Det er ikke helt skævt, dog kan spil også have større datasæt omkring textures.
Og så er der selvfølgelig effekten fra at timings bliver angivet som et antal clock cycles, og clock cycles er kortere jo højere clockfrekvens. Så derfor er clocks generelt vigtigere end timings.
Hvis man finder lommeregneren frem og omregner det til båndbredde og latency, så er latency ofte vigtigere. Men båndbredden bestemmes udelukkende af clocks, mens latency bestemmes af kombinationen af clocks og timings.
Anyway... hukommelse er normalt af langt mindre betydning end grafikkort og CPU. Så man skal i hvert fald ikke købe sig fattig i hurtig RAM på bekostning af grafik-power.
#3 Netop derfor jeg spørger, fordi jeg ikke ved det 🙂
Men det er til min gamerspand
i7-6700k
AsRock Z170 Extreme4
Ram ?!?!?
MSi Geforce GTX 970 4GB Gaming
Intel® SSD 520 Series 240GB + Samsung SSD 840 EVO 1TB
ASUS MG279Q 27" 144 Hz 4ms WQHD 2560X1440 LED