Hvordan er et lige med en VPN forbindelse?

Diverse d.  18. september. 2015, skrevet af SkylineGTR
Vist: 967 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2015 19:20:37
Svar/Indlæg:
2011/185
Efter og have fået nyt job, hvor der til tider skal sendes følsomme oplysninger mellem min hjemme pc og firmaets EDB system.

Overvejer om hvor vidt en VPN forbindelse måske var en god ide.

Men jeg har aldrig selv arbejde med VPN før, så jeg ved ikke så meget om det. Jeg ved det er noget med af det køre på noget server som kan krypterer ens data og der med gøre det enten umugligt eller i vært fald ekstra svært at få fat på ens data for andre uvedkommende.

Men hvad kræver det og hvad består det af samt er der ekstra omkostninger forbundet med det (således at den nye virksomhed jeg skal arbejde for, måske vil dække de udgifter)?
sdjensen
 
Superbruger
Tilføjet:
18-09-2015 19:24:55
Svar/Indlæg:
112/0
Snak med firmaets it afdeling. De har helt sikkert styr på hvordan det gøres.
Vi kan godt komme med en masse løsninger men hvis de ikke virker igennem jeres firewall/setup så er det jo lidt ligemeget.



SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2015 19:31:09
Svar/Indlæg:
2011/185
#1 God ide med at snakke med deres it afdelling og det vil jeg gøre når jeg starter på jobbet om en uges tid, hvis jeg ikke får det op at køre inden.

Men derfor må i gerne komme med info og løsninger, da jeg gerne ville have det op at køre inden jeg starter og gerne denne weekgend hvor jeg har tid til at kigge på det. Næste weelgend er jeg nemlig fuld optaget.


mooboo
 
Superbruger
Tilføjet:
18-09-2015 19:40:59
Svar/Indlæg:
606/20
Hvordan skal der sendes følsomme oplysninger mellem din hjemme pc og firmaets EDB system? Er det via fjernskrivebord, ftp, citrix eller andet? Mange af forbindelserne er allerede krypterede i forvejen 🙂


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2015 19:43:53
Svar/Indlæg:
2011/185
#3 Det er hovedsageligt via E-mail men også lidt fjernskrivebord dog skulle det blive rimelig sjældent med skrivebord.


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2015 23:51:59
Svar/Indlæg:
3385/80
Det er normalt ikke noget du kan sætte op selv. Snak med dit arbejdes IT-afdeling.


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2015 02:25:09
Svar/Indlæg:
1347/11
Vedr. email, så afhænger det hele af hvordan jeres mailsystem er lavet, dvs. om firmaet har det liggende hos sig selv, eller om man bruger en hosted løsning. I de fleste tilfælde har man opsat webmail så man kan tilgå det fra alle steder, men som alle de andre siger, snak med dit arbejdes IT-afdeling.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-09-2015 13:36:19
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

De mails du skal sende, er det til kolleger i organisationen, eller til eksterne?