Wordmat eller Mathcad??

Software d.  02. september. 2015, skrevet af Kim 6270
Vist: 1669 gange.

Kim

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2015 11:08:18
Svar/Indlæg:
109/38
Er lige startet på maskinmesterskolen og har fået et lille dilemma 😳
Hvilket program vil i mene er det bedste? Der er mange elopgaver med forskellige enheder og har fået at vide mathcad er et godt program til det.
Jeg har selv brugt mordmat meget og kender genvejstaster og det hele i programmet.

Så her er spørgsmålet. Skal jeg holde mig til wordmat eller gå over til mathcad??

Hvad er fordele og ulemper? kan man regne med forskellige måleenheder i wordmat hvor den selv tager højde for det?

Håber der er nogle kloge hoveder derude 😀
Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2015 12:24:57
Svar/Indlæg:
5474/39
det er to tæt på ens programmer?

Mathcad ikke er så glad for komme over i wordformat.

Kender ikke til wordmat, men det nemme ved mathcad er skrive formler og SI-enheder direkte. du ikke kender forskellige genveje i mathcad syntes også kan virke tungt. Du skal skrive formlerne i word er træls have det i mathcad.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 02-09-2015 12:26:13.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2015 12:59:37
Svar/Indlæg:
5474/39
programmet kan for det meste give resultatet med SI-enheder.

det kan være alt fra meter til joule osv...

igen, så kan se udfra formlen.

regner med alm. tal, så syntes jeg Mathcad har svært ved det. bedst, hvis man bruger Si-enheder.

nu er også ved være 5 år siden, at jeg har lavet si-beregninger i Mathcad. Word er lige så godt, hvis man bare skal skrive formler.

Du skal skrive meget skal huske trykke på shift. indstillet standart til kør formler primært.

programmet er ikke særligt optimalt til lave noter til forklaringer på matematik A. hvordan løser vektorregning.
Der er klart nemmere skrive noterne på efterfølgende, du skal op at lave beviser matematiske teori bagved. (jeg har selv bestået matematik A, men det var ikke mere end dette. Det var også kun fordi, at jeg havde gode noter omkring fremgangsmåden. Jeg havde en chance for at bestå.)

Jeg havde en flink lære fra Randars i sin tid. Han penge nok kørte i lettere brugt Jaguar dengang.

Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af Shadowhunter d. 02-09-2015 13:16:02.

Kim

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2015 13:24:28
Svar/Indlæg:
109/38
#2 tak for info 🙂
Har nemlig ikke lige prøvet at regne med Si-enheder i wordmat endnu. Men vil da lige prøve at sætte mig mere ind i det. Synes nemlig wordmat er meget bedre stillet op og ser mere overskueligt ud.