Sci-Fi bøger?

Diverse d.  03. september. 2015, skrevet af shilka
Vist: 1325 gange.

shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2015 22:23:11
Svar/Indlæg:
1395/12
Nu ved jeg godt det ikke har noget men computer og/eller hardware og gøre men efter som jeg ikke kunne finde en off topic kategori så skriver jeg her, ellers så må nogle flytte den hvis den ikke høre til her.

Anyway er der nogle af jer der læser military science fiction? grunden til jeg sprøg er jeg er løbet tør for bøger og læse i og leder efter nogle nye og læse.

https://en.wikipedia.org/wiki/...

Det SKAL være på engelsk da jeg ikke gider læse bøger oversat og det meste ikke er oversat alligevel.
Vichy
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2015 22:58:28
Svar/Indlæg:
419/47
Ved ikke om du har spillet Gears of War?

Kan virkelig anbefale de bøger Karen Travis har skrevet + hvis man har spillet spillene, at man så har stemmerne inde i hovedet for hvordan det skal udtales. Hvordan an Lancer skærer en locust igennem. Jeg kan slet ikke smide de bøger når jeg først kommer igang!

http://www.amazon.co.uk/s/ref=...


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2015 23:11:02
Svar/Indlæg:
1395/12
Nej jeg har aldrig spillet Gears of War spillene så det er ikke et universe jeg er inde i.

Jeg har en 2-3 sider på Amazon kun med bøger men det er forfattere og serier jeg slet ikke kender, så er ikke meget for at købe en serie for at finde ud at jeg ikke kan lide den.


DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2015 23:39:55
Svar/Indlæg:
2957/206
Der er tonsvis af Star Trek, Star Wars, Warhammer, Mass Effect mm. bøger der både er, og bliver skrevet. Hvis det var noget?

Eller skal det være en mindre "establiseret" verden? 😳


Sakkura
 
Bruger
Tilføjet:
03-09-2015 23:43:35
Svar/Indlæg:
102/0
Old Man's War af John Scalzi, plus efterfølgerne. Det er nok det eneste nyere jeg lige kan komme på. Du kender jo sikkert allerede klassikere som CoDominium-serien.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2015 23:46:12
Svar/Indlæg:
5474/39
Du er til dansk krimi med politisager. Læse økseskibet.

Bog tager udgangspunkt i stor sag fra 1993 i esbjerg egnen.

Artmesh folw er god sci-fi med elver og andre skabninger.realistisk nok ikke.

Læst en hedder noget med belte, hvor samle juvler til belte. Der give super krafter.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 03-09-2015 23:49:03.


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2015 23:53:12
Svar/Indlæg:
1395/12
Har hørt om Old Man´s war før men har ikke fået læst den så den var måske noget, andet end den er meget svær og finde på Amazon (har lige kigget)

Ellers er det her hvad jeg har i min kruv ude på Amazon

Halo Forerunner books and the books that takes place between Halo 3 and 4, Forerunner books are by Greg Bear and the other books by Karen Traviss.
Troy Rising series by John Ringo, i know John Ringo already just not this series
Man of War series by H. Paul Honsinger
Frontlines series by Marko Kloos
Imperial Radch series by Ann Leckie
Crimson Worlds series by Jay Allan
Ark Royal series by Mr Christopher G Nuttall.
Extinction Wars by Vaughn Heppner
Black Fleet series by Joshua Dalzelle
Lost Starship series by Vaughn Heppner
Scrapyard Ship series by Mr. Mark Wayne McGinnis

Det er dem jeg overvejer og købe men er ikke meget for at købe noget som jeg ikke kender til, har før købt en hel serie som ikke rigtig var noget så det var spild af penge.

Og nej tak jeg gider ikke læse noget på dansk eller andet end sci-fi det var ikke det jeg sprugte om.

Ellers tak men nej tak.

Har en masse Sci-Fi bøger i forvejen og mange af dem er de mest kendte så det er derfor jeg ikke har ting som Hammer Slammers StarFist og Dune på min Amazon liste.

Edit: CoDominium? nej den kender jeg ikke


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shilka d. 04-09-2015 00:06:53.


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 00:07:53
Svar/Indlæg:
389/19
Har du læst noget af David Weber's Honor Harrington serie?
Kan også anbefale John Ringo, både Looking Glass, Posleen Wars og March Upcountry serien. Peter F Hamilton og Larry Niven har også skrevet en del gode bøger. Scrapyard Ship som du selv nævner er ganske underholdende. Der er også Saga Of Seven Suns af Kevin J Anderson, men det er nok ikke helt military nok. :)

Jeg har et sted omkring 2500 engelske sci-fi, fantasy og horror bøger på hylderne, plus et par hundrede ebøger. Og en pæn sjat at den samling er military sci-fi, så der er lidt at liste op. Hvis jeg nu bare ku huske halvdelen af det jeg har læst i årenes løb. :)


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 00:13:59
Svar/Indlæg:
1395/12
Ja jeg ejer næsten alle Honor Harrington serien og har læst den 4-5 gange.

Har også Posleen Wars / March Upcountry / Saga Of Seven Suns og har læst dem 2-3 gange også.

Måske bedre hvis jeg lage nogle et foto op hvad jeg har i forvejen?

Er hvad jeg har nu



Dybt irriterende at HWT kun kan vise JPG og ikke JPEG.


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 00:15:27
Svar/Indlæg:
1395/12
Det foto blev mindre end jeg troede så ligger lige nogle fotos der er taget tættere på.










Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shilka d. 04-09-2015 00:27:23.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2015 04:37:27
Svar/Indlæg:
1495/69
I min barndom og ungdom læste jeg alt hvad jeg kunne få af Sci-Fi.
Jeg læste kun på dansk, så udvalget var begrænset, men der var nu alligevel en del.
De gamle forfattere er ikke nævnt her. Er det fordi du ikke gider dem, eller ikke kender dem?
Isaac Asimov var en af mine absolut yndlinge, og hvis du kender til robotikkens tre love, så ved du nu hvor de kommer fra.
Nemlig her: http://www.amazon.com/I-Robot-...
Hvis det har din interesse vil jeg gerne se hvad jeg kan finde af de gode gamle.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Villads d. 04-09-2015 04:37:54.


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2015 08:10:56
Svar/Indlæg:
461/31
Andy Remic har skrevet en sci-fi-pulp-agtigt 4-bogsserie der overordnet hedder "combat-k".
WarMachine, BioHell, Hardcore og CloneWorld. Tager man dem med den fantasi, der ligger bag er de værd at læse. Endog forholdsvis billige på amazon.co.uk

James A.S.Corey serien "of the Expanse". 5 bogsserie. Storslået sci-fi

en hurtig én at læse af Steven Erikson ( læs de fantasybøger han har skrevet. De er fænomenale). "Willful Child". En stor hyldest til StarTrek og indeholder en del humor. Jeg nød den


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 09:19:39
Svar/Indlæg:
389/19
Tjek "And they are us" serien af Patrick McClafferty og Admiral Who af Luke Sky Wachter (vist ikke hans rigtige navn) :)

E. R. Mason har også skrevet en del og noget af det kan du endda hente gratis på Amazon.


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2015 11:28:55
Svar/Indlæg:
765/28
ring verdenen skulle være god ringworld på engelsk https://en.wikipedia.org/wiki/...


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 12:01:11
Svar/Indlæg:
1395/12
Undskyld jeg burde forklaret bedre.

Hvad jeg leder efter er military science fiction det vil sige serier som RCN / Honor Harrington / The Lost Fleet / Star Carrier eller Hammer Slammers / Posleen Wars / StarFist / Legion of The Dammed eller noget der hen af.

Der var nogle der sage noget om Old Man´s War så den vil jeg prøve og finde eller låne på Biblioteket.

Nogle sage noget om Ringworld? har forsøgt og læse den men den fangede mig aldrig.

En anden der sage noget om Saga of Seven Suns har lige fundet ud af at Kevin J Anderson er begyndt på en ny serie som forgår 20 år efter den første sluttede så den skal jeg ud og finde på Amazon.

Tro aldrig jeg fik læst de nyeste Dune bøger altså dem der forgår imellem de gamle så de var måske noget?

Ellers mange tak for bud det hjælper alt sammen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shilka d. 04-09-2015 12:03:13.


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 12:01:51
Svar/Indlæg:
389/19
#13 ALT i Larry Niven's "Known Universe" bøger er godt, men jeg vil ikke kalde det for military sci-fi, måske lige undtaget Man-Kzin Wars serien.


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 12:07:16
Svar/Indlæg:
1395/12

Tjek "And they are us" serien af Patrick McClafferty og Admiral Who af Luke Sky Wachter (vist ikke hans rigtige navn) :)

E. R. Mason har også skrevet en del og noget af det kan du endda hente gratis på Amazon.

ByteMe skrev d. 04-09-2015 09:19:39

This title is available to UK customers only.

Nope ingen andre end dem i England må åbenbaret læse dem

Andy Remic har skrevet en sci-fi-pulp-agtigt 4-bogsserie der overordnet hedder "combat-k".
WarMachine, BioHell, Hardcore og CloneWorld. Tager man dem med den fantasi, der ligger bag er de værd at læse. Endog forholdsvis billige på amazon.co.uk

James A.S.Corey serien "of the Expanse". 5 bogsserie. Storslået sci-fi

en hurtig én at læse af Steven Erikson ( læs de fantasybøger han har skrevet. De er fænomenale). "Willful Child". En stor hyldest til StarTrek og indeholder en del humor. Jeg nød den

Audane skrev d. 04-09-2015 08:10:56


Har lagt Combat K serien i min kruv de er bare svine dyre og koster £7-8 per bog og jeg giver normalt under £4 så det er godt nok dyrt.

Nu ligger de i min kruv så jeg siger tak.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shilka d. 04-09-2015 12:23:01.


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2015 12:18:56
Svar/Indlæg:
461/31
den første bogserie jeg nævner "combat-k" er netop military sci-fi. Om det så er NOK military sci-fi er så op til dig

Åbn iBooks og læs nogle sider. Der gemmer sig mange gode timer i de bøger efter min mening


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 12:24:11
Svar/Indlæg:
1395/12

den første bogserie jeg nævner "combat-k" er netop military sci-fi. Om det så er NOK military sci-fi er så op til dig

Åbn iBooks og læs nogle sider. Der gemmer sig mange gode timer i de bøger efter min mening

Audane skrev d. 04-09-2015 12:18:56

Jeg har lige rettet min sidste post mindre end 30 sek før du skrev lol.

Har lagt Combat K serien i min kruv de er bare svine dyre og koster £7-8 per bog og jeg giver normalt under £4 så det er godt nok dyrt.

Nu ligger de i min kruv så jeg siger tak.


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 12:36:11
Svar/Indlæg:
389/19
#16 Underligt, men nu handler jeg så mest ebøger til min Kindle i dag og på den måde vil de i hvert fald godt sælge dem. Havde ikke bemærket at der kunne være forskel alt efter om det er papir eller ebøger.


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2015 12:51:19
Svar/Indlæg:
461/31
#18

Heh ja 🙂

Prøv at kigge i brugtbogsmarkedet der er det klart billigere. Og god kvalitet i de fleste tilfælde. Købte coreys første fire bøger 'brugte' og de var spritnye


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 14:03:02
Svar/Indlæg:
1395/12
bøger

#16 Underligt, men nu handler jeg så mest ebøger til min Kindle i dag og på den måde vil de i hvert fald godt sælge dem. Havde ikke bemærket at der kunne være forskel alt efter om det er papir eller ebøger.

ByteMe skrev d. 04-09-2015 12:36:11

Det er ikke ebøger jeg leder efter det er papir bøger

#18

Heh ja 🙂

Prøv at kigge i brugtbogsmarkedet der er det klart billigere. Og god kvalitet i de fleste tilfælde. Købte coreys første fire bøger 'brugte' og de var spritnye

Audane skrev d. 04-09-2015 12:51:19

Jeg prøver og tage et kig der, er der nogle sælgere der er bedre end andre for jeg kender ikke lige nogle af dem der.


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2015 14:08:48
Svar/Indlæg:
461/31
Gå efter dem hvor amazon er det firma der følger op på/leverer ordren, er over 90% rating og leverer til Danmark. For det er ikke alle der gør det desværre


shilka
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2015 14:21:08
Svar/Indlæg:
1395/12

Gå efter dem hvor amazon er det firma der følger op på/leverer ordren, er over 90% rating og leverer til Danmark. For det er ikke alle der gør det desværre

Audane skrev d. 04-09-2015 14:08:48

Eneste jeg kan finde er har alle 4 til en okey pris OG sender til Danmark er World of Books Ltd, kender dem ikke.

Jeg bruger altid The Book Depository / UKPaperbackshop / Aphrohead Books når jeg køber bøger fra Anazon for det er de sælgere jeg har haft gode erfaring med.

The Book Depository giver et gratis bogmærker med så jeg nok 20-30 bogmærker fordi jeg har købt så meget fra dem.