Senior Skribent
Tilføjet:
10-09-2015 12:03:29
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja det er lidt en træls situation.
Sagen er at jeg har haft solgt nogle ting til USA og sendt dem afsted som brevpost i en pakke.
Jeg gjorde forinden salget køber opmærksom på forsendelses metoderne til USA og han bad om den billigst mulige løsning. Ergo jeg havde gjort ham opmærksom på at billigeste løsning var B-brev post fra Danmark til USA, men uden tracking eller forsikring på pakken. Jeg tog et pillede af pakken med modtager/afsender adresse samt porto og sendte til køber som bevis på at pakken blev sendt.
Jeg sendte pakken sammen med en anden pakke som også skulle til USA som normal brevpost.
Det var tilbage i midten af Juli. I starten af August skriver køber, at han ikke har modtaget pakken endnu, men jeg fortæller ham at pga forsendelses metoden kan det tage 5-6uger. Sjovt nok skriver modtager af den anden pakke tilbage at han har modtaget sin (efter ca 14dage).
Jeg hører herefter ikke mere fra køber og formoder derfor at han efterfølgende har modtaget pakken. Men så i går skriver han igen, at han ikke har modtaget pakken, og hvad jeg vil gøre ved det ?.
Jeg skriver, at jeg ikke kan gøre så meget, da han valgte forsendelse uden forsikring og tracking nummer, så jeg har ingen jordisk chance for at se hvor den er.
Han kræver nu pengene tilbage for det han har købt !
Hvad gør jeg ? Jeg mener, at da jeg på forhånd gjorde han opmærksom på forsendelses metoderne, og da han så valgte billigste forsendelses form, så var han indforstået med de risici der kan være med internationale forsendelser. Dertil jeg kan jo ikke vide, om han rent faktisk har fået sine ting og bare prøver at få det "gratis".
Fremover sender jeg intet ud af landet UDEN tracking. (Vil nævne at det er første gang i 15år med forsendelser til USA, at jeg har oplevet det).
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 10-09-2015 12:08:02.