Nogen der er gået fra android til iPhone?

Apple d.  01. september. 2015, skrevet af Anzelz
Vist: 1632 gange.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 23:15:01
Svar/Indlæg:
2343/272
Hej er der nogen der har erfaring med ovenstående?

Jeg har haft SGS 1 og 2 samt LG G2 og G3 og er træt af det laggy interface (også på venners SGS 3 og 4) og synes jeg meget bedre rammer tasterne på tastaturet hvis jeg leger med en vens iPhone. Jeg overvejer derfor at prøve en ny 6S eller finde en 6'er brugt.

Er der nogen der har prøvet det og hvilke erfaringer har gjort jer? Kører iPhone mere smooth og kan den skifte mellem apps hurtigere?

Jeg bruger den kun til:
*Kalender (jeg er meget glad for business calendars widget med week view)
*Maps
*Rejseplanen
*DSB billet
*Mobile pay
*Spotify
*Mail (fra browser)
*Dokumenter
*Kamera
*Alarm
*Snapchat

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Anzelz d. 01-09-2015 23:28:23.
hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2015 23:55:58
Svar/Indlæg:
7263/260
Hej 🙂,

Jeg har altid kørt med Sony ericsson Walkman mobilerne i sin tid og de spillede bare 1mio. Havde min første iPhone 3gs og iphone 4. Skiftede så til nyere Sony modeller, så skiftede jeg kort til Samsung S3 og S4. Derefter kørte jeg kun tilbage på iPhone, 4S, 5 og 5S.

Jeg syntes personligt iPhone 6 er den bedste mobil jeg har haft, lækker STOR skærm, rigtig hurtig i mellen aps og rigeligt med plads og kanon batteritid i forhold til de tidligere iPhone.

Jeg har en iPhone 6 64gb i sort med kvitt, org. æske, oplader og headset som måske kunne have interesse 🙂?.

Ali

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2015 09:28:11
Svar/Indlæg:
638/78
Har haft stort alle iPhones, hver gang en ny kom ud på markedet...og hver gang er jeg hoppet tilbage i Android folden.

Det skyldes først og fremmest at jeg nok ikke er til IOS, men håbede på at jeg kunne tilvænne mig hver gang. Sekundært så er jeg slet ikke glad for LCD-skærme men er vildt begejstret for S-AMOLED skærme...lige fra den gang jeg prøvede det første gang med en Google Nexus S mobil.

Når alt kommer til alt, så er det nok en smagssag og i hvor grad man er omstillingaparat. Synes du skal give det en chance, for måske er det lige dig :)

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2015 10:17:48
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg havde iPhone 4, og gik fra den til LG G2, G2 er uden tvivl den bedste mobil jeg har haft. Jeg har G3 lige nu, og kunne aldrig forstille mig at gå tilbage til iPhone, syntes man er alt for begrænset med iPhone.

Hvordan du går en G3 til at laggy det undre mig dog. Enten har du 500apps kørende bagved, eller en skjult process, men slukker man ikke bloatware, så kan det snildt være sandheden.

Jeg kender primært folk som er gået fra iphone til Android, og været glade for deres skift, men jeg kender også iphone brugere som ikke kan uden iOS, fordi det så simpelt.

Når jeg ser over den liste af apps du bruger, så ser jeg ingen god grund til at få en iphone.

Med din G3 kan du køre 2 apps samtidig, halv skærm til hver, og skift i mellem apps har jeg ikke set som langsomt.

For at plukke Kalender ud, så er det også noget jeg selv bruger en del. Kæmpe fordel at jeg kan have fælles Kalender med fruen, som også køre Android, men endnu mere at jeg kan have min kalender på Home, i stedet for at skulle åbne en app. Du skal huske at widgets overhoved ikke findes på iphone!

Mht til du ikke kan ramme taster på keyboard, så forstår jeg ikke hvordor du ikke bare smider et andet keyboard på din android. Du kan lige frem få en kopi af iphones keyboard.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pierre3400 d. 02-09-2015 10:19:17.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2015 11:32:50
Svar/Indlæg:
5224/222
S6 er på ingen måde laggy. Blev midlertidig tvunget tilbage til en S2 og det var en laggy oplevelse 😀

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2015 12:24:45
Svar/Indlæg:
1599/100

S6 er på ingen måde laggy. Blev midlertidig tvunget tilbage til en S2 og det var en laggy oplevelse 😀

Pvt.P.Nutz skrev d. 02-09-2015 11:32:50

Den er jo også et powerhouse ved siden af en iphone.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2015 12:40:51
Svar/Indlæg:
2246/14

Pvt.P.Nutz skrev d. 02-09-2015 11:32:50

Min datter tabte min oneplus one, så jeg bruger min S3 nu, der er bare en verden til forskel.

Jeg købte mig en ipad, og det jeg savner mest ift min nexus 7 '13 er at spille gamle ROMs og den indbyggede gps.
Derudover er det ret træls at ALT koster penge på apples store.

Sølling

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2015 20:27:23
Svar/Indlæg:
294/44
Jeg er direkte modsat alle andre. Har haft alle iPhones siden 4'eren men har imellem hver lancering været på de andres topmodeller s3,s4,s5,m7,m8, z2 og z3. Jeg er altid hoppet tilbage til iPhone, fordi det bare kører. #4 statement med powerhouse må jeg erklære mig uenig. Jeg syntes fint min iPhone håndtere alle de apps jeg smider på dem. Faktisk syntes jeg at det kører
Væsentligt bedre end på de telefoner jeg nævner ovenover - dengang de var nye. Det som om der bare er strengere krav på i app store end play market. Ikke sagt det ikke virker på de andre, men oplever bare en bedre oplevelse på iOS. Jeg bruger selv min telefon til præcis det samme du bruger din til #0 og den dækker fint mit behov. :)

Vi alle af forskellige meninger!

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2015 20:42:00
Svar/Indlæg:
5224/222
#7 Du misforstår. Jeg mener en Galaxy S2 😀
Dvs. min S6 Edge skulle til skærmskift og jeg havde solgt min Galaxy S4, men havde en gammel Galaxy S2 liggende som jeg brugte i ca. 10 dage.

Min S6 Edge 128 er i øvrigt til salg snart da jeg får en ny en fra et nyt job 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pvt.P.Nutz d. 12-09-2015 20:42:42.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2015 23:33:35
Svar/Indlæg:
2343/272
Hey folkens tak for svarene :D

Da jeg kan se at brugtpriserne holder sig virkelig godt på iPhone (så kan den altid sælges igen) valgte jeg at prøve lykken med en brugt 6'er på 16gb i mint condition til 3500kr - og jeg er virkelig glad for den.

Her er mine erfaringer:

Plusser:

Kalender
Fungerer rigtig fint og smertefrit (med google og mit studie). Jeg var lidt nervøs for at mangle min widget, men der er et "træk ned" gardin hvor man kan have dagens og/eller næste dages kalender nemt tilgængelig

Touch
Den er bare mere præcis og responsiv end al android jeg har prøvet

Hastighed
Fuld fart hele vejen rundt. Mine andre tlf har været ved at dø når man downloade apps og ville lav alt muligt andet imens, jeg har ikke oplevet nogen svinger i valsen. Jeg har ikke oplevet hakken overhovedet hverken ved opstart/skift af apps, hjemmesider osv.

Gps
Den finder hurtigt lokalisation på maps, jeg har ikke prøvet med endomondo endnu, men min lg kunne tabe signalet bare den kom i et sportsarmbind.

Apps
Kører hurtigt og lækkert. Der er kælet lidt mere for dem og fx rejseplanen glemmer ikke igangværende plan (super træls hvis man fx skal tjekke næste skift osv)

Lyd
Bedre kvalitet

Kamera
Virker også bedre og nemmere at bruge. Selfie kameraet er dog ikke på toppen

Design
Den er jo lækker :)

Højttaler
Bedre end min LG G3

Sikkerhed
Den spørger meget om hvad hver app må, men kun 1 gang. Og egentlig er det rart at vide hvad den får tilladelser til.

Dokumenter og clouds
Word og andre apps er meget hurtigere til at åbne dokumenter og navigere i dem og dropbox og drev er meget hurtigere på iphonen. Den uploader fint billeder til Onedrive.

Lydløs knap

Kontinierlighed
IOS er meget mere strømlinet og apps følger også samme template med tilbageknap. "kontrolcenteret" er også meget anvendeligt med hurtig navigation af spotify, dr radio osv samme sted hver gang. Desuden gode genveje (wifi, lommelygte osv).

Fingeraftryk
Jeg bruger den ikke, men prøvede den, og det spiller bare.

Tilbehør og understøttelse
Der er vildt meget på markedet hvilket selvfølgelig er nice.

Browser
Der er fart på og en vildt praktisk genvej hvor man kan gå tilbage ved at swipe til højre eller venstre - det virker bare.

Opdateringer
Ja den bliver den jo så :)

Minusser

Apps organisering
Man kan ikke sortere dem i alfabetisk rækkefølge, hvilket er ret træls. Til gengæld fungerer det superfint med en startskærm, så jeg savner ikke androids "dobbeltsystem".

Ingen blink feed.
(Selvom den godt kan være stressende)

Ingen Tap-to-wake.
Det var lækkert (når det virkede).

Net
Man kan ikke vælge 2 eller 3g (kun tilvælge 4g). Jeg har brugt det på min android når den havde dårligt signal, men jeg har ikke været langt væk endnu. Ellers har den helt fin dækning.

Meddelsescenter (i gardinet)
Kører egentlig helt fint, den laver bare en ny meddelse for hver besked folk fx sender på messenger, i stedet for at samle dem fra samme personer under en.

Adgangskoder
Med safari logger den ikke ind automatisk fx her på hwt, selvom man krydser "husk mig" af. Det er vist noget med at den ikke tillader cookies. Dog kan den stadig huske koden, så man med 2 tryk kan logge ind.

Appstore
Forvirrende og upraktisk at finde nyt i ift google play. Hvis man kender navnet er det selvfølgelig nemt.

Neutrale

Indstillinger
Menuen er både mere overskuelig og mindre overskuelig end android (der mangler overskrifter). Det hele er samlet på 1 side, hvilket fungerer fint. Nogle indstillinger skal man dog lede efter.

Skærm
Virker som samme kvalitet. Den buer i kanten hvilket gør at panserglas ikke når helt ud i siden, det kan være lidt irriterende.

Batteri
Jeg har ikke haft så meget tid til at teste endnu, men den kan godt spise det hurtigt. Dog ikke lige så sulten som min G3 der skulle fodre en QHD skærm og den holder fint til mail, et par samtaler, musik osv.

Spørg endelig hvis i har spørgsmål.

Som en hardcore android rooter har det været en fornøjelse. Jeg rammer måske også æblet på et tidspunkt hvor telefonen har fået en fornuftig størrelse og de har lånt nok ting fra android (og gennemført dem, hvilket android virkelig lider under ikke at gøre) til at jeg ikke savner noget, men tværtimod er positivt overrasket og nyder telefonen i langt højere grad på daglig basis.