Har et asus vii ranger z97 bundkort og vil opgradere min forstærker som vil blive en uden digital indgang.
Har hørt i gamle dage at lyden fra et bundkort ikke er den bedste selv om der ikke burde være den store forskel på en digital udgang, men skal lyden analogt ud af computeren kræver det et godt lydkort for at lyden er god.
Det bedste pci e evt usb lydkort til max 500kr?
Skal kunne afspille lydfiler i 24 bit og 192000hz og gerne mini jack udgange
Tror aerligt tal ikke du vil heroe den stoerre forskel med et up to date onboard lydkort. medminde du saette nogle ret tunge hoereboffer til og de ikke kan drive dem.
Goer dig selv den tjeneste og lyt til dit onboard lydkort foerst og hoer om du kan hore forskel
#6 Det skal der nu ikke meget til. Jeg har selv et ASUS Maximus Ranger mobo med Realtek onboard lyd. Jeg har et ældre Z5400 5.1 sæt fra Logitech ( http://www.whathifi.com/logite... ), og der er der altså en verden til forskel på onboard lyd og på mit Auzentech X-Fi Forte, både i spil og ved musik.
Muligvis dem med et Gigabyte Sniper Z97 mobo med en creative lydchip onboard kan have god onboard lyd, men ellers ???