Jeg har haft "fornøjelsen" af 3 Energon PSU'er her i husstanden.
Den første stod af efter 1 år. Nummer to brændte sammen, da den blev belastet med et grafikkort, selvom den i følge specifikationerne burde have kunnet klare det.
Nummer tre gik der ild i 😐
Og nej, det var ikke mig der købte det skidt, men ungerne 🤡
Så chancen for at den computer var smidt ud, fordi PSU'en var brændt sammen er IMHO meget stor.
#12 - :yes:
Mht. Energon har de nok det problem, at de spreder sig over de absolut dårligste - til de bedre af Psuèrne.
At de dårligste så ubehageligt nok har en tendens til at sætte fut i fejemøget, er jo ikke lige den bedste PR overfor Energon mærket :no:
Jeg tog en Energon Psu ud af en ældre billig pc med det formål at bruge den til test af vandkøling etc.
Anden eller tredje gang jeg satte den til, stod der en stikflamme ud af banditten, og den røg naturligvis straks til de evige skraldemarker. Så er kun glad for, at jeg ikke havde den sat til som primær strømforsyning i en pc, mens jeg ikke var hjemme :)
Om jeg så vil købe en Energon i dyrere udgave? - NIKS :)
P/S - hvis du synes MB bliver for varmt på midten (er det ikke nordbroen?), kan du jo sætte en interne blæser over/mod dette stykke, uden det dog behøver at betyde noget rent sikkerhedsmæssigt/præstationsmæssigt :)
Jeg har da glemt at sige, at PC'en skal være til min kæreste, og hun gerne vil spille Battlefield 3 og 4 på den.
Jeg tænker at hvis den får 8Gb ram, burde den kunne køre BF4 på low-mid i omkring 1280x720 opløsning..?
Hvilken PSU ville i anbefale til det her setup??
#20 Ja Silka anbefaler EVGA supernova G2 En super PSU den er lidt billigere end den nyere P2 model som er den jeg har. Min P2 er total lydløs og køre også super.
Jeg betvivler ikke jeres forslag, men synes det er lidt meget at give for en 550W PSU, da jeg gav ca 900kr for min egen 850W for 2 år siden...
Nogen billigere i kan anbefale?
#23 https://www.komplett.dk/search...
550watt til 799 og 650watt til 899 er da ikke dyrt? :)
23
Taget coolermaster grøn udgave.
Antec laver gode psu, men blæseren larmer meget. Skuffende ved så dyr en strømforsyning.
23
Taget coolermaster grøn udgave.
Antec laver gode psu, men blæseren larmer meget. Skuffende ved så dyr en strømforsyning.
Antec er ikke dem der laver det de sælger så går ud fra du mente hvad Antec sælger.
EVGA laver heller ikke noget af det de sælger Cooler Master og Corsair gør heller ikke.
Det er mere eller mindre kun Seasonic / Super Flower / HEC og FSP der sælger hvad de selv laver.
Som follow-up på #28 og #29 linker jeg lige til en udmærket oversigt på TomsHardware:
http://www.tomshardware.com/re...
Jeg synes at min kæreste skal anskaffe sig 8Gb ram, og så billige som RAM er for tiden (og fordi hun kan købe dem sammen med PSU'en), tænker jeg hun lige så godt kan købe dem nye. Tænker på 1600Mhz, da man kan få 8Gb for under/omkring 400kr, men har INGEN idé hvilke??
Nogen der har nogen forslag, og hvad betyder det egentlig om det er CL9, 10 eller 11??
Tænker dem her, da de andre ram fra kingston er uden køler plade, og de ligner ikke at de er til spil, selvom det trods alt stadig er ram.
http://www.computersalg.dk/pro...
Overclocker de her ram automatisk?
"..eftersom FURY automatisk genkender værtsplatformen og overclocker til den højeste udsendte frekvens - op til 1866 MHz - hvilket giver dig rigeligt med kraft til din næste store kamp"
Min kæreste spørger mig, om hun ikke kan bruge de 2x2gb 1333mhz ram der sidder i i forvejen sammen med de 2x4gb 1600mhz jeg har tænkt mig at købe..?
Hvilken forskel gør det egentlig, at have 2x4Gb der kører 1600Mhz, frem for 2x2Gb 1333Mhz + 2x4Gb 1600Mhz der sammen kører 12Gb på 1333Mhz (da de så bliver underclocket)..?
Min kæreste spørger mig, om hun ikke kan bruge de 2x2gb 1333mhz ram der sidder i i forvejen sammen med de 2x4gb 1600mhz jeg har tænkt mig at købe..?
Hvilken forskel gør det egentlig, at have 2x4Gb der kører 1600Mhz, frem for 2x2Gb 1333Mhz + 2x4Gb 1600Mhz der sammen kører 12Gb på 1333Mhz (da de så bliver underclocket)..?
Energon OEM er Huizhou Xin Hui Yuan Tech.