Ny Bruger
Tilføjet:
29-08-2015 14:26:43
Svar/Indlæg:
5/1
Hej Hwt,
Jeg står og overvejer, at samle min anden byg-selv pc, til dette skal jeg bruge lidt vejledning til valg af komponenter. Budgettet strækkes til hvad jeg finder realistisk at give for disse.
Computeren skal bruges til:
- Gaming: Primært CS:GO, Battlefield, Lol, Wow mm.
- Videoredigering
- Streaming
- Programmering
- Opgaveskrivning
- Dagligdagsbrug m.m.
- Den skal evt. Overclockes, samt være forholdsvis stille.
Indtil videre har jeg valgt følgende, men jeg er åben for forslag:
- CPU: Skylake I7 6700k
- PSU: Evga SuperNova 750 G2
- GPU: Asus Strix 980-Ti
- Kabinet: Fractal Design Define R5
Jeg skal dertil bruge hjælp til at finde følgende, jeg tænker?
- Cpu køler: Noget Noctua?
- Ram: DDR4 16 eller 32 gb. Mindst 2133 mhz gerne 2400, samt at der er plads til dem ved køleren.
- Motherboard: Overclock venligt, gerne Asus eller MSI (ikke behov for SLI, men er et +)
- SSD: Ca. 500 gb Samsung Evo eller noget Crucial.
- Evt Lager HD: 0.5-2 TB
- samt DVD-drev: Billigst muligt, behøver ikke at kunne læse BD (primært til installation af windows).
- Evt. SSD og HD Bays: (Hvis disse ikke automatisk medfølger).
Derudover skal computeren bruges til et double monitor setup. Jeg skal dertil bruge følgende tilbehør:
- Primary Monitor: Tænker 144 hz, ips, g-sync, 27', 25xx*14xx, gerne asus
- Secondary Monitor: Tænker 27', 25xx*14xx, gerne Asus/BenQ Bruges til Almindeligt brug, som at have streams kørende på, skifte musik m.m. pris 2000-3000 kr.-?
- Windows: Billigste med mulighed for at opgradere til windows 10.
- Mus: Forslag modtages gerne. Sidst brugte jeg Qpad 5k, den lå ikke alt for godt i hånden.
- Tastatur: Forslag modtages gerne. Har altid haft brugt det billigste til 100 kr.- fra Microsoft. Det har været fint.
- Evt webcam: Idéer til et fornuftigt webcam der kan levere fornuftig kvalitet til brug på stream, intet andet.
Hvis alle tingene kan købes på Komplett er det kun en fordel, da jeg vil forsøge at få noget "pris-garanti" hos dem, da det hele koster mellem 20.000-30.000 kr.-
Alt hjælp modtages med kyshånd, fortsat god lørdag
- Mixzo