Sjovt projekt, men skærmen ser lidt "vakkelvorn" ud. Jeg ville være bange for at den væltede, når der knapperne fik øretæver - Men det er måske ikke så slemt?
Det er for lækkert. Jeg har virkelig spillet meget på de maskiner. Vi havde en burgerbar hvor der stod 8 maskiner. Vi battlede som vilde den gang og det galt om at få dagens highscoresda maskinerne blev slukket om natten for at spare strøm. Jeg var altid nummer 2 pånær ganske få gange. Ellers var det mig og en kinser gut der kaldte sig HSH (Hong)der delte første pladserne, han havde dog et lille overtag på 60/40. Maskinerne blev skiftet ud regelmæssigt og det var de senere år hvor grafikken bleb bedre i fraver og sådan de fedeste spil kom. Her hentet Battlechopper selv og spiller en gang i mellem. Gud det var tider.....
At its heart, a MAME machine is really just a fancy enclosure for a computer that emulates old games. This means that everything will be for nothing if you don't have a computer to put into your cabinet. Fortunately for you, the system requirements for MAME are pretty darn low. If you've got a spare computer or parts from the last 5 year, it'll run MAME just fine. Here's what we used in ours:
Right about now, you may be asking yourself "What the heck's an ArcadeVGA card?" It's one of two specialty bits of computer hardware you'll need for a MAME cabinet-it's a special video card which allows you to connect your computer directly to a 15Khz arcade monitor. This is necessary, because sending a stand 31Khz signal to an arcade monitor won't work and can damage the monitor....
The other special piece of hardware you'll need to order is a keyboard encoder . Remember that all your joysticks and buttons are actually just little microswitches, which complete electrical circuits when pressed. A keyboard encoder is wired to all of your microswitches, and to your computer through the USB or PS/2 interface, and it translates the microswitch signals into key presses for your computer to use with MAME."