Tordenfluer, SAMSUNG, så er den gal igen!

Diverse d.  18. august. 2015, skrevet af FLD
Vist: 1901 gange.

FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 14:02:37
Svar/Indlæg:
417/68
Hej ...

Vil gerne gøre opmærksom på problemet omkring tordenfluer i skærme og hvad man må forvente af forhandler og producent.

Link til tråden: http://forum.recordere.dk/foru...
Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 14:10:17
Svar/Indlæg:
1881/22
Ja, kan jo ikke undre.

Får man problemer med forhandlerne, må man bare sende denne afgørelse til dem, (som slår fast at det er en produktionsfejl, hvis ikke der er lavet ordentlig forsegling).

http://kortlink.dk/g6mu


FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 14:12:34
Svar/Indlæg:
417/68
Ja helt ufattelig de ikke retter ind! Sagen er klokkeklar.


Kean
 
Overclocker
Tilføjet:
18-08-2015 19:46:58
Svar/Indlæg:
8/0
Har lige sendt mit tv ind i mandags, et 65f8005 som havde 9 fluer. Fona sagde selv at den skulle ind og det blev afhentet uden problemer, men... Hele panelet skal skiftes og det kunne de ikke umiddelbart tage stilling til i dag, så jeg afventer svar sidst på ugen.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 20:49:54
Svar/Indlæg:
1571/39
eneste jeg køber af samsung dele er ssd ere lige netop pga af dårlig omttale på nettet


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2015 21:10:04
Svar/Indlæg:
3661/82
Hvorfor koeber du ssd pga daarlig omtale paa nette? jeg ville da koebe dem der har god omtale 🤣

Er der nogen der kan bekraefte fra en paalidelig kilde der ER en forsegling til stedetog det ikek bare er hevet ud af popon hos "sagkyndig" det er tit set de sagkyndige ikke er helt inde i tingene.


f.eks havde vi en sag med en sagkyndig der mente vi havde saoglt en forkert pc pga dne kun havde 512mb ram. ( han havde ikke tge stillings til koebs dato) ig vi var aansvarlig for fejl instalelr windows ( windows var ikke koebt eller installer af os).
Efter vores svar maatte fobrugerjkklageanevnet og sagkyndig paent aede deres stilling i sig igen.

saa min tillid er ikke saa stor til de "sagkyndige" da de tit gaetter lidt rigeligt.


FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 21:24:21
Svar/Indlæg:
417/68
#5 Du er simpelthen nød til at formulere dig lidt bedre, hvis jeg skal kunne svare på dit spørgsmål. Altså, hvis du overhovedet stiller et spørgsmål?


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 21:53:32
Svar/Indlæg:
1349/11
lad være med at købe Samsungs produkter i det hele taget! så er den ikke længere...


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 22:45:51
Svar/Indlæg:
5474/39
Træls for køberen. Arbejdet på sagen, men det tager tid.
Stadig 14 dage fortrydelsesret ved telefon aftalen bliver lavet...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 18-08-2015 22:48:42.


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 22:47:46
Svar/Indlæg:
1571/39

Hvorfor koeber du ssd pga daarlig omtale paa nette? jeg ville da koebe dem der har god omtale 🤣

Er der nogen der kan bekraefte fra en paalidelig kilde der ER en forsegling til stedetog det ikek bare er hevet ud af popon hos "sagkyndig" det er tit set de sagkyndige ikke er helt inde i tingene.


f.eks havde vi en sag med en sagkyndig der mente vi havde saoglt en forkert pc pga dne kun havde 512mb ram. ( han havde ikke tge stillings til koebs dato) ig vi var aansvarlig for fejl instalelr windows ( windows var ikke koebt eller installer af os).
Efter vores svar maatte fobrugerjkklageanevnet og sagkyndig paent aede deres stilling i sig igen.

saa min tillid er ikke saa stor til de "sagkyndige" da de tit gaetter lidt rigeligt.

Sven Bent skrev d. 18-08-2015 21:10:04

rolig fætter guf glemte et . 😉

nu er dett jo ikke første gang der er bøvl med samsungs produkter/garanti . de levere simpelt hen for dårlig service .

skærmen her er også bare en plasma skærm som kører som en drøm ( pioner)


mooboo
 
Superbruger
Tilføjet:
18-08-2015 22:50:59
Svar/Indlæg:
606/20
Problemet rammer desværre den "dumme" forbruger, som ikke kender til afgørelserne. Alle os andre, som kender afgørelserne, skal nok få sin ret. Det er desværre det scenarie som vil udspille sig gang på gang.


caspertl
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-08-2015 23:00:42
Svar/Indlæg:
77/18
Hvordan er tordenfluer i dit TV Samsungs skyld ?


slaske6
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 23:07:46
Svar/Indlæg:
1571/39

Hvordan er tordenfluer i dit TV Samsungs skyld ?

caspertl skrev d. 18-08-2015 23:00:42
dårlig samlet tv/monitor


Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2015 23:17:28
Svar/Indlæg:
1881/22

Hvordan er tordenfluer i dit TV Samsungs skyld ?

caspertl skrev d. 18-08-2015 23:00:42

Læse den afgørelse jeg linkede til. Der står det forklaret.


caspertl
 
Enthusiast
Tilføjet:
18-08-2015 23:23:03
Svar/Indlæg:
77/18
#12, #13
Okay, sorry jeg var uopmærksom. Giver selvfølgelig god mening.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2015 00:11:59
Svar/Indlæg:
3799/43
Det oplevede jeg med min første bærbar der kravlede en 4-7 stykker, dem fik jeg aldrig fjernet, så det gik del ud over brugt prisen.
Den kostede 14K i butikken, men da jeg havde nogle gode kontakter, så fik jeg den ned på 10K. Det var en Asus med en 600Mhz celeron cpu.

Siden den oplevelse så har jeg holdt mig fra bærbar pc'er.

Min fætter opleve også at få nogle tordenfluer ind i sit tv, for nogle uger siden.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ICE-Cool d. 19-08-2015 00:12:53.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2015 04:08:31
Svar/Indlæg:
3661/82
#9
jamen det lød det da lidt sjovt hvis man bare læser det ud i et.

Jeg skal ikke udtale mig om deres service. jeg stiller mig blot lidt skeptisk til forbrugestyrelsen erklæring. da det tit er set af de sagkyndige ikke har en reelt forståelse for hvad de laver og digter lidt frit.

Jeg har ikke hørt der skulle vare en forsegling. dermed ikke sagt der ikke er. jeg kunne bare godt tænke mig lidt tekniske indsigt i det for at finde ud af om det reelt er en fabriks fejl eller ej. eller om det er baseret på endnu en "sagkyndigs" digterier. I sa fald det er, vil jeg give samsung ret i at tordenfluer jo i sig selv ikke at et problem fabrikken kan styre.


#17
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2015 09:16:39
Svar/Indlæg:
417/68
Man kan altid stille spørgsmålstegn ved en dom . og heldigvis er vores retssystem sådan indrettet, at er du ikke enig i dommen, har anklaget og anklager ret til at anke denne kendelse. Tror du ikke at en mastodont som Samsung havde valgt at gøre det . eller det var vist ikke Samsung som var anklaget, men tror du ikke de havde udtalt sig anderledes efter afsigelsen. Hi-Fi Klubben som blev dømt, valgte at betale.


#18
sail
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2015 10:24:35
Svar/Indlæg:
306/21

#9
jamen det lød det da lidt sjovt hvis man bare læser det ud i et.

Jeg skal ikke udtale mig om deres service. jeg stiller mig blot lidt skeptisk til forbrugestyrelsen erklæring. da det tit er set af de sagkyndige ikke har en reelt forståelse for hvad de laver og digter lidt frit.

Jeg har ikke hørt der skulle vare en forsegling. dermed ikke sagt der ikke er. jeg kunne bare godt tænke mig lidt tekniske indsigt i det for at finde ud af om det reelt er en fabriks fejl eller ej. eller om det er baseret på endnu en "sagkyndigs" digterier. I sa fald det er, vil jeg give samsung ret i at tordenfluer jo i sig selv ikke at et problem fabrikken kan styre.

Sven Bent skrev d. 19-08-2015 04:08:31

Vi kan vel blive enige om at insekter ikke hører til i en fladskærm?


spies_sparks
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2015 10:49:57
Svar/Indlæg:
849/30
#18 Ja, fluer hører ikke til i en fjernsyn, men de fluer kom først efter skærmen blev brugt. Dvs. fluer var ikke med i skærmen fra starten af. Det er spørgsmål om hvordan er den kommet ind efterfølgende.

Men at de kan komme ind i et stykke (dyr) elektronik, er det tegn på dårlig QA i fabrikken eller der hvor nu der bliver foretaget.


#20
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2015 16:27:39
Svar/Indlæg:
417/68
Sagen er hermed overdraget til forbrugerstyrelsen.


#21
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2015 18:10:44
Svar/Indlæg:
417/68
Virkelig trist at en så stor kæde har så ringe en moral. Følg gerne med i tråden og del, del. Vær med til at sprede budskabet, vi skal som forbruger ikke finde os i forhandlere tolker en dom som kun de kan tolke den.


#22
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2015 17:33:32
Svar/Indlæg:
417/68
Læs gerne seneste nyt på side et, det er total i hegnet-læsning

Og vil I være med til at sørge for at andre ikke skal igennem samme tur som den Bilka/Samsung udsætter mig for, så del på facebook

https://www.facebook.com/share...


#23
Kean
 
Overclocker
Tilføjet:
27-08-2015 09:57:52
Svar/Indlæg:
8/0
Fik tv'et hjem i dag, nyt panel skiftet af samsung som "goodwill" alle fluerne er dermed væk 🙂

Så god service af Fona som har taget sagen overfor Samsung. Så kan man kun håbe at DS opper sig lidt. Al held & lykke med din sag FLD


#24
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 14:20:26
Svar/Indlæg:
417/68
#23 Kan du fortælle hvor gammel dit tv er? Og model?

EDIT: og afviste Samsung sagen i første omgang. Ved du om Fona måtte lægge pres på Samsung. Kan du fortælle lidt om forløbet med Samsung og Fona?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af FLD d. 27-08-2015 14:22:14.


#25
FLD
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2015 20:12:11
Svar/Indlæg:
417/68
Så er min sag omtalt i Politiken

http://pol.dk/2804866