tror #5 mente brug en gasbrænder til at tænde kul... har gode erfaringer med at bruge ukrudsbrændere til at tænde op med.. meget hurtigere end noget andet :D
#6 Hvis du tager til et Weber arrangement, så udlover de en gratis grill hvis I kan smage forskel på det som de tilbereder på gas og kul grill. De mener, at der ikke er den store forskel i smag, om nogen, hvis man griller ordentligt. Kullene i sig selv afgiver ikke smag, det der giver smag er når kødsaft drypper ned og rammer kullene. Det samme sker i en gasgrill hvor safterne rammer nogle metalribbe som er sat ind i grillen og derved bliver varmet op af gassen.
#3, jeg hjælper gerne med at fortære den :yes: 🤣
#10, jeg har brugt det samme i flere år. Jeg har bygget en lille stander der kan holde brænderen i position under grillstarteren. 🙂
Hvis jeg har travlt og jeg syntes der skal lidt mere krudt i grillstarteren bruger jeg gerne kompressor. Det går pææænt stærkt når sådan nogle halvvarme kul for en gang ilt/luft for fuld skrue. Bare pas på hvor i gør det og stop i tide. Jeg havde et par fliser der blev så varme at de sprang... 😲 😛
Nej, jeg griller ikke jeres mad. Men indlægget er relevant, spændende, interessant og tankevækkende, ikke mindst. I øvrigt er jeg glad for at du ikke har kastet så seriøst et indlæg i soapboxen.
Griller typisk i hverdagen hvis vejret er til det i stedet for at finde stegepanden frem ved komfuret.
I weekenden / ferier der grilles stort set hver dag og får da også røget lidt, bagt lidt og lavet et par deep pan pizzaer
det går hurtigere med sådanne en (dog med webers grilstarter som er noget større i diameter), men gas er væsentlig hurtigere (tror min rammer de 300 grader ved ca 6-9 min når alle tre brændere er tændt).
Faktisk tror jeg man kan være heldig at få et godt tilbud på dem, så dem i Kvickly Slagelse til 199kr (generelt er der en del som sælger ud af grilludstyret i disse tider).