Ny Bruger
Tilføjet: 01-09-2015 16:36:47
Svar/Indlæg:
7/1
Hej med jer,
Jeg er kommet i gang med at spille lidt CS:GO efter en del års pause. Computeren er dog håbløst forældet og jeg kan knap køre 70-80 FPS på low/very low i alt og 640x480.
Jeg vil gerne forbedre min FPS, uden at bruge det vilde budget på det. Forventer ikke at kunne køre høj opløsning, men det burde være muligt at forbedre ud fra mit lave udgangspunkt 🙂. Jeg tænker budget 500-700 kr. Hvor skal jeg sætte ind for at mærke mest forskel? Finde et brugt grafikkort? Finde nogen RAM? Og hvad skal jeg i så fald vælge?
Hvis nogen venlige sjæle har et godt råd, så vil det være meget værdsat 🙂
Din skærm kan sikkert ikke vise mere end 60-75 FPS så det ville være totalt pointless.
Medmindre du har en 144 Hz PC skærm? Hz på din skærm er det antal FPS din skærm kan vise så hvis det er en 60 Hz skærm du har så er max den kan vise 60 FPS.
Og så er det lige meget om du har 70-80 FPS eller 250 FPS i CS.Go din skærm kan ikke vise mere end 60 FPS.
Edit: din PC er så gamle så for det første kan du ikke finde dele der passer til den medmindre du graver dem op fra ebay og for det andet er det ikke det værd.
Du burde overveje og spare op til en ny PC i stedet for at forsøge og bruge tid og penge på den oldnordiske PC.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af shilka d. 01-09-2015 16:48:27.
Hvis det dog ikke er en mulighed for dig indenfor overskuelig fremtid, så er det helt sikkert et grafikkort du skal kigge efter. Dit bundkort har PCI-e x16 2.0, så lidt kan du godt smide i den. Der kan så dog opstå problemer med strømforsyningen, alt efter hvilken grafikkort du finder.
ja info om psu er nice og jeg vil som andre sige ogsaa mene det er lidt spil me hoejere fps eftersom din skaerm ikke kan vise det. det eneste du faar ud af det er flere tearings linier pga du ikke koere vsync. (anslaeet ud fra dine navente fps varrdier og pc alder)
hvis du derimod gerne vil bibeholde 60fps med bedre kvalite er det dit gfxkort du skal kigge pa at opgradere opgradering er oploesing place naeste udelukkende mere arbejde til din gpu dvs hvis du vil beholde samme fps behover du ikke ny cpu med en hoejere oploesning.
Derudover saa har du en AMD cpu fra foer de begyndte er saelge halve core som en fuld core. dvs du har 3 fulde cores og derved 3 fpu core. Det er det samme som i en nyere AMD 6 (fake) "cores" cpu Saa jeg ville lige checke lidt benchmark ud og evt vende det her paa hwt da mange benchmark er misvisenfr (folk ikke forstaaer dem) foer du kigge paa nu cpu hvis du vil fortsat have AMD.
Ny Bruger
Tilføjet: 01-09-2015 18:04:46
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg kan sagtens følge jeres argumenter. Mit mål er at kunne køre lidt højere opløsning/kvalitet og samtidig undgå store drop i fps under 60 så det hele bliver lidt pænere uden at det kører med for store udsving. 1024x768 med alt på low og så ligger jeg nede i 30-50 ofte :/
Jeg finder ikke pengene til helt ny computer så bliver nok grafikkort og evt strømforsyning hvis den nuværende ikke kan trække det. Hvad skal jeg gå efter med mit budget for at få største forbedring? Et brugt GTX750 ti måske?
Den er ikke det værste lavet men den er for det første gamle og meget ineffektiv og for det andet meget gennemsnitlig hvis ikke under gennemsnitlig.
Så hvis du har penge til at udskifte den så burde du også gøre det.
2.25% regulation på 12v rail
Some of the secondary side capacitors are made by Aishi, but most are from CapXon - a brand renowned for poor quality capacitors. Even in an entry level product, it surprises me that Corsair would be brave enough to use them, as I have had to fix plenty of devices with failed CapXon capacitors which weren't very old. Even Teapo and OST capacitors are generally considered to be more reliable than CapXon.
Hvis det ikk haster, så har jeg et 9800 GTX liggende, hvis det er?
Det skal bare have skifter kølepasta og det er dit for 39 kr (altså portoen)
:)
Det er i hvert fald en massiv opgradering af dit nuværende setup. Hvis du kan finde et s775 bundkort billigt, så har jeg en E7200 2.8 GHz og 2x1 GB Pc8500 ddr2 ram, du kan få med også... :)
Så skal du nok finde lidt ekstra ram, en køler og et bundkort billigt
#5 Det er svaert at skrive med danske specieltegn paa et amerikansk tastatur paa work. Derhjemme har jeg dog autohotkey til automatisk at erstatte naar jeg taster ae oe aa til danske specieltegn.
@OP Jeg gleme helt at skrive at du altid slev kan se specici i spil om det er din cpu eller gpu der er flaskehals
Brug taskmanager eller ressoruce monitor i windows til at holde oej med dit cpu brug. og brug gpu-z ti lat holde oeje med dit GPU brug. Den der ligger over 90% mens den anden ligger lavt, er den der skal udskiftes.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 01-09-2015 19:18:34.
Altsaa der er jo mange ting, du kan goere for at forbedre.
Du kan sikkert finde et s775 et sted herinde til 100-200 kr., som stadig kan overclocke lidt. Dertil kan du faa min Intel E7400, som nemt kan koere 3.6-3.8 Ghz, hvilket burde vaere rigeligt for CS:GO. Du skal dog lige finde en cpu koeler samt koelepasta (hvilket du alligevel skal skifte paa det 9800GTX+). Derudover faar du 2 x 1 GB Corsair Domintor PC8500, saa skal du bare finde et par blokke mere, hvis dine egne ikke er saa gode. Saa har du ram nok.
9800GTX+ burde ogsaa give dig mere end rigeligt med GPU power (jeg skal dog lige finde det foerst). Og hvis du har en VS450 fra Corsair, burde du ogsaa nemt kunne traekke det.
Gaar ud fra du har en SATA harddisk, du kan genbruge samt mus og tastatur?
Hvad skaerm spiller du paa? Her taenker jeg primaert din oploesning?
Ny Bruger
Tilføjet: 02-09-2015 18:30:47
Svar/Indlæg:
7/1
Ja det lyder jo slet ikke tosset 🙂
Bundkort bør man kunne finde ja og ram også. Harddisk har jeg også. Mus og tastatur har jeg masser af :)
Kørte lidt CS GO igår og kan se at jeg ligger og bruger cirka 50-70% af CPU og 2.6-2.8 ud af de 3gb ram. Så det er nok grafikkortet der halter tænker jeg? Den hurtige og nemme løsning burde jo så være blot at skifte grafikkort? Du skal jo ikke forære det hele væk 🙂