sig selv.
Dette har jeg nu gjort på 5 PC'ere, og der har i den forbindelse ikke været et eneste aktiveringsproblem. Den ene af PC'erne kører endda kun med en lokal konto, så det er ikke engang Microsoft Konto'en der muliggør dette 😉
HVIS du har fået installeret Windows 10 og den aktiveret sig dengang, kan du jo lave "clean/nulstil install" med deres indbygget funktion nu :yes:
Hvis dansk system: 1. Tryk på Windows ikonet. 2. Tandhjul, Indstillinger 3. Opdatering og sikkerhed 4. Genoprettelse 5. Nulstil denne computer. 6. Tryk " kom i gang" 😛
#8 Ja det kan du, såfremt din Windows 10 ER aktiveret. Den aktiverings-metode er netop beregnet til alle os der har opgraderet fra windows 7/8.1 til windows 10.
#7 Ideen er rigtig nok, men den er ikke helt skudsikker når #0 har fået virus, da nulstil ikke sletter hardisken helt, og er der kommet virus over på EFI partitionen, så kommer den igen inden den er færdig med at "nulstille" sig. Uden virus-delen er din metode ellers fin nok, og kan sagtens anbefales i andre tilfælde 🙂