Ubiquiti produkter

Diverse d.  12. september. 2015, skrevet af polmann
Vist: 1733 gange.

polmann
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2015 21:35:29
Svar/Indlæg:
37/11
Hej HWT'er,

Er der nogen af jer som har erfaring med Ubiquiti's produkter?

Jeg står og skal indkøbe lidt forskelligt netværksudstyr, som skal sidde på en YouSee internet forbindelse. Huset er 280 m2 fordelt på to plan + 96 m2 i kælder.

Jeg havde forestillet mig at købe:
1 x Ubiquiti USG UniFi Security Gateway
5 x Ubiquiti UniFI AP'er - UAP-AC-LR
1 x 24 ports PoE switch

Det er vigtigt for mig, at der er en firewall, samt at der er mulighed for at kunne assigne ip adresser statisk ud fra Mac adressen. Det sidste er jeg lidt usikker på om er muligt med USG'en.

For det trådløset netværk, er det et must at det samme SSID kan broadcastes på samtlige AP'er og med en let styring af det. Så vidt jeg kan se, så skulle det være muligt med de AP'er.

Hvis der er andre forslag til grej, så er jeg åben overfor det.
cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
12-09-2015 21:56:28
Svar/Indlæg:
1451/40
Hej :)

Jeg har i sidste uge på arbejdet opsat 2 Ubiquiti Unifi AP på en lokation, opsætningen er p*sse nem via deres controller software, som man installere på sin pc.



Der kan styres en masse via softwaren, jeg kan se at du har valgt en Ubiquity gateway også, denne burde kunne styres i samme stykke software 🙂

Via softwaren kan der, hvis man kører ens DHCP server på noget af Ubiquiti udstyr eller gennem controller softwaren give enheder fast IP dejligt nemt også


Du skal lige være opmærksom på, at det kun er mugligt at bruge POE swtiche til deres Pro og Edu APer, da resten kører 24V passiv poe, hvor en POE switch køre med 48V 802.3af PoE.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af cybercb d. 12-09-2015 22:00:10.


polmann
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2015 22:16:34
Svar/Indlæg:
37/11
Ved du om man kan eksportere nogle settings fra controller softwaren. Tænker et scenarie hvor man af den ene eller anden årsag får en ny maskine, og skal kunne ændre i konfigurationen?

Eller vil den så bare indsamle informationerne fra netværket igen?

Jeg er ikke lige 100 meter mester i forskellen på de forskellige PoE. Troede egentligt det var en standard. Når du siger passiv 24v PoE hvad mener du præcist med det? Kan godt se det står på det givne produkt. Synes dog også at jeg læste at der var en adaptor med.


polmann
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2015 22:17:35
Svar/Indlæg:
37/11
Glemte lige at spørge til rækkevidden på de AP'er du har sat op. Er den fornuftig?


cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
12-09-2015 22:27:46
Svar/Indlæg:
1451/40
#2
Det er mugligt at "gemme" ens indstillinger under indstillinger og derved importer dem på en ny pc 🙂

Der medfølger en Passiv 24V POE injektor med APerne ja.
802.af POE / POE+ er en standard og de kører 48V.
Passiv 24V er ikke en standard og virker derved ikke med alm. POE switche.

Ubiquiti laver dog POE switche, der kan kører 24 og 24/48V som virker med deres APer https://www.ubnt.com/accessori...

#3
Jeg har ikke testet rækkevidden på dem, da lokalerne er små og de ligger ovenpå hinanden (stuen og førstesal), der har umiddelbart været fuld dækning over det hele, med et AP på hver etage 🙂


polmann
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2015 11:17:37
Svar/Indlæg:
37/11
Tak for svarene.

Ja jeg havde set deres switche, og prismæssigt er det vidst ikke helt skidt, men det er jo rart at have valgmuligheden 🙂 men det er vidst lige noget man skal være OBS på. Ellers skal vi måske op i pro AP'erne.