Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2015 22:54:42
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Jeg har fået mig et underligt scannerproblem. Det er en Canon MG6150 multimaskine. Efter at have opgraderet til Windows 10 (som de fleste), har jeg fået en fejl jeg ikke rigtig kan komme uden om. Jeg bruger ScanGear og 32 bits udgaver af PSP og IrfanView, da Canons WIA scansoftware ikke tillader 1200 dpi.
I Office 365, i Paint Shop Pro X4, i Irfanview kan jeg scanne via USB op til 400 dpi. Ved 600 dpi virker det kun i Office 365 (onenote), og ved 1200 dpi virker det slet ikke.
Har så prøvet at afinstallere printerdriver og oprette den igen som Wifi-netværksprinter via min router. Nu kan den så scanne i 1200 dpi i OneNote og i IrfanView, men stadig ikke i PaintShopPro 😕 Og den er HERRE lang tid om det i wifi-mode, ikke selve scanningen, men dataoverførslen til PC'en.
Jeg scanner et standard 35mm dia, så det scannede område er ikke ret stort, mængden af data er ca 2Mbyte pr billede.
Når det ikke virker (uanset type og program), så sker det på den måde, at den scanner billedet, overfører det til det aktive program, og så går det aktive program ned, med den meget oplysende info (ikke ordret) "Programmet har et problem, og Windows har lukket det ned". Det giver jo ikke meget at fejlsøge efter ☹
Inden jeg så klikker OK, kan jeg se noget af det overførte billede til det aktive program bag fejlmeddelsen.
Og ja. Jeg HAR hentet sidste "nye" driver hos Canon, men hvad kan jeg ellers prøve? Alle gode ideer modtages meget gerne 🙂