skift af iphone - nu 2 forskellige apple-ID ??????

Apple d.  20. august. 2015, skrevet af Burgurne
Vist: 1602 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2015 19:24:13
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Jeg har skiftet fra en iPhone 4 til en iPhone 5C. Alle data og kontakter og apps er ført over, men der er alligevel sket en fejl.

iCloud mener at jeg har et apple-ID (som jeg ikke kender adgangskoden til)

iTunes mener jeg har et andet apple-ID (som er det jeg har haft hele tiden, og som jeg kan logge ind på)

hvordan skifter jeg apple-ID på iCloud, når jeg ikke kan logge ind på iCloud????
svedel77

Grafiker
Tilføjet:
20-08-2015 19:58:09
Svar/Indlæg:
2263/307
Det med at glemme sine Apple-ID's er rigtig skidt. Og at have flere forskellige er endnu værre. På Apple's hjemmeside er der en funktion til at nulstille password.

For at kunne synkronisere alle enheder, skal du være logget ind med det samme Apple-ID.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2015 20:04:43
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg har kun EEN apple enhed, og det "nye" apple-id er bare min gmail.adresse, som jeg aldrig har brugt som apple-id. iTunes og og Appstore kører også med det virksomme apple-id. Det er KUN iCloud der har et nyt.

Jeg har prøvet at nulstille adgangskoden, og det gør den også til det apple-id der virker, men det fungerer IKKE til det apple-id som iCloud mener den vil bruge.

Hvordan fa.... skifter man apple-id i Icloud?

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
20-08-2015 22:21:54
Svar/Indlæg:
2263/307
Det kan godt være, at jeg spørger dumt, men du har været i "Indstillinger" og "iCloud" ?

Og her scroller du HELT ned i bunden :

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af svedel77 d. 20-08-2015 22:25:00.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2015 01:22:53
Svar/Indlæg:
5874/1287
Yep.
Det var det jeg ikke kunne. Når jeg trykkede på "log Ud", så ville den have et password for det forkerte Apple-ID. Jeg prøvede så at følge denne vejledning:
https://support.apple.com/da-d...

Heller ikke den kunne hjælpe. Men jeg fandt alligevel løsningen. Slukkede iPhonen helt, loggede helt ud af alle programmer i PC'en, og startede chrome op, gik til My apple og ville logge ind med det forkerte Apple-ID. klikkede så på "Glemt password" og fik tilsendt et link hvor jeg kunne nulstille koden. Det kunne jeg så ikke alligevel, da det forkerte Apple-ID ikke var tilgængeligt!!!

Øhh, nå så. Og så faldt ti-øren. Det forkerte Apple-ID er lig med den email-adresse jeg benytter som ALTERNATIV email-adresse i mit normale Apple-ID, så hen og logge ind hos Apple igen med det rigtigt ID, ændre ALTERNATIV email-adresse til noget andet, logge ud af alt, logge ind igen med det forkerte Apple-ID, og NU kunne jeg få lov at resette koden, og oprette en ny kode. Så tændte jeg telefonen igen, og gik i iCloud (som du viser i dine billeder), og nu kunne jeg logge ud med det nye password.
Genstartede telefonen som så spurgte om jeg ville aktivere iCloud ... ja, det ville jeg gerne. Loggede ind med mit vanlige Apple-ID, og alt er nu fryd og gammen (næsten). For nu vil den have jeg skal aktivere noget der hedder ICloud Drive! Hvad er det??

iPhone er sørme en enkel og let anvendelig telefon 🤡 :no:

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
21-08-2015 07:15:51
Svar/Indlæg:
2263/307
Hehe, fedt det lykkes. iCloud drive er tilsvarende dropbox. De vil på et tidspunkt gerne sælge dig extra plads. Men du får 5 GB gratis (5 - så vidt jeg husker).

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2015 23:12:04
Svar/Indlæg:
5874/1287
Tak for info 🙂

Det er altså ekstra "sky-plads" de vil sælge. Det springer jeg så bare over.

Tak for svar på mit nødråb, så nu ved jeg da, at jeg ikke er den eneste med en iPhone, resten af min omgangskreds har Android og min søster har en Windows Phone, så jeg er lidt alene, når noget driller 😢