AMD kan noget Nvidia ikke kan i DX12 !

Grafikkort d.  31. august. 2015, skrevet af Burgurne
Vist: 1538 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2015 16:21:01
Svar/Indlæg:
5874/1287
Lige pt ser det ud til, at AMD har de bedste kort på hånden til DX12, eller i hvert fald til en funktion i DX12 i.flg denne tekst:
Nvidia GPU's do not support DX12 Asynchronous Compute/Shaders

Nogen der ved mere om dette, evt fra andre der laver benchmark i DX12? 😕

Læs artik her:
http://www.guru3d.com/news-sto...
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2015 16:32:07
Svar/Indlæg:
3661/82
De DX12 benchmarsk jeg har laest soffar tyder paa at AMD for et ordenlig rovfuld boost under DC12 og det er mindre for nvidia.

Men i sammetest var nvida beder ydendne per kronei forvejen. Saa det er blot AMD der faar lidt af deres tabte fodfaeste igen.
Hvilke te en god ting for os forbrugere at AMD nu blive mere konkurrence dygtige imod Nvidias udbud


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2015 17:49:10
Svar/Indlæg:
2897/83
Tja, der går nok 1-2 år før det nok rigtigt bliver brugt i spil og mon så ikke de nyeste kort fra nvidia også kommer til at understøtte det?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 31-08-2015 17:49:34.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2015 19:43:31
Svar/Indlæg:
5874/1287
#2 Det gør de jo sikkert, men det er alligevel dårligt nyt for os der lige har brugt +6000,-kr på et Nvidiakort ☹


PCDania
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2015 20:18:22
Svar/Indlæg:
598/0
#3: Hvor mange spil er det lige der er på markedet pt som benytter DX12 og desuden også Async Shaders? Slå nu lige lidt koldt vand i blodet.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-08-2015 21:09:02
Svar/Indlæg:
15982/637
Der er altid noget som den ene kan og den anden ikke (eg. PhysX) . Jeg vil nu ikke dvæle så meget ved det.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2015 21:15:09
Svar/Indlæg:
5874/1287
#4 Nej, det er korrekt, men da jeg forventer et grafikkort til +6000,-kr holder mere end 1 år, så tænker jeg også på fremtidens spil. Hverken du eller jeg ved jo, hvor mange dx12 spil der er om f.eks 1½ eller om 2½ år der udnytter denne funktion, eller andre funktioner der stadig ikke er skrevet om.

Jeg regnede (nok naivt) med, at når Nvidia skrev GTX980Ti understøttede DX12, så mente de en "fuld" understøttelse af DX12


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2015 22:01:23
Svar/Indlæg:
833/98
Ja man kan vel sige nvidia snyder lidt på vægtskålen igen igen igen...


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
31-08-2015 22:04:50
Svar/Indlæg:
3661/82
#6 der er ingen der siger det ikke holder 1 aar dit graffikort bliver jo ikke langsommere

men hvis du forventer der ikke kommer noget nyt og hurtiger inden for 1 aar saa er det altsaa lige naivt nok antaget taget i betragning at nvida, 3DFX,ATI og AMD koerte med en ca 6 maanders produktions cyklues i stoerstedelen af den tid der har varet consumer 3D acceleratore paa markedet (Voodoo til idag). Typisk nyt CPU desing foraaret med en top tunet udgave der kom ud i efteraaeret (eller var det omvendt).
Det er her paa det sidste blevet lidt mere kaotisk udviklings cyklus men ikke noget der skulle angive at at kort ikke skulle blive overhaldet indenfor 1 aar



Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2015 22:16:35
Svar/Indlæg:
1145/40
#7 Begge lejre snyder sgu på vægtskålen.

Nvidia med det her - AMD med det nye Overclockers Dream, der er låst i hastigheder uden mulighed for at overclocke.

:no:


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2015 22:17:33
Svar/Indlæg:
5874/1287
Selvfølgeligt kommer der nyt #8, men denne funktion i DX12 er altså IKKE ny, så det er slet ikke der jeg vil hen!!


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
31-08-2015 22:51:14
Svar/Indlæg:
15982/637

#4 Nej, det er korrekt, men da jeg forventer et grafikkort til +6000,-kr holder mere end 1 år, så tænker jeg også på fremtidens spil. Hverken du eller jeg ved jo, hvor mange dx12 spil der er om f.eks 1½ eller om 2½ år der udnytter denne funktion, eller andre funktioner der stadig ikke er skrevet om.

Jeg regnede (nok naivt) med, at når Nvidia skrev GTX980Ti understøttede DX12, så mente de en "fuld" understøttelse af DX12

Burgurne skrev d. 31-08-2015 21:15:09

De understøtter skam DX12 fuldt ud, men hvordan rendering og parallel processor udføres kan godt være meget forskellige. Det er jo lige som ved DX 11 hvor AMDs tessellation processor er mindre effektive end Nvidias og derfor har taget større performance tab.
Vi befinder os lidt ude i yderkanterne lige som om AMD FX 6300 er en hexa eller triple core.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 31-08-2015 22:53:09.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 01:12:08
Svar/Indlæg:
5874/1287
Nåe okay. Jeg forstår det så således, at det ikke er en "kommando" (mangler det korrekte ord her) der ikke understøttes? 🙂


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 06:26:24
Svar/Indlæg:
2897/83
Nvidia understøtter det, bare utroligt dårligt. Jeg ville slå koldt vand i blodet, og se tiden an. Det er jo ikke sikkert at det bliver et problem på den korte bane.


Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 09:46:41
Svar/Indlæg:
657/18
#13

AFAIK, Maxwell doesn't support Async Compute, at least not natively. We disabled it at the request of Nvidia, as it was much slower to try to use it then to not.
Weather or not Async Compute is better or not is subjective, but it definitely does buy some performance on AMD's hardware. Whether it is the right architectural decision for Maxwell, or is even relevant to it's scheduler is hard to say.

Det tager jeg som et nej.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 13:40:41
Svar/Indlæg:
1145/40
Der er er ikke én arkitektur der kan understøtte alt.

http://www.guru3d.com/news-sto...


Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2015 19:16:47
Svar/Indlæg:
657/18
Nej. Men det er noget andet at få det til at se ud som om den gør og så ikke gør det.

Kan ikke helt se hvad den artikel skulle have med dette at gøre, for AdMD har aldrig sagt de understøtter Feature Level 12.1 som de 2 funktioner er i.

Og så er det jo lidt "skræmende" at man kan sige man unserstøtter Feature Level 12.1 men mangle funktioner som et FL12.0 kort har.




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jaller d. 02-09-2015 19:21:01.


torkj
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2015 20:58:58
Svar/Indlæg:
10/1
Hej alle
I de 35 år jeg har fuldt med er de sidste 10 år gået op i framerates. Har set mange grafikkort og det har været lidt op til diverse spil hvad der kørte bedst. om et spil kører 35 eller 37 frames er vel lidt ligegyldigt, og DX 12 ikke lige om hjørnet. Har været med på det sidste nye sammen med min kammi, jeg på amd han på nvidia. Samme prisleje og ingen forskel i ren ydelse så deeeeeeeeeeeeet. Bare min mening. 🙂


#18
001+
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2015 22:37:54
Svar/Indlæg:
67/2
Nvidia er ikke skyldig..

Nvidia spil - Batman, Assassins Creed, osv... Nej, det er udviklerens skyld, Nvidia ikke skyldig.

Nvidia bruger ikke G-Sync teknologi på G-Sync bærbare.. Nvidia ikke skyldig.

Nvidia sagsøger Samsung og Qualcom, Nvidia ikke skyldig.

Nvidia elendig DX12 ydelse, Nvidia ikke skyldig.

Nvidia bruger egen Gameworks teknologi, til at sabotere AMD grafikkort ydelse. Nvidia ikke skyldig

ASUS STRIX R9 Fury er 6% hurtigere end GeForce GTX 980

Uden Nvidia´s egen "Gameworks" Teknologi

http://www.hardocp.com/article...