indstaller qnap finder (den findes på qnap hp) indstaller den på din vindows maskine. så kan du både connecte og oprette et nyt netværks-drev via qnap finder.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bighair d. 08-09-2015 00:41:14.
Kom lige i tanke om at jeg havde glemt at nævne, jeg har fjernet drevet optil flere gange frem og tilbage pga samme problem. og til sidst sagde jeg bare f... it
backup dine filer på nasen og geninstaller firmware, det havde jeg gjort, har lige installeret min qnap og med en windows 10 maskine. ingen fejl. tænkte lige på en ting. default username:admin default password:admin dette er default på qnap nas. så kan du måske komme ind på administrator siden.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bighair d. 08-09-2015 17:05:53.
#19 Det er ikke nødvendigt, det er med 100% sikkerhed nogle rettigheder som ikke står som de skal. På min Windows 10 maskine, bruger jeg ikke login for at tilknytte mine netværksdrev, da jeg har givet read and execute rights på hele mit netværk.
til torben67 jeg har lige prøvet at oprette et andet drev på min windows 10 og jeg kan hellere ikke connecte 2 adgangen, der skal jeg også logge af. mørkeligt.
Ved ikke om det kan hjælpe, men jeg havde lignende problem med mit Asustor NAS. Det viste sig så hvis jeg satte Statisk IP at den derved kunne logge på. Med DHCP fik jeg fejl om den ikke kunne se mit share.
Har du prøvet at oprette din NAS user inde i den nye user manager i Windows 10?.
I Windows 10 preview skulle jeg ændre i regedit some where med nogle permissions til share før den vil logge mig på. Jeg har dog ikke kunne finde hvilken fil der skulle ændres i, det kunne måske løse mit problem med statisk IP :S.