Blæser stoppet i Macbook Pro

Apple d.  30. august. 2015, skrevet af sson
Vist: 1252 gange.

sson

Superbruger
Tilføjet:
30-08-2015 17:14:10
Svar/Indlæg:
61/27
Hej folkens.

Jeg har en Macbook Pro fra 2010 som jeg egentligt har været rigtigt glad for. Men nu er blæseren så pludseligt holdt op med at køre, lige meget hvor varm computeren bliver, hvilket resulterer i overophedning og at computeren clocker cpu'en ned, indtil computeren går i stå.. Nogle af jer som har prøvet det?

Jeg har haft åbnet den og renset blæseren for støv, og tjekket at den fint kan køre rundt, og her ser jeg ikke lige noget problem. Er løsningen så bare at købe en ny blæser dertil?

- Sune
ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2015 17:49:28
Svar/Indlæg:
3799/43
Hvordan har du kontrolleret din blæser?
Har du haft den tilsluttet til en extern strømkilde?
Gjorde du den rent med kompressor eller en støvsuger?

Hvis at du ikke har prøvet at tilslutte blæseren til en extern strømkilde, så syntes jeg at du skal prøve det først. Husk også at kontrollere stikkene.

sson

Superbruger
Tilføjet:
30-08-2015 17:51:33
Svar/Indlæg:
61/27
Jeg har ikke prøvet at tilslutte den til en ekstern strømkilde. Jeg ved heller ikke lige hvordan jeg skulle få båret mig ad med det, stikket passer ikke lige som sådan i andre elektronik ting jeg har.

Jeg gjorde den ren med komprimeret luft på dåse.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2015 18:43:27
Svar/Indlæg:
3799/43
Nu kender jeg ikke stikket, men hvis at du tager to papirsclips. Kan du så ikke sætte dem ind i stikket?
Så skal du bare passe på at de ikke kortslutter hinanden. Det kan du undgå hvis at du pakker dem ind i tape.

Aeeroh

Overclocker
Tilføjet:
30-08-2015 21:39:38
Svar/Indlæg:
337/41
Jeg ved ikke om det hjælper dig, men jeg har lige været igennem det samme:
http://hwt.dk/Forum/338836/FAN...

Jeg endte med at konstatere, at det var FAN_Connectoren der var død, og ikke blæseren. Derefter fiflede jeg med lidt kabler, og nu kører min FAN gennem USB-porten. Ikke helt optimalt, men det er bedre end ingenting!

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2015 22:17:40
Svar/Indlæg:
1118/24
Dobbel checket at du har sat den rigtigt til. Har før samlet en bærbar for så ikke at have sat blæseren ordentlig til.

sson

Superbruger
Tilføjet:
31-08-2015 00:51:37
Svar/Indlæg:
61/27
stikket er desværre alt for småt til at sætte papirclips i, og jeg har tjekket at stikket sidder rigtigt. desuden holdte blæseren jo også op med at virke uden at jeg havde haft bærbaren åben.

Jeg ser om jeg kan finde en anden blæser til en bærbar og ser om stikket passer så jeg kan finde ud af om det er blæseren eller stikket den er gal med.